Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

WinXP vil ikke sette opp LAN-tilkobling


Anbefalte innlegg

Hei.

Har søkt og lett litt rundt for å finne svaret på dette, men jeg har ikke hatt hellet med meg, så jeg spør her.

 

Etter jeg formaterte i går og har installert WinXP på nytt, får jeg ikke satt opp LAN-tilkobling i XP. Jeg har en LinkSys WRT54G Router som min laptop er koblet til internett gjennom (WLAN) som fungerer utmerket. Min stasjonære PC er også koblet til denne routeren med en vanlig ethernetkabel, og all maskinvare er tilsynelatende i orden. Men når jeg prøver å sette opp en Local Area Connection som jeg hadde før, ved å bruke "Set up a home or small office network"-wizarden i XP, lages det ikke noen Local Area Connection. Når jeg prøver å nå routeren på IP 192.168.1.1 skjer det ingenting. Det ligger imidlertid en 1394-tilkobling i Network Connections-mappa som jeg ikke vet hva er for noe. Uten at jeg skal si det for sikkert tror jeg den lå der før formateringen også.

 

Noen som vet hva jeg kan gjøre for å få koblet meg til routeren og internett? Kan jeg bruke 1394-tilkoblingen til noe?

 

På forhånd, takk.

 

Mvh. Henrik

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Noen som vet hva jeg kan gjøre for å få koblet meg til routeren og internett? Kan jeg bruke 1394-tilkoblingen til noe?

 

På forhånd, takk.

 

Mvh. Henrik

Egenskaper for internett> tilkoblinger>LAN-innstilinger>identifiser automatisk.

 

Ps. 1394 er firewire-tilkobling

Lenke til kommentar

Hvis du nettopp har formatert, og har innebygget nettverkskort i hovedkortet så antar jeg at du har glemt å innstallere drivere for nettverkskortet. Som følger med hovedkortet, en driver cd. Kan være til hjelp.

 

Annet problem som jeg var ute for at det var en brokobling mellom 1394 og eth (vanlig nettverk) 1394 er firewire som nevnt tidligere, brukes til digitale videokamera.

 

Men eg jeg satser på at du har glemt å innstallere driver. Kan det stemme?

Når jeg innstallerer win xp, så innstallerer jeg etter på driver for hk, nettverkskort og lydkort og slikt. Og da kommer automatisk en nettverkskobling opp.

 

PS: ser ikke at den linken til den andre tråden hadde så mye med dette å gjøre

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...