DementedAlbino Skrevet 27. juli 2005 Skrevet 27. juli 2005 Har en cd liggende som er en stor mp3 fil + cue sheet som følger med. Hvordan kan jeg brenne ut denne filen på en cd, å få muligheten til å skifte spor, eventuelt er der en mulighet for å splite opp filen pr sang via cue filen som følger med?
miCro Skrevet 27. juli 2005 Skrevet 27. juli 2005 Sikker på at det er en .mp3 fil og ikke en .bin fil? Uansett kan du prøve å montere filen i Daemon Tools og se om du får tilgang til enkeltfilene da. Eventuelt åpne .cue filen i et brenneprogram.
DementedAlbino Skrevet 27. juli 2005 Forfatter Skrevet 27. juli 2005 ja, det er ikke et cdimage i form av bin\cue filer.
miCro Skrevet 27. juli 2005 Skrevet 27. juli 2005 Daemon Tools støtter ikke mp3 filer, så da vil nok ikke det fungerere å montere det i DT. Har du prøv å åpne filen i et brenneprogram? Du kan eventuelt prøve IsoBuster, men jeg er ikke sikker på at det programmet støtter mp3 filer heller.
roac Skrevet 27. juli 2005 Skrevet 27. juli 2005 Har en cd liggende som er en stor mp3 fil + cue sheet som følger med. Hvordan kan jeg brenne ut denne filen på en cd, å få muligheten til å skifte spor, eventuelt er der en mulighet for å splite opp filen pr sang via cue filen som følger med? Du bruker et fritt valgt program til å konvertere MP3-filen til wave, gjør en liten redigering av filnavnet i CUE-fila, og brenner så til CD. Jeg synes slike kombinasjoner av en stor lydfil og cue-sheet er genialt, og bruker selv CUE/APE. Foobar2000 spiller dette helt fint, og lar meg hoppe fra spor til spor på i lydfilen.
DementedAlbino Skrevet 27. juli 2005 Forfatter Skrevet 27. juli 2005 Hva er fordelene med å ha det slik framfor enkelt sanger som mp3 da?
roac Skrevet 27. juli 2005 Skrevet 27. juli 2005 Hva er fordelene med å ha det slik framfor enkelt sanger som mp3 da? Færre filer er en ting, en annen ting er at jeg ikke kjenner til et program som klarer overgang mellom to sanger smertefritt, slik som man f eks finner drøssevis av på plater av f eks Enigma, Jean-Michel Jarre, Kitaro, Vangelis, Mike Oldfield og flere andre av mine favoritter, samt live-album selvfølgelig.
paalwa Skrevet 27. juli 2005 Skrevet 27. juli 2005 I winamp og Musicmatch kan man sette opp så man kan crossfade sanger over i hverandere uten at man hører noe mellomrom. Dermed slipper jeg en STOR mp3 fil.
diskvask Skrevet 27. juli 2005 Skrevet 27. juli 2005 Jeg vil tro Burrrn ( http://www.burrrn.net/ ) gjør jobben med glans. Det er et gratis program for å brenne audio-cder, og jeg har brukt det til FLAC+cue. Anbefales. Jeg mener crossfade er en latmannsløsning på sømløs sporovergang... crossfade på f.eks. Dark Side of the Moon?
roac Skrevet 27. juli 2005 Skrevet 27. juli 2005 I winamp og Musicmatch kan man sette opp så man kan crossfade sanger over i hverandere uten at man hører noe mellomrom. Dermed slipper jeg en STOR mp3 fil. Crossfading er jo ikke det samme da, men det bedrer selvfølgelig på problemet, f eks når trommisen spiller hele tiden når det er overgang mellom to sanger så vil du høre det med corssfading. Men som sagt, det er bedre en ikkenoe.
roac Skrevet 27. juli 2005 Skrevet 27. juli 2005 Jeg mener crossfade er en latmannsløsning på sømløs sporovergang... crossfade på f.eks. Dark Side of the Moon? Godt eksempel Jeg trives godt med Dark Side of the Moon på CUE/APE jeg
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå