Gå til innhold

Båt, vann, dis, pinner, busk


Anbefalte innlegg

Tok dette bildet her en morgen og har fått mange kommentarer på at det er fint og koslig og stemningsfullt osv. Synes selv ikke det var så forbanna koslig da jeg tok bildet tidlig om morgenen, men hva synes dere?

 

1280x960

2272x1704 (original)

Redigert versjon, gjort av en bekjent

 

Dere finner info i exif'en på originalen, men kan nevne at bildet ble tatt med et Fujifilm S5500.

Endret av Oracel
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fin stemning i dette bilde og motivet er spennende, men himmelen er desverre helt utbrent. Jeg ser fra refleksjonen i vannet at det var en flott himmel morgenen bilde ble tatt, så om du hadde du fått den med kunne bilde blitt fantastisk. Men men, fint var det nå uansett. :)

Lenke til kommentar
Fin stemning i dette bilde og motivet er spennende, men himmelen er desverre helt utbrent. Jeg ser fra refleksjonen i vannet at det var en flott himmel morgenen bilde ble tatt, så om du hadde du fått den med kunne bilde blitt fantastisk. Men men, fint var det nå uansett. :)

Hei og takk for kommentaren. Som du nevner så er himmelen utbrent, men dette var med overlegg. Hvis du studerer stavnen på prammen, så ser du at området ligger helt på grensen av undereksponering. Og som du nevner selv, så er det refleksjoner av himmelen i vannet. Bildet forteller godt hva avgjørelsen på det klassiske eksponeringsdilemmaet ble :)

Lenke til kommentar

Det er slike motiv som skriker etter stativ og blending av flere bilder, med over og undereksponering.

Synes resultatet ditt ble bra, tatt i betraktning du måtte gå for den løsninen du gjorde, men som sagt, her ville jeg nok brukt stativ og blendet flere eksponeringer.

Lenke til kommentar

Flott bilde! Jeg likte den redigerte best, gav mest stemning slik, rart med det.... Men er dette i nærheten av der du bor, så kan du jo ta med deg et stativ en morgen og prøve litt mer.. Jeg ville ha prøvd å rydde bort stolpene og kvistene framfor kamera. Syntes de virket forstyrrende i bilde!

Lenke til kommentar
er det greit at jeg kopierer bilde og prøver å fikse litt på det?

meget fint, men himmelen burde nok ha sett ut som den gjør i vannet

Du kan gjerne printe ut bildet og gni det utover din nakne kropp hvis du vil det :) M.a.o du kan gjøre akkurat hva du vil med det ;)

 

Det er slike motiv som skriker etter stativ og blending av flere bilder, med over og undereksponering.

Synes resultatet ditt ble bra, tatt i betraktning du måtte gå for den løsninen du gjorde, men som sagt, her ville jeg nok brukt stativ og blendet flere eksponeringer.

 

Jeg vurderte det (stativet var med), men hadde bare sovet 20 minutter den natta, og jeg frøs ganske mye i kalde våte klær, så jeg fant ut at det var greiest å ta noen bilder og trave videre til sola slik at jeg fikk varmet meg opp litt :!:

 

Det er ikke usannsynlig at jeg prøver en gang til senere med stativ og litt triksing, synes motivet har langt større potensiale enn hva jeg klarte å få frem :ermm:

Lenke til kommentar

Takk skal du ha! Godt du likte det Oracel.... Lagret bilde som bakgrunn selv, før jeg la det ut her på forumet igjen som 1000x750, for å få ned størrelsen på fila. Jeg finner ikke den bg versjonen igjen nå, men du kan laste ned denne versjonen og resize'e det i photo shop. 1000x750 er i samme proposjoner som 1280x960 :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...