Gå til innhold

AMD Dual Core erfaringer tråden


Betroz

Anbefalte innlegg

Bahamut saken er at du har en prosessor med 2 kjerner i seg. Tester du bare med èn Prime95, så tester du bare èn av kjernene mens den andre er idle. Ta derfor å kopier Prime95 mappa til ett annet sted på disken. I begge Prime95 gjør du følgende :

 

Advanced - Affinity - huk bort Let program run on any CPU - Specific CPU to run on = 0

På den andre Prime95 setter du den siste der til 1. Så gjør du slik med begge :

Options - Torture Test - Custom - Min FFT 8 - Max FFT 1024

På denne måten tester du med både små og store FFTs.

 

Ser du i Windows Task Manager så er det nå 100% CPU bruk og ikke bare 50%.

Kjør dette iallefall over natta mens du sover, og du skal ikke ha en eneste error. Får du error må du sette ned overklokkingen eller gi mer volt til CPU.

 

Hold deg under 60 grader load og ikke mer enn 1.55V anbefaler jeg deg!

Endret av Betroz
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Bahamut saken er at du har en prosessor med 2 kjerner i seg. Tester du bare med èn Prime95, så tester du bare èn av kjernene mens den andre er idle. Ta derfor å kopier Prime95 mappa til ett annet sted på disken. I begge Prime95 gjør du følgende :

 

Advanced - Affinity - huk bort Let program run on any CPU - Specific CPU to run on = 0

På den andre Prime95 setter du den siste der til 1. Så gjør du slik med begge :

Options - Torture Test - Custom - Min FFT 8 - Max FFT 1024

På denne måten tester du med både små og store FFTs.

 

Ser du i Windows Task Manager så er det nå 100% CPU bruk og ikke bare 50%.

Kjør dette iallefall over natta mens du sover, og du skal ikke ha en eneste error. Får du error må du sette ned overklokkingen eller gi mer volt til CPU.

 

Hold deg under 60 grader load og ikke mer enn 1.55V anbefaler jeg deg!

5469077[/snapback]

 

 

Okey, takker.....det er jo egentlig ganske logisk da..hehe, men jeg skal ikke

ha hastigheten så høy, føler jeg ikke tjener så mye på det. Vil heller ha en rolig å kjølig CPU enn å få de ekstra framene... Klarte 2.82 før jeg måtte stille opp minnet ifra 2-3-2-5...å det synes jeg er bra..

Lenke til kommentar
  • 8 måneder senere...

fikk x2 min opp 3.33ghz her om dagen tok ikke bilder men har den her.Tror det max med kjøling jeg har nå kanskje vil klare mer vits fasen funket bedre

 

http://valid.x86-secret.com/show_oc?id=117133

 

myth med singlcore vs dualcore er vel nå spill som støtter ikke dual/quadro core.Da blir load ikke 100% nå deles over 2/4 cpuere den tilnærmet 70-80% load på single og derfor kan virksom at spill går bedre med single coe på samme mhz. Test med fyr opp bf2 og sett på single core i task manageren da blir noen bedre.

 

sorry for alle skriv leifen men dere forstår :whistle:

Endret av lordsmygen
Lenke til kommentar

Her kommer noen erfaringer med X2. Har kjøpt meg en AM2 4600+ Energy Efficient 65W og satt en Zalman CNP9500 oppe på den. Originalt kjører den på 1,25Volt, men jeg kjørte dual prime i 10 timer på stock klokk og 1,125 volt. Har nå funnet at max klokk for den er 2750 stabilt på 1,47volt. Akkurat nå prøver jeg å finne den laveste spenningen som vil være stabilt for den hastigheten.

Lenke til kommentar
Jeg har en amd 64 4200+ 2x, og er veldig fornøyd med ytelse og prisen var ikke ille heller:) Men når jeg spiller bf2 må jeg skifte affintet til 1 kjerne, hvis ikke klikker bf, noen som vet problemet mitt der?

7006787[/snapback]

 

hmm, merklig. jeg har ikke det problemet med min x2.. Men jeg får en utrolig dårlig score på 3dmark06, med x2 [email protected], Radeon X1600 PRO, 1024mb ram i en EZ482 barenone, får mellom 1900-2000poeng, og det er nesten det sammen jeg fikk med 64 3200+ og 6600GT :S

 

BTW: Burde jeg klokke opp cpuen litt, evt hvor mye?

Lenke til kommentar
Jeg har en amd 64 4200+ 2x, og er veldig fornøyd med ytelse og prisen var ikke ille heller:) Men når jeg spiller bf2 må jeg skifte affintet til 1 kjerne, hvis ikke klikker bf, noen som vet problemet mitt der?

7006787[/snapback]

 

hmm, merklig. jeg har ikke det problemet med min x2.. Men jeg får en utrolig dårlig score på 3dmark06, med x2 [email protected], Radeon X1600 PRO, 1024mb ram i en EZ482 barenone, får mellom 1900-2000poeng, og det er nesten det sammen jeg fikk med 64 3200+ og 6600GT :S

 

BTW: Burde jeg klokke opp cpuen litt, evt hvor mye?

7012249[/snapback]

Klokker du CPUen til 2600 for eksempel, så får du en merkbar økning med poeng. Hva er CPU score nå da? Og hva var den med 3200+en din?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...