Gå til innhold

Inntakskontoret er idioter


kwikdahl

Anbefalte innlegg

Gjett hva inntakskontoret greide og gjøre med min søknad... Rote den bort, resultat? Jeg gikk glipp av førsteopptaket og en skoleplass. Jeg hadde søkt VK2 Data og Kontorsystemer, men nå ender jeg opp på Vk2 Lyd og bilde. Karakterene mine hadde garantert meg en plass på Vk2 Data og kontorsys. Nå vil jeg saksøke de idiotene der... argh!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dersom du mener at inntakskontoret har gjort en feil bør du klage i henhold til forvaltningsloven.

 

Klagen må sendes skriftlig til inntakskontoret, og senest 3 uker at du mottok svarbrevet.

 

Klagen må begrunnes. Få gjerne hjelp til å skrive klagen. Den bør være velformulert, med referanser til lovparagrafer, uten skrivefeil (og om mulig på brevpapiret til et advokatkontor) :smile:.

 

LeD

Lenke til kommentar

LeD, Du skriver senest 3 uker etter jeg mottok svarbrevet, problemet er jeg aldri mottok noe brev, siden de hadde rotet bort søknaden min, derfor måtte jeg ta kontakt med dem en dag etter jeg normalt skulle fått den (16.juli) Da ba dem meg vente, og bli med på andre-opptaket istede, (dernest miste en plass, siden det ikke er noen ledig der mer). Jeg mener da jeg har krav på en plass der, og jeg IKKE skal lide for at de har gjort en feil, har jeg ikke rett? :sad:

Lenke til kommentar

Har de innrømmet at de har rotet bort søknaden? Eller hevder de at de aldri har mottatt den?

 

Klagefristen er nok 3 uker etter at du mottar svar på andreopptaket... Det er jo det vedtaket du vil klage på.

 

Regner med at du ikke har noe "bevis" på at du har sendt søknaden(f.eks. kopi av søknadsskjemaet)? Men det kan man vel heller ikke kreve at du har. I så fall blir det jo ord mot ord. Du hevder å ha sendt søknaden, og de hevder at de aldri har mottatt den...

 

Hvordan reagerte inntakskontoret da du snakket med dem? Antar at dette er noe som skjer hos dem av og til. Brev kan jo forsvinne i posten og denslags...

 

Jeg vet ikke hvordan rutinene er hos inntakskontoret, men i offentlige etater bruker man MYE tid på å lete etter papierer og saksmapper som har forsvunnet (det vet jeg av erfaring).

 

LeD

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-08-02 13:28, b-duvaland skrev:

Slike opptaksbrev/papirer o.l. bør sendes rekomandert. Da slipper man tull hvor det kan bli borte osv, og da er det ikke mulig at noen kan rote det bort.


 

At alle måtte sende søknad rekommandert til inntakskontoret ville jo løst problemet til neonX.

 

Men å sende et rekommandert brev koster jo kr. 37,- + vanlig porto.

 

Dessuten må vel en representant for inntakskontoret signere for å få utlevert brevet. (Det er vel poenget med å sende rekommandert?) Blir litt av en jobb både for posten og inntakskontoret dette... (Men det ville nok gitt mange nye arbeidsplasser. :smile:)

 

Men jeg anbefaler at man i det minste tar en kopi av alle søknader o.l. før man sender dem. Det er bedre enn ingenting...

 

LeD

 

[ Denne Melding var redigert av: LeD på 2002-08-02 13:45 ]

Lenke til kommentar

Vel har bestemt meg for og skrive brev til inntakskontoret og gi dem inn... Jeg skal inn på brundalen vk2 data og kontor om dem så skal hive inn en ekstra pult... Har gått på brundalen siden GK elektro og skal gå der i år og. På Lyd og Bilde har jeg ingenting og gjøre, sitte med støvete videoer og tv'er er ikke mitt game.

 

Mvh.

Ketil Wikdahl

Lenke til kommentar

Generelt råd: forhold deg saklig og korrekt. I første omgang skal du helst ikke ordlegge deg for krasst. En slik skriftlig henvendelse bør inneholde en grei og klar oversikt over saken, og en forklaring fra deg. Dersom dette ikke fører fram, kan du møte opp personlig og be om å få snakke med personen som har saken. Dersom heller ikke dette fører fram, sender du brev til skolesjefen med kopier av all korrespondanse mellom deg og skolekontoret.

Du burde stille ganske sterkt i denne saken. Så får vi håpe at det løser seg til din fordel. Hold oss oppdatert, da vel!

 

Mvh. Vidar Fagerjord.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...