Gå til innhold

Øverføring av videofiler mellom prosjekt i Premier


Anbefalte innlegg

Jeg har et lite problem. Hvis det er no problem i det hele tatt da. Det trenger jeg dere til å avgjøre...

 

Jeg har lagt inn ganske mye film på et eget prosjekt i Premier, men skal nå ha det over i et annet der jeg har redigert resten av filmen. Er det en måte å få overført alt over i det ene? Tar jeg import så skiftes ikke plasseringen i praksis. Hvordan gjør jeg dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kvifor bruke to prosjekt, når du kan ha so mange tidslinjer du vil i eitt prosjekt?

 

Men attende til saken. Om du tek Project --> Export as AAF, får du ei .aaf-fil, som du då kan importere inn det andre prosjektet ditt. Då får du ei mappe som inneheld alle filene i det fyrste prosjektet, inkludert tidslinjer. Men ein liten advarsel: Eksporteringa til AAF tek lang tid, og det er ingen måte å sjå kor langt det er kome. So om du har eit stort prosjekt med mange filer og fleire tidslinjer, so kan du ta deg ein liten pause, medan PCen arbeider.

 

 

For dei som lurte: AAF er ei forkorting for Advanced Authoring Format. Det er eit system som opprinneleg var berekna på å overføre prosjekt mellom redigeringsstasjonar med ulike system. Det vil seie, at om nokon her skal gå frå å nytte Premiere til å nytte Avid, so kan du ta prosjektet med deg, ved å eksportere om AAF frå Premiere, og importere denne inn i Avid.

Lenke til kommentar

Det jeg har gjort nå er at jeg har flyttet alle videofilene fra den ene prosjektmappa til den andre. Men kan jeg slette den ene da? Det er fortsatt igjen et par mapper der:

 

"Conformed Audio Files", "Adobe Premiere Pro Auto-Save", "Batch Capture Logs" og prosjektfila.

 

Inni den audio files mappa ser det ut som det ligger filer som hører til alle videofilene. Kan jeg slette hele mappa eller vil allle klippene da bli ubrukelige?

 

Kan ikke drite meg ut på det her. Er en del timer med å legge inn alt på nytt og jævla pirkearbeid pga utallige tidskodebrudd.

Lenke til kommentar

Om du sletter Conformed Audio Files, vil ikkje klippa verte ubrukelege, men Premiere må conforme dei dei på nytt (vert gjort automatisk når du opner prosjektet). Det vil seie å "tilpasse" dei til Premiere, slik at dei kan brukast i proskjekt. All lyd som vert lagt inn i prosjekt må gjennom denn behandlinga.

 

Om du har fått alle klippa over i det nye prosjektet, er det vel ingen grunn til å behalde det andre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...