Gå til innhold

ferdig, mangler bare en go strømforsyning.


Anbefalte innlegg

Hei!

 

jeg har bestemt meg for å gå for dette:

 

OCZ 1024MB Dual Channel Platinum Edition 1 475,00

 

 

Zalman CPU Vifte 425,00

 

Arctic Silver 5 Termisk Pasta 79,00

 

Sapphire Radeon X800XL 256MB GDDR3 PCIe 2 695,00

 

Asus A8N-SLI DeLuxe nForce4 SLI S-939 1 350,00

 

AMD Athlon 64 3200+ 2.0 GHz OEM u/vifte 1 495,00

 

Alt dette er kjøpt hos Netshop, eller skal kjøpes i nærmeste fremrtid.

 

Jeg mangler bare en god strømforsyning. noen som har peil på hva jeg skal kjøpe?

 

kanskje jeg har posta feil.. sry, if so.

 

håper på raskt og positivt svar.

 

Mvh Eirik R. R.

 

Edit: jeg fjerna nettopp den PSU jeg hadde såtte opp. pga. de har den ikke inne på lager. og jeg vil bestille delene NÅ ^_^

Endret av eirik86
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Den vil passe fint ja.

 

Angående det hovedkortet du har valgt. Hvorfor et SLI hovedkort og ATI skjermkort?

Hvis du har tenkt til å overklokke bør du heller gå for et DFI hovedkort.

har ikke tenkt å klokke d noe særlig da, men hva er forskjellen da? på ATI og DFI ?

Lenke til kommentar
Den vil passe fint ja.

 

Angående det hovedkortet du har valgt.  Hvorfor et SLI hovedkort og ATI skjermkort?

Hvis du har tenkt til å overklokke bør du heller gå for et DFI hovedkort.

har ikke tenkt å klokke d noe særlig da, men hva er forskjellen da? på ATI og DFI ?

Hvis du ikke har tenkt til å overklokke,så trenger du ikke kjøpe så dyr ram. Da holder OCZ Premier i massevis. Du vil ikke merke forskjell uansett.

 

Tror du har missforstått angående hovedkort.

Det jeg mente er at hvis du skal klokke bør du heller kjøpe et DFI hovedkort i stedet for Asus. DFI er mye bedre til overklokking enn det Asus er. Asus kortet du har valgt har mulighet for SLI (2 skjermkort),men siden du har valgt et ATI skjermkort får du ikke benyttet deg av SLI. Det er bare Nvidia skjermkort som støtter SLI.

Hvis du ikke skal overklokke i det hele tatt kan du velge et billigere hovedkort også.

Lenke til kommentar
Den vil passe fint ja.

 

Angående det hovedkortet du har valgt.  Hvorfor et SLI hovedkort og ATI skjermkort?

Hvis du har tenkt til å overklokke bør du heller gå for et DFI hovedkort.

har ikke tenkt å klokke d noe særlig da, men hva er forskjellen da? på ATI og DFI ?

SLI er en måte å koble to Nvidia-baserte skjermkort sammen på. Det er derfor liten vits med SLI dersom du har ATI, som er en annen produsent av GPUene til skjermkort. ATI har tilsvarende crossfire, men er ikke like innfør som SLI (selv om det ikke er bred støtte for noen av de).

Lenke til kommentar
Den vil passe fint ja.

 

Angående det hovedkortet du har valgt.  Hvorfor et SLI hovedkort og ATI skjermkort?

Hvis du har tenkt til å overklokke bør du heller gå for et DFI hovedkort.

har ikke tenkt å klokke d noe særlig da, men hva er forskjellen da? på ATI og DFI ?

Hvis du ikke har tenkt til å overklokke,så trenger du ikke kjøpe så dyr ram. Da holder OCZ Premier i massevis. Du vil ikke merke forskjell uansett.

 

Tror du har missforstått angående hovedkort.

Det jeg mente er at hvis du skal klokke bør du heller kjøpe et DFI hovedkort i stedet for Asus. DFI er mye bedre til overklokking enn det Asus er. Asus kortet du har valgt har mulighet for SLI (2 skjermkort),men siden du har valgt et ATI skjermkort får du ikke benyttet deg av SLI. Det er bare Nvidia skjermkort som støtter SLI.

Hvis du ikke skal overklokke i det hele tatt kan du velge et billigere hovedkort også.

kunne du ønske å gi meg konkrete tips til dette?

kanskje jeg heller burde bestille Nvidia i stede for Radeon da.

 

skriv min liste på nytt der du bytter ut det du mener burde byttes ut.

 

bare viss du gidder. :)

Lenke til kommentar
Hvis du har lyst til å benytte deg av SLI,så bytt skjermkort til et Geforce 6800GT.  Eller hvis du har råd så ta et Geforce 7800.

men beholde hovedkorte og Rammen?

og med det kan jeg klokke en del?

Det kan du,men hvis du vil overklokke mye så ta et DFI hovedkort.

er det mye forskjel på det DFI kortet og det kortet jeg skal har listet opp?

 

hvor mye mer ytelse kan jeg få med det DFI kortet enn det andre?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...