Gå til innhold

Nikon coolpix 775

Gjest mafister

Anbefalte innlegg

Gjest mafister
Skrevet

Jeg har bestilt et Nikon coolpix 775 fra It-butikken. Prisen er ca.4300. Er dette et ok.begynnerkamera? Finnes det 2 utgaver av coolpix 775(silver/black)? I prisguiden på digitalkamera.no er det bilde av et sort kamera, men jeg har også sett det i sølvutgave.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Leste i siste utgave av PCMagazine en test av 775 vs 885. 775 fikk bedre kritikk på bildekvalitet. Dvs større kontrast og en klarere fargegjengivelse. Vurderer selv å kjøpe Coolpix 775, men er litt usikker... Vil gjerne ha mulighet for å forstørre eventuelle blinkskudd til feks 20*30 cm med god kvalitet. Er dette mulig med kun 2Mpixels?

Skrevet

> blinkskudd til feks 20*30 cm med god kvalitet. Er dette mulig med kun 2Mpixels?

Det kommer nok an på motivene, men 2.1 MP er litt lite etter min smak i denne sammenheng.

MLW

Skrevet

Vil da et kamera som Fujifilm 4700 dekke bedre et slikt behov? (Har jeg forstått riktig, så er vel CCD-brikken i dette også bare på 2,X MP, mens bildefilen interpoleres opp til 4,3 MP)

Hvorfor ikke kjøpe et 4 MP-kamera med en gang, er kanskje et relevant spørsmål.... Men det var det med å overholde budsjettet da.

Om jeg ønsker å kjøpe meg et kamera til max 6000 kr, med batteri/lader inkl, og bildekvalitet er det viktigste: Hvilke kamera skiller seg ut som gode kjøp?

Mine to kandidater: -Coolpix 775 til 4350,-

-Fuji 4700 til 5990,-

Andre forslag mottas med takk....

[ Denne Melding var redigert av: brokenleg på 2001-11-28 09:59 ]

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...