Tart Skrevet 25. juli 2005 Skrevet 25. juli 2005 (endret) Hei jeg flasha nettopp biosen via asus update og etter at jeg gjorde dette får jeg denne beskjeden under oppstart: "Your computer chipfan failed or speed to low" pcen bråker litt mer også nå. hjelp hva har skjedd? noen som har en forklaring? ps: jeg har en zalman chipsetkjøler Takker for hjelp Endret 25. juli 2005 av Tart
death_comes_rippin Skrevet 25. juli 2005 Skrevet 25. juli 2005 jeg hadde samme problemet... fikk det aldri til og funke igjen skiftet til en passiv zalman kjøler....
Tart Skrevet 25. juli 2005 Forfatter Skrevet 25. juli 2005 jeg har en zalman chipsetkjøler Uten vifte
Tart Skrevet 25. juli 2005 Forfatter Skrevet 25. juli 2005 Det funker jo å gå inn i bios og fjerne den advarselen ja, men er dette en advarsel man da ikke skal ta seriøst?
Morten K Skrevet 25. juli 2005 Skrevet 25. juli 2005 Det funker jo å gå inn i bios og fjerne den advarselen ja, men er dette en advarsel man da ikke skal ta seriøst? Hvorfor skulle du ta den advarselen seriøst når du har byttet til en passiv kjøler? Slå den av i bios og glem hele advarselen.
LOBOS Skrevet 25. juli 2005 Skrevet 25. juli 2005 Sjekk tempen å da. 40 er ok, 45+ er dårlig i idle. 90 er kritisk
Playmofetish Skrevet 27. juli 2005 Skrevet 27. juli 2005 (endret) Disable chipset fan monitoring i Hardware Monitoring, skru på Qfan, 60 grader CPU, og enable Cool ´n´ Quiet, så får du det langt stillere. Det er så masse som kan endres i BIOS for å få en mer støysvak PC, istedet for å kjøpe inn masse ekstrakjøling til flere hundre. Edit: Med min passive Zalman og akkurat samme hovedkort, holder chipset temp seg på 35-37 grader idle/load. Godt fornøyd. Eneste jeg stusset over da jeg monterte Zalmanen, var at gummishimmen rundt selve chipsettet lå litt oppå selve chipset-brikka. Denne måtte jeg dytte hardt ned med en negl, for at Zalmanen skulle få god kontakt med chipset-overflaten. Litt skummelt å skrape hardt med en negl langs kanten på brikkesettet, men det gikk bra. Endret 27. juli 2005 av Playmofetish
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå