Gå til innhold

Abit AN7 startproblemer, og winstallasjon av OS


Anbefalte innlegg

Hei,

 

Har kjøpt et Abit AN7, og har litt problemer i starten. Når jeg starter det virker ikke tastaturet mitt ganske ofte, ikke PS2 eller USB... Men dessuten så er pcen EKSTREMT træg i bootingen, og hver gang jeg går inn i bios, lagrer, og går ut så funker ikke tastaturet lenger og jeg må resette CMOS.

 

Dessuten går det ikke an å instalere Windows. Når instalsjonsprogrammet starter går det ca 30 sekunder, og så kommer der opp en feilmelding om en uventet feil.

 

Hva skal jeg gjøre, jeg vil bare få pcen til å kjøre, og formatere harddisken.

 

Det står også under bootingen i bios at :

 

Memory test fail

System is running in Fail-Safe state. Please recheck - Bios CMOS setup

Warning! CPU has been changed.

Please re-enter CPU settings in the CMOS setup and remember to save before quit!

 

CPUen min er en AMD Athlon XP 2600+, som nå visst kjører på bare 1150 Mhz...

 

Kan noen hjelpe meg, og si hva jeg kan gjøre?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skulle gjerne prøvd å stillt på noe inne i bios, men kommer ikke inn. Pcen starter, og så står den bare helt stille... Jeg har prøvd å resette CMOS over 20 ganger, og uannsett så låser pcen seg totalt... Hva kan jeg gjøre? Går det ikke an å gjøre noe for å få det til å bli helt standard igjen?

Lenke til kommentar
Skulle gjerne prøvd å stillt på noe inne i bios, men kommer ikke inn. Pcen starter, og så står den bare helt stille... Jeg har prøvd å resette CMOS over 20 ganger, og uannsett så låser pcen seg totalt... Hva kan jeg gjøre? Går det ikke an å gjøre noe for å få det til å bli helt standard igjen?

Kan du teste med andre minnebrikker ?

Lenke til kommentar

Har kun 2 minnebrikker fra TwinMos, men de funket i start. Men siden jeg aldri klarte å få til å formatere HDD'en, og fordi jeg hadde trøbbel me Bios prøvde jeg kanskje litt for mye....

 

Men det eneste jeg husker jeg gjorde var at jeg stille alt i bios på default, så det skal vel ikke være noe galt?

 

Men jeg kan prøve å bytte og ta ut de minnebrikkene...

Lenke til kommentar

Har du sjekka om du har noen "feilplasserte" tilleggskort?

 

Q: How are IRQ shared on the AN7? 

A: PCI-1, PCI-5 and Sil3112A share an IRQ.

Manually assigning the IRQs is possible in BIOS via the “PnP/PCI configuration” page.

PIRQ_0 is for PCI-3.

PIRQ_1 is for PCI-2.

PIRQ_2 is for PCI-5, PCI-1 and Sil3112A (on board SATA RAID Controller).

PIRQ_3 is for AGP and PCI-4.

 

På mitt AN7 har jeg en minnemodul CH-5 og en av typen "Speed Premium" PC3200, og disse kjører jeg som dual.

Endret av Bach
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...