Gå til innhold

Xbox booter opp mediacenter


gartner

Anbefalte innlegg

Hei!!

 

Satt og trykte på Xboxen. Kansje litt vansklig å forklare for husker ikke ordrett hva tingene heter i menyen..

 

 

Men Har evlolution X. Hele startet med at eg ikke fant igjen apps og emu's på boxen, men som jeg såg via ftp. er noe på E: og noe på F:. men ikke alt vistest. f.eks dvd2xox fikk jeg ikke visst, selv om den låg under F:/apps, og prøvde å kopiere den til E:/Apps, men viste ikke da heller.....

 

Men så skjedde det store.. gjekk inn på settings (ikke der som ip adr og clock og alt det står men "arket " før) det står 2 "dash" og du får velge "Yes/No" som vanlig så trykker jeg i vilden sky, og den kopierte noen filer...

Men så boota eg maskina og da starter bare mediacenter... og thats it... det går ikke ann å trykke på noe, bare mediacenter bakgrunnen står med "power off" symbolet nede til høyre... men grafikken beveger på seg så maskinen har ikke låst seg.

 

 

Når eg starter boxen så vises Evolutionx symbolet, så kommer jeg til mediacenter.

 

 

Så hva gjør jeg...

 

Trur eg bør legge inn nytt dashbord.. legger jeg den i C:??

-Mediacenter (Gasdriver) hvor skal den legges for å bli riktig??

 

Er en liten begynner men dette er jo gøy.. en lærer av sine feil, bare jeg ikke har gjort noe fryktelig galt, men er vel mest sansynlig bare software konflikter....

 

 

Takker for svar

 

Gartner

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Holy shit! :ohmy: Det var litt rotete skrevet! :p .

Men det er ikke noe problem å rette opp ;) . Dersom du vil ha tilbake til EvolutionX, så må du rename default.xbe filen som hører til EvolutionX til evoxdash.xbe (i nesten alle tilfeller må du rename til det, varierer etter hva slags bios du har), deretter flytte den over til C:. Ettersom at XBMC allerede er satt som dashboard må du også slette xboxmediacenter.xml filen.

Slik gjøres det normalt sett, men den settingen som du endra på har jeg aldri sett før. Det er en stund siden jeg oppdaterte nå da.

 

-Mediacenter (Gasdriver) hvor skal den legges for å bli riktig??

Hæ? Hva er Gasdriver?

Endret av sablabra
Lenke til kommentar

Tusen Takk!!

 

Ja jeg fikk ikke S i norsk skriftlig.

 

Gasdriver er en XBMC mann som lager gode saker

 

Men jeg vil prøve avlaunch. Lastet ned fra xbins... Er det masse pez??

 

Fila var lita og ikke så mange filer heller, men er sikkert riktig.

 

Takk

Lenke til kommentar

Prinsippet er egentlig det samme. Du legger programmet i feks. E:\Apps , deretter klipper du ut default.xbe renamer til evoxdash.xbe og flytter til C:. Men som sagt, filnavnet varierer fra bios til bios, derfor er det alltid lurt å ha en brenne-cd med et dashboard på slik at du kan få FTP tilgang igjen dersom noe skulle gå galt.

 

EDIT: Eventuelt så kan du bruke noe som heter EVTOOL eller X2ool som gjør at du endrer hvilken fil som bootes først i biosen.

Endret av sablabra
Lenke til kommentar

var ingen fil ved navnet default.xbe i den eg lasta ned fra Xxxxx.

 

Sletta XboxMediaCenter men da fikk eg sort sjem og røde bokstaver som sa fyfy, men fikk ftp forbindelse..

 

Skal teste dei programma du nevnte no sist

Endret av gartner
Lenke til kommentar

ok fikk tilbake til den gamle nå. så nå fungerer det...

 

ta en titt på Xxxx's ftp under avalaunch.

0.49.1 inneholder:

 

media

shoutcast

avalaunch.xml

avalaunch.xbe

releasenotes_0.49.1.txt

--- men der var ei rar fil til

 

Avalaunch0.49.1MultiGameDisk Der var defult.xbe... men der er og ei games mappe..This is to be used for a boot cd/dvd with multiple games. Just add

games in the games dir. Then use Qwix to build an iso. And burn with

Record Max or your choice of recording software.

 

Thx

 

Hva menes med dette??? skal en dra alle spilla over i den mappe eller bare snarveier? og i tilfelle hvor er dei??

 

Men du må ha tusen takk så langt... du har reddet meg ut av en dyp grav... men nå ble jeg sugen på å prøve Avalaunch....

Endret av gartner
Lenke til kommentar

Ja, du har rett i det :) . De har valgt å rename den til avalaunch.xbe. Men et program skal alltid inneholde en .xbe fil. Men vil du ha Avalaunch som dashboard eller som et program bare? Dersom du vil ha Avalaunch som program bør du rename den til default.xbe

Avalaunch0.49.1MultiGameDisk Der var defult.xbe... men der er og ei games mappe..This is to be used for a boot cd/dvd with multiple games. Just add

games in the games dir. Then use Qwix to build an iso. And burn with

Record Max or your choice of recording software.

 

Thx

 

Hva menes med dette??? skal en dra alle spilla over i den mappe eller bare snarveier? og i tilfelle hvor er dei??

 

Det er kun hvis du skal brenne en dvd med flere spill på, slik at det blir en slags meny hvor du kan velge hvilket spill du vil spille. Det har ingenting med selve Avalaunch å gjøre.

Endret av sablabra
Lenke til kommentar

Ville ha ava som dashbord. ut med EvoX. Men la inn igjen evo, for likte ikke ava... det gamle er best... Så nå fungerer den vertfall som før. Er lillebror min sin box, og nå drar jeg på jobb, og kommer mest sansynlig ikke hjem igjen før til jul, så har litt tid å lese på web hva som blir neste prosjekt.

Kansje oppdatere bios, er vel alltid farlig, men herlig om det går bra...

 

Men er tilbake til start. Synst der er pussig dette.. Skal ha DVD2Xbox applikksjonen inn på. Legger den på F:/Apps, hele mappa. Men den vises ikke under Apps menyen, men ser den er der med ftp. Hjelper ikke å ha den i E:/Apps heller. Og i evox.ini så er der ikke "#" forran, bare for "G:" som aldri er i bruk...

 

Forslag på hva som er gale??

 

Men drar i kveld tilbake på jobb, så ikke sikkert jeg får fixet det, men nå går det vertfall ann å spille, så da får vi ta det til jul!!

Endret av gartner
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...