Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Nekter å laste/installere OS


Anbefalte innlegg

Fikk tak i en ny "gammel" boks via jobben og tenkte at jeg skulle bruke denne som test/herje boks mtp forskjellige OS og lignende...

 

HK: Gigabyte GA 60MM7E Rev 3.2

CPU: P3

HDD: Samsung 40GB

Minne: 2x128 MB noName SD RAM

 

Den var ikke særlig startvillig første gang, men brydde meg ikke stort om det... den maste svært etter jobbserveren og jeg gav litt F, så jeg formaterte bare disken (FAT32 pga dualboot). Prøvde å installere win2000 og dette gikk såsomså... dvs etter at den var ferdig med å kopiere de nødvendige filene og skulle restarte kom den ikke lenger enn til win2000 skjermen før den spontanrestartet... og slik fortsatte den...

 

Kjørte checkdisk -> ingen feil...

Prøvde å installere Mandrake 9.1 -> rakk bare å trykke install før den restartet

 

Installerte vellykket win2000 på disken via en annen maskin, satte disken tilbake, men ingen tydelige forbedringer... restarter ved win2000 skjermbildet...

Har prøvd å bytte IDE kabler og kjørt memtest(1 døgn uten feil) uten at det har blitt noe bedre... Har også testet med en annen HDD (XP) men stopper da i POST (Verifying DMI pool data)

 

Forslag til hva jeg kan gjøre mottaes med stor takk javascript:emoticon(':thumbup:')

Endret av lenix
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk for respons!

 

schwami: Dette kan stemme og skal sjekkes når jeg kommer hjem fra jobb. Men ville ikke jeg fått pipelyder fra pc-speakeren i det den restartet om dette var tilfellet?

 

gunnard: Tviler på dette, da pc'n har stått og gått helt fint her på jobb en i 3 års tid. Eneste hardware endringer jeg har gjort er å fjerne cd-rom/diskettstasjon og en rambrikke for å se om det ble mer stabilt. (Har begge rambrikkene i nå siden de gikk feilfritt gjennom memtest)Tviler sterkt på at det er PSU som streiker, men har en annen jeg kan teste, så dette skal gjøres i ettermiddag :)

Lenke til kommentar

schwami: tok av cpukjøler og satte den på igjen med ny kjølepasta, det virker ikke som om det er mangel på kontakt der...

PC'n oppfører seg fortsatt på samme måte, desverre...

 

 

Flere tips mottaes med takk :)

 

Edit: Har testet med en ny strømforsyning uten at resultatet ble det spor bedre...

Noen som vet av et CPU stessende program, gjerne bootbart via diskett for å prøve å finne ut hvor feilen oppstår.

Har som tidligere nevnt kjørt memtest, men dette er vel ikke særlig stressende for CPU?

Endret av lenix
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...