will Skrevet 1. august 2002 Skrevet 1. august 2002 Hallo! Tenkte jeg skulle være lur å sette opp 2 Seagate Barracuda IV 80GB IDE 7200RPM i RAID-0. Kjøpte Seagate pga lav støy, ville derfor kompensere ytelsestapet diskene har (i forhold til visse andre merker) ved å utnytte RAID-0. Så igjennom utvalget hos Komplett.no, og kjøpte den billigste RAID-kontrolleren, Sunsway Ultra-ATA100 PCI Raid. Etter montering og innstallasjon av WinXP, får jeg disse tallene fra benchmark: PCMark2002: 725 HDD SiSoft Sandra 2001: ca 20000 HD-score Hvorfor denne lave ytelsen? Har jeg gjort noe galt under innstallsajon? Er RAID-kontrolleren noe dritt?!! Takker for ALL hjelp... Har forøvrig Asus A7V-266 (BIOS v.1010), T-bird 1400, 256MB TwinMos DDR ECC. [ Denne Melding var redigert av: will på 2002-08-02 02:03 ]
Orjanp Skrevet 2. august 2002 Skrevet 2. august 2002 Segate Barracuda IV har en bug som gjør at de gir lav ytelse i raid 0. Vet ikke om de har fått ordnet det enda. Det er visst mulig å sende diskene til Segate for å få det fikset. Det ligger flere tråder på forumet som omhandler akkurat det temaet. ps. Jeg får bare 18021 i sisoft med to wd 1200jb i raid 0 på en promise kontroller.
will Skrevet 2. august 2002 Forfatter Skrevet 2. august 2002 Takk for tipset! Så det er Barracudaen det er feil på... Noen her på forumet som har gått i samme fella, men fått byttet diskene sine? Er det da lurest å oppsøke forhandler eller ta direkte kontakt med Seagate?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå