volom Skrevet 25. juli 2005 Skrevet 25. juli 2005 (endret) Hei Jeg har en bærbar pc med trådløst n.kort, og bor i en kjeller. Hvis jeg kjøper et aksesspunkt og plasserer dette på loftet der jeg får inn flere nettverk, vil jeg da kunne få tilgang til andre nett? Rekkefølgen blir altså sånn..... Laptop(trådløst) --> Linksys-aksesspunkt --> Trådløst nettverk hos naboen Funker dette?? Tenker å benytte den her... http://www.datakjeden.no/vareinfo.asp?bID=...nk_tk&info=true Endret 25. juli 2005 av volom
Wraith Skrevet 25. juli 2005 Skrevet 25. juli 2005 Vil anta at du har spurt naboen din om lov om dette? ellers er det ikke helt snilt eller lov. Hvis aksesspunktet du kjøper støtter repeater funksjon så kan det nok virke sånn, men det har jeg aldri prøvd selv.
volom Skrevet 25. juli 2005 Forfatter Skrevet 25. juli 2005 Vil anta at du har spurt naboen din om lov om dette? ellers er det ikke helt snilt eller lov.Hvis aksesspunktet du kjøper støtter repeater funksjon så kan det nok virke sånn, men det har jeg aldri prøvd selv. Jada..vi skal dele utgifter til internett...men det er så dårlig signal pga. kjelleren jeg oppholder meg i. Åssen finner man ut om den har repeaterfunkjon da?
agvg Skrevet 25. juli 2005 Skrevet 25. juli 2005 Jada..vi skal dele utgifter til internett...men det er så dårlig signal pga. kjelleren jeg oppholder meg i. Åssen finner man ut om den har repeaterfunkjon da? WDS er et kjekkt system for dette, både router og aksesspunkt må ståtte WDS skal det fungerer, helst være av samme merke.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå