Gå til innhold

Tundra 1559R eller Elitegroup G556E?


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg driver å vurderer to forskjellige lap tops. Men min kunnskap om data er begrenset derfor spørr jeg dere om litt hjelp :D

 

De jeg har kikket på er:

 

Tundra 1559r -------> http://www.psdata.no/ps.asp?it=112330&mlevel=090400

 

og

 

Elitegroup G556E pris. 13,495 kr. ----------> www.multicom.no

DVD±RW D2000 15" 80GB 1.0GB

54Mbps WLAN, FireWire, USB 2.0, 1400x1050

Dothan CPU, ATI M11 Radeon 9700 128MB

 

 

Hvilken ville dere valgt?

 

på forhånd takk :w00t:

Endret av ArmaDa
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei!

 

Jeg driver å vurderer to forskjellige lap tops.

Vurderte 1559 selv men ut i fra testen HW har tatt så falt jeg tilbake på 1557 som er den beste maskinen i denne serien..

Se også komentarer om 556 maskinen på forumet, så blir nok valget ditt enkelt..

http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=446806&hl=G556

Jeg ville gått for 1559R uansett, grunnet grafikkort, rett og slett. Bare det er verdt de 1500 ekstra ;)

Hehe.

Lenke til kommentar

Ta en titt på forumet her ang. ECS/Elitegroup maskiner... Etter å ha fått bomkjøp på tre maskiner, vil jeg aldri annbefale disse maskinene mer.

 

Har selv vurdert 1559r, og hadde det ikke vært for at jeg ville ha en litt "penere" laptop, hadde jeg kjøpt den uten tvil :)

 

Gå for 1559, du får mye maskin for pengene :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Før du tenker på Multicom og elitegroup maskin les dette.

 

http://www.digi.no/php/art.php?id=220098

Utrolig kjedelig at jeg ikke så dette før nå, jeg fikk nemlig min G556E fra multicom i dag, jeg instalerte xp og andre ting i et par timer og etter en stund låste den seg, får ingenting opp av pcn.. Helt død, selv om det står at power er på :(

 

Edit:

Den starter i 3 sekunder lager noen rare lyder og skrur seg av..

Men om jeg prøver et par ganger så holder det pcn i gang.. altså den er på bare at det kommer jo ikkeno bilde ellerno på skjermen...

Endret av jjoereng
Lenke til kommentar

Dette fikk jeg ingen informasjon om!

 

 

Så hva gjør jeg da?

 

 

 

Hei.

 

Takk for din melding.

 

Du kan først forsøke å ta ut batteriet og la PC'en stå en times tid uten

strøm eller batteri tilkoblet. Trykk på start-knappen 8-10 ganger uten dette

tilkoblet for å forsøke å resette systemet.

Etter denne tiden kan du koble til lader og forsøke ny oppstart av PC.

 

Det er også mulig å resette CMOS, men dette er en mer omstendigelig prosess.

Du bør ta kontakt med vår tekniker Arnt Olaf, tlf. 37081888 (m-f 08-16), for

muntlig assistanse ved forsøk på dette.

 

Dersom PC ikke lar seg starte igjen på noen av de nevnte måtene kan PC

sendes til oss for test og reparasjon. Se reklamasjonslinken under for

detaljer. Husk at originale emballasje eller annen emballasje som gir minst

like god sikring mot støt- og slagskader under transport må benyttes. Du må

også legge ved en beskrivelse av feil samt kopi av kjøpsbevis (faktura).

 

Ha en fortsatt fin dag!

 

fikk i mail fra dem nettop, tenkte bare om jeg sender den inn kan jo angrefristen gå ut i mellomtiden?

Endret av jjoereng
Lenke til kommentar

Jeg mener å ha lest her på forumet at dersom du ikke har blitt informert om dette med angrefristloven har du enda lengre tid.

Har du sjekket grundig alle papirer du har fått fra dem?

Lurer på om du kan ha oversett informasjonen.

 

Dette kan andre her på forumet kommenter bedre enn meg.

Eller så får du søke... ;)

 

Men uansett anbefaler jeg deg å heve kjøpet mens du kan.

Alternativet vil nok bli å krangle med dem, før saken går til Forbrukerrådet, og du har i beste fall brukt masse tid på ingenting, om du får hevet kjøpet i det hele tatt.

 

Sjekk denne linken:

http://www.digi.no/php/art.php?id=220098

Endret av Ornamental
Lenke til kommentar

Sløv dag på jobb. Søkte for deg.

Her:

Skjemaet som inneholder dette "Forbrukeren har rett til å gå fra avtalen (angrerett) ved å gi melding til selgeren etter § 13 innen 14 dager etter at hele varen og de opplysninger som kreves med hjemmel i kapittel 3 er mottatt på foreskreven måte. Fristen løper uansett ut senest 3 måneder etter at varen er mottatt, eller etter 1 år dersom opplysninger om angrerett ikke er gitt." må ligge i pakken dersom angrefristen skal begrenses til 14 dager. Dersom skjemaet ikke ligger i pakken så har du etter loven 3 måneders angrefrist.

Det holder at skjemaet blir sendt per epost også, det MÅ ikke ligge i esken.

 

Jeg vet ikke om det OC-Freak sier er tilfelle eller ikke, men det er uansett verdt å merke seg.

