Gå til innhold

Maks ytelse med 6800 ultra?


Anbefalte innlegg

Hei, jeg er rimelig fersk når det gjelder battle field.

Derfor lurer jeg på et par ting som gjør at jeg får maksimalt ytelse av grafikken..

Jeg har:

- GO 6800 ultra 256 mb

- 1024 mb ram

- 2.0hz mobil cpu

 

Da er spørsmålene følgende:

 

1. Hva er den største oppløsningen jeg kan bruke?

(Har prøvd litt av hvert, men nettet hjemme er veldig utstabilt så det lagger automatisk litt).

2. Kan jeg bruke high på alle detaljene?

3. Er det noe jeg kan gjøre i nevida settings som kan gjøre det bedre?

4. Hvor stor forskjell er det mellom 1024 ram og 2048 ram?

 

Takk til de som vil hjelpe

PS: Jeg spiller på en lapptopp, er det stor forskjell mellom en stasjonær og en lapptopp ytelses messig når man bruker det samme grafikkort??

 

-yokko-

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg er ikke sikker, men tør jeg påstå at du sitter på en Dell XPS GEN 2? I så måte opererer det kortet der omtrent like bra som et stasjonørt 6800 ultra kort har jeg hørt. Om du lurer på hvor bra grafikk du kan kjøre prøv singleplayer. Der lagger det ikke ;) Jeg ville personlig tippe at du kan kjøre 1280 * et eller annet med en del av det fullt. Du har dog bare 1024 ram da. Men som sagt er mitt tips at du prøver deg frem.

Lenke til kommentar
Jeg er ikke sikker, men tør jeg påstå at du sitter på en Dell XPS GEN 2? I så måte opererer det kortet der omtrent like bra som et stasjonørt 6800 ultra kort har jeg hørt. Om du lurer på hvor bra grafikk du kan kjøre prøv singleplayer. Der lagger det ikke  Jeg ville personlig tippe at du kan kjøre 1280 * et eller annet med en del av det fullt. Du har dog bare 1024 ram da. Men som sagt er mitt tips at du prøver deg frem.

 

Det stemmer... ok, da får jeg prøve meg litt frem da... men du mener at jeg ikke kan kjøre med enda mer oppløsning?Da lurer jeg på hvilkne kort dette spillet er lagete for bortsett fra nivida 7000 serien og X850 sykt hvor mye ressurser dette spillet trenger alts... men takk. En annen ting hvis du har nivida kort, kan jeg "tune" grafikken i nivida settings eller noen andre tips som kan gjøre det bedre?

Lenke til kommentar
Jeg er ikke sikker, men tør jeg påstå at du sitter på en Dell XPS GEN 2? I så måte opererer det kortet der omtrent like bra som et stasjonørt 6800 ultra kort har jeg hørt. Om du lurer på hvor bra grafikk du kan kjøre prøv singleplayer. Der lagger det ikke  Jeg ville personlig tippe at du kan kjøre 1280 * et eller annet med en del av det fullt. Du har dog bare 1024 ram da. Men som sagt er mitt tips at du prøver deg frem.

 

Det stemmer... ok, da får jeg prøve meg litt frem da... men du mener at jeg ikke kan kjøre med enda mer oppløsning?Da lurer jeg på hvilkne kort dette spillet er lagete for bortsett fra nivida 7000 serien og X850 sykt hvor mye ressurser dette spillet trenger alts... men takk. En annen ting hvis du har nivida kort, kan jeg "tune" grafikken i nivida settings eller noen andre tips som kan gjøre det bedre?

Du kan alltids laste ned rivatuner...et klokkeprogramm til nvidia kort... OBS!!! vær forsiktig :p

Lenke til kommentar
Jeg er ikke sikker, men tør jeg påstå at du sitter på en Dell XPS GEN 2? I så måte opererer det kortet der omtrent like bra som et stasjonørt 6800 ultra kort har jeg hørt. Om du lurer på hvor bra grafikk du kan kjøre prøv singleplayer. Der lagger det ikke  Jeg ville personlig tippe at du kan kjøre 1280 * et eller annet med en del av det fullt. Du har dog bare 1024 ram da. Men som sagt er mitt tips at du prøver deg frem.

 

Det stemmer... ok, da får jeg prøve meg litt frem da... men du mener at jeg ikke kan kjøre med enda mer oppløsning?Da lurer jeg på hvilkne kort dette spillet er lagete for bortsett fra nivida 7000 serien og X850 sykt hvor mye ressurser dette spillet trenger alts... men takk. En annen ting hvis du har nivida kort, kan jeg "tune" grafikken i nivida settings eller noen andre tips som kan gjøre det bedre?

