Gå til innhold

Nikon coolpix 775


Gjest mafister

Anbefalte innlegg

Gjest mafister

Jeg har bestilt et Nikon coolpix 775 fra It-butikken. Prisen er ca.4300. Er dette et ok.begynnerkamera? Finnes det 2 utgaver av coolpix 775(silver/black)? I prisguiden på digitalkamera.no er det bilde av et sort kamera, men jeg har også sett det i sølvutgave.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Leste i siste utgave av PCMagazine en test av 775 vs 885. 775 fikk bedre kritikk på bildekvalitet. Dvs større kontrast og en klarere fargegjengivelse. Vurderer selv å kjøpe Coolpix 775, men er litt usikker... Vil gjerne ha mulighet for å forstørre eventuelle blinkskudd til feks 20*30 cm med god kvalitet. Er dette mulig med kun 2Mpixels?

Lenke til kommentar

Vil da et kamera som Fujifilm 4700 dekke bedre et slikt behov? (Har jeg forstått riktig, så er vel CCD-brikken i dette også bare på 2,X MP, mens bildefilen interpoleres opp til 4,3 MP)

Hvorfor ikke kjøpe et 4 MP-kamera med en gang, er kanskje et relevant spørsmål.... Men det var det med å overholde budsjettet da.

 

Om jeg ønsker å kjøpe meg et kamera til max 6000 kr, med batteri/lader inkl, og bildekvalitet er det viktigste: Hvilke kamera skiller seg ut som gode kjøp?

Mine to kandidater: -Coolpix 775 til 4350,-

-Fuji 4700 til 5990,-

 

Andre forslag mottas med takk....

 

 

[ Denne Melding var redigert av: brokenleg på 2001-11-28 09:59 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...