Har du sjekka om Multicom har mailet informasjon om angreretten til deg?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg gjorde noe nettopp som jeg nesten aldri gidder, å registre meg på et tilfeldig forum jeg serfa innom.

Dette gjorde jeg for èn klar grunn: Ikke kjøp fra multicom!

 

Jeg kjøpte en G556E der for 1 år siden ca. Helt siden jeg fikk den til nå hvor garantien gikk ut har jeg hatt problem på problem. Jeg har sent den inn mange ganger, og har måtte betalte dyre dommer hver gang, ingen ting gikk på garantien. Det sisste var at vifta plutselig slutta å gå. Så hadde jeg 1 uke igjen med garati og sendte den inn. Etter 4-5 dager ringte de og sa jeg måtte betale over 600 kr for å fikse vifta. Jeg ble helt villt frustrert siden jeg har aldri åpnet eller behandlet den så at vifta ikke skulle fungere, så jeg ble satt over til han som reparerte den så jeg fikk vite feilen. Han sa at et klistremerke hadde kommet inn på vifta. For det første, for dere som har denne pcn, se på hullene foran vifta, de er microskopisk små og det er umulig å få en NÅL inn, så hvordan kan jeg ha fått stappa inn et klistremerke på strørelse nok å stoppe den vifta.

 

Jeg spurtye om hvordan klistemerke det var men det kunne han ikke svare på ( underlig nok siden han hadde fikset det samme dagen ). Han ba meg om å sende et brev. Jah! et brev ville jo sikkert funke, jeg har ofte sendte mail til dem uten hjelp, uten svar i visse tilfeller og de er frekke på telefonen. Dårlig kunderservice som F.

 

Jeje, dere orker sikkert ikke å lese om alle andre tilfellene hvor jeg har betalt masse penger for klare garanti saker.

 

Håper dette kommer til hjelp for noen ;)

 

MVH

Salv.

Endret av Salvinorin
Lenke til kommentar

Jo, hehe i går så var jeg ute å sykla med G556E'en på ryggen. Så falt forhjulet av i en nedoverbakke når jeg hoppet ut for en brostein. Så falt jeg heftig på trynet og greide å knekke pcn i 2.

 

Er nødt til å kjøpe ny laptop, noen som har noen forslag? Jeg har sett på Tundra 1559R. Den ser bra ut, for pcn skal klare å spille WoW og andre krevende spill.

 

Dritt at jeg ikke hadde forsikring på pcn. Men men, får jeg hvertfall ny pc det var så mye galt med den gamle. Skal hvertfall ikke kljøpe no dritt fra multicom. Bra hardware, synd de ikke henger sammen.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Takk for at det finnes et Hardware forum, etter å ha lest dette. Samme dag etter å ha motatt Elitegroup G556E, å etter å ha lest dette, den går i en fykende fart ned til Multicom. Stille gikk den heller ikke, til tross for at det var Centrino, vifta gikk hvert 3minutt, å enda var belastningen å være i DOS, ikke bra. Det blir nok Thundra eller Dell på meg...

 

Edit:

Angrefrist ble brukt, men uansett kommer de til å ta seg grovt betalt for "monteringa" de hadde av den PC'n? Noe ala det Netshop driver med, uansett i mailen stod det at hvis ikke PC'n så ut som ny, eller at man kanskje hadde tatt den i bruk som egen så kunne de nekte returen, jeg sletta alle partisjoner, pakka den inn som den ble sendt. Gjelder angrefristen fra man har henta varen f.eks på posten eller fra den sendes fra butikk?

Endret av mrj_no
Lenke til kommentar

Hey.

 

Gjør deg selv en stor tjeneste og bruk angreretten på den laptop'en.

Ikke send den inn til Multicom for reparasjon, og så prøv å bruk angreretten

etterpå. Det har dem nektet på før... :nei:

 

Det er en stor tråd på dette forumet, som er opphavet til den artikkelen på

www.digi.no, og den kan leses på

http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=439081

 

Historien rundt Multicom blir bare verre og verre, så kom deg 'ut' så fort

du kan spør du meg. Ikke se deg tilbake, bare løp!

 

 

Btw, alle reparasjoner som er utført under garanti tiden skal bekostes

selger, og da OGSÅ kostnader forbundet med frakt til og fra deg som kjøper.

(Er mye bra lesing på www.lovdata.no. Søk etter kjøpsloven og forbrukerkjøpsloven

og sjekk ut paragraf 4....)

 

 

Edit:

opps, sjekka datoen på første innlegg... håper du valgte riktig?

Hva er status?

.

Endret av Banzai
Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

kjøp den på psdata

 

Hei!

 

Jeg driver å vurderer to forskjellige lap tops. Men min kunnskap om data er begrenset derfor spørr jeg dere om litt hjelp :D

 

De jeg har kikket på er:

 

Tundra 1559r ------->  http://www.psdata.no/ps.asp?it=112330&mlevel=090400

 

og

 

Elitegroup G556E pris.  13,495 kr. ----------> www.multicom.no

                DVD±RW D2000 15" 80GB 1.0GB

                54Mbps WLAN, FireWire, USB 2.0, 1400x1050

                Dothan CPU, ATI M11 Radeon 9700 128MB

 

 

Hvilken ville dere valgt?

 

på forhånd takk :w00t:

4560593[/snapback]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...