Du kan alltids laste ned rivatuner...et klokkeprogramm til nvidia kort... OBS!!! vær forsiktig :p

Du kan alltids laste ned rivatuner...et klokkeprogramm til nvidia kort... OBS!!! vær forsiktig 

 

Jeg kan ikke sånn... og dessuten er jeg en chicken shit...Det høres ut som en svidd lommebok hvis ting går til hxxxxxe....bærbare deler er svin dyrt!

Lenke til kommentar

Som sagt har du jo bare 1024 ram, om du hadde hatt 2048 kunne du nok ha kjørt i 1600 * 1200 grafikk og det meste på high, men prøv deg frem. Jeg anbefaler ikke å klokke skjermkortet i en så dyr maskin som du har. Om noe skulle gå gale vil support folka hos Dell si at det var din egen feil, og at du må sende maskinen in til dem så de kan sette inn et nytt skjermkort som du betaler.

Endret av Orresnei
Lenke til kommentar

Da snakket jeg med faren min som også har en Dell Inspiron XPS GEN 2. Den eneste forskjellen mellom deres to maskiner er at han har 2048 ram. Pappa spiller dog demoen, så små forskjeller kan det være. Sånn sett spiller han forløplig og bare 16-player singleplayer brett. Video-innstillingene er som følger: 1600 * 1200, med alle detaljer på max samt 4x AA. Siden du har litt mindre ram og gjerne spiller større brett osv. ville jeg anbefale å bruke 1280*noe og alt på maks. Tror det skal gå nogenlunde bra.

 

Hilsen Snorre :)

Lenke til kommentar

TAkk Snorre..men vet du hvilken driver faren din kjører på battle field 2?? jeg har lastet ned den siste driveren til nvidia.. 77.72 men jeg har merket at spillet lagger enda mer enn før.. det er døds irriterende... har testet med både 1024 og 1600 pixels.. men det er lagger like mye. innbiller meg selv at jeg kunne kjøre med 1600 før jeg installerte den nye driveren.. er det noen med 6800 ultra som kan fortelle meg hvilkne driver de bruker på skjermen??? greit det er flott å ha en ny driver, men ikke når det går ut over spillbarheten!!

 

fint med innspill til de som har litt erfaring..

 

takk

Lenke til kommentar
Hei, jeg er rimelig fersk når det gjelder battle field.

Derfor lurer jeg på et par ting som gjør at jeg får maksimalt ytelse av grafikken..

Jeg har:

- GO 6800 ultra 256 mb

- 1024 mb ram

- 2.0hz mobil cpu

 

Da er spørsmålene følgende:

 

1. Hva er den største oppløsningen jeg kan bruke?

(Har prøvd litt av hvert, men nettet hjemme er veldig utstabilt så det lagger automatisk litt).

2. Kan jeg bruke high på alle detaljene?

3. Er det noe jeg kan gjøre i nevida settings som kan gjøre det bedre?

4. Hvor stor forskjell er det mellom 1024 ram og 2048 ram?

 

Takk til de som vil hjelpe

PS: Jeg spiller på en lapptopp, er det stor forskjell mellom en stasjonær og en lapptopp ytelses messig når man bruker det samme grafikkort??

 

-yokko-

Her diskuteres 1 eller 2 giga ram - les selv.

 

Ang skjermkortet så har jeg ingen preferanser, men vil tro det funker helt fint på tunge oppløsninger i bf2.Kjører ATI selv, så driversettingene kan jeg ikke gi deg råd om for Nvidia.

 

Men den cpu`en din? Vel - tror den blir en liten flaskehals. Mulig andre har mer erfaring enn jeg ang denne. Tror ikke det er noen vits med 2 giga ram og den prosessoren.

Lenke til kommentar
TAkk Snorre..men vet du hvilken driver faren din kjører på battle field 2?? jeg har lastet ned den siste driveren til nvidia.. 77.72 men jeg har merket at spillet lagger enda mer enn før.. det er døds irriterende... har testet med både 1024 og 1600 pixels.. men det er lagger like mye. innbiller meg selv at jeg kunne kjøre med 1600 før jeg installerte den nye driveren.. er det noen med 6800 ultra som kan fortelle meg hvilkne driver de bruker på skjermen??? greit det er flott å ha en ny driver, men ikke når det går ut over spillbarheten!!

 

Forløplig bruker han den driveren som fulgte med PC-en. Han får dog beskjed om at han bør oippdatere driveren sin for optimal ytelse. HAn snakket noe om en side som het driverst2go et eller annet som var drivere spesielt designet til 6800 go ultra.

