Gå til innhold

paypal.com 100% sikkert?

kenzky

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har planer om å kjøpe noe av en fyr som selger gjennom paypal. Jeg vil gjerne ha tilbakemeldinger fra andre brukere av paypal om hvordan handelen har godt osv. Er paypal.com 100% sikkert uansett hvem du handler fra?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Eg har ikkje hatt personlige erfaringar, men har lest om og snakka med personar som har mista store summer på PayPal. Om det har endra seg sidan den gang veit eg ikkje, men litt skeptisk hadde eg vært.

Skrevet

jeg bruker paypay mye og har aldri opplevd problemer.

det du derimot må våre forsiktig med er suspecte selgere på ebay og lignende, da det er en del svindelaktivitet fra bl.a. asia, om man ønsker å legge skylden på paypal fordi man har blitt svindlet er en annen sak.

det har også forekommet smurfing av paypal sine sider, så vær påpasselig med å kontrollere url og suspekt epost.

ved større summer så kan/bør du ta i bruk 3.parts garanti som f.eks escrow.com

pålitelige selgere vil som regel ikke ha noe imot dette, i noen tilfeller vil t.o.m. selger ta på seg escrowbetalingen.

men igjen, alt er avhengig av selger (privat/bedrift/auksjon..)

Skrevet

beklager, trolig litt engelskrester i hodet etter å ha skrevet på et engelsk forum noen sekunder før...

det jeg mente var at dersom man mistenker selger for å være av den tvilsommme arten, så bør man være forsiktig. f.eks hender det at selgere på ebay forsvinner rett etter at man har sendt de penger, så man må være påpasselig

cartoonsmart er ukjent for meg, så andre får uttale seg her

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...