Gå til innhold

Demontere en Fujitsu Simens lifebook


Anbefalte innlegg

Har en gammel Fujitsu Simens lifebook maskin som er kjøpt brukt, og selvfølgelig måtte det jo være passord på BIOS på den. Ikke kan jeg innstalere noe slags form for windows siden den er satt til ikke å lese boot fra cd rom regner jeg med. For den tar ikke boot fra cd eller diskett. Så jeg leste på forumet til simens at jeg kunne prøve å ta ut