 

Men den cpu`en din? Vel - tror den blir en liten flaskehals. Mulig andre har mer erfaring enn jeg ang denne. Tror ikke det er noen vits med 2 giga ram og den prosessoren.

 

Nå må du huske at den prosessoren er en 2,1 ghz Pentium M prosesor som kjører med like god ytelse som en 3.0 ghz pentium 4 prosessor, etter det jeg har hørt fra faren min som har pc-en.

Lenke til kommentar
TAkk Snorre..men vet du hvilken driver faren din kjører på battle field 2?? jeg har lastet ned den siste driveren til nvidia.. 77.72 men jeg har merket at spillet lagger enda mer enn før.. det er døds irriterende... har testet med både 1024 og 1600 pixels.. men det er lagger like mye. innbiller meg selv at jeg kunne kjøre med 1600 før jeg installerte den nye driveren.. er det noen med 6800 ultra som kan fortelle meg hvilkne driver de bruker på skjermen??? greit det er flott å ha en ny driver, men ikke når det går ut over spillbarheten!!

 

Forløplig bruker han den driveren som fulgte med PC-en. Han får dog beskjed om at han bør oippdatere driveren sin for optimal ytelse. HAn snakket noe om en side som het driverst2go et eller annet som var drivere spesielt designet til 6800 go ultra.

 

Men den cpu`en din? Vel - tror den blir en liten flaskehals. Mulig andre har mer erfaring enn jeg ang denne. Tror ikke det er noen vits med 2 giga ram og den prosessoren.

 

Nå må du huske at den prosessoren er en 2,1 ghz Pentium M prosesor som kjører med like god ytelse som en 3.0 ghz pentium 4 prosessor, etter det jeg har hørt fra faren min som har pc-en.

Nå må du huske at den prosessoren er en 2,1 ghz Pentium M prosesor som kjører med like god ytelse som en 3.0 ghz pentium 4 prosessor, etter det jeg har hørt fra faren min som har pc-en.

 

Riktig... forskjell å¨m prosessor og pentium 4

men da får jeg bare installere den gamle driveren igjen da...

men en tingg, counter strike source funker jo helt fint da.. med maks på alt!! burde ikke den også lagge??

 

hint, hint... håper det er noen som har samme kort som kan fortelle meg hvilken driver de bruker...

 

takk

Lenke til kommentar

Jeg har samme skjermkort og 1600x1200 går som en drøm. Nå har jeg 2 gig ram, men du vil kunne kjøre samme oppløsning. Anbefaler å justere ned dynamic shadows og diverse andre ting. Det er sjelden mulig å se særlig forskjell mellom "medium" og "high" på grafikkinstillingene, men du får selvfølgelig bedre ytelse ved å bruke "medium".

 

BF2 tweakguide

 

Edit: Hmm, jeg ser trådstarter har et GO 6800 Ultra.. leste det som et vanlig stasjonært. Da vet jeg sannelig ikke hva jeg prater om. :p

Endret av Radial
Lenke til kommentar
Jeg har samme skjermkort og 1600x1200 går som en drøm. Nå har jeg 2 gig ram, men du vil kunne kjøre samme oppløsning. Anbefaler å justere ned dynamic shadows og diverse andre ting. Det er sjelden mulig å se særlig forskjell mellom "medium" og "high" på grafikkinstillingene, men du får selvfølgelig bedre ytelse ved å bruke "medium".

 

BF2 tweakguide

hvilken driver bruker du da?? slik jeg har skjønt det så har vist det endel å si.... men hos meg lagger det uansett om jeg kjører 1600 el 1200...

 

når jeg beveger musen til sidene lagger det ingenting.. men når jeg begynner å gå... så plutselig låaer bildet seg i 1-2 sek. og jeg forsvinner plutselig til en annen plass... merkelige greier..

Lenke til kommentar
hvilken driver bruker du da?? slik jeg har skjønt det så har vist det endel å si.... men hos meg lagger det uansett om jeg kjører 1600 el 1200...

77.72. Men jeg trodde trådstarter hadde et vanlig stasjonært 6800 Ultra.. så jeg vet ikke.

Nei det er en lappis :p

Tror faktisk det er den eneste med ultra kortet.

men det virker som jeg har fått det til å gå på skinner nå da, jeg kjører 1600X1200 med den nye driveren.. ikke noe problem!!! helt konge. Dette er helt konge nå!!! Takk til alle dere som har hjulpet!!

 

kjører driver 77.76 til de som lurer og som har samme problem!

Endret av yokko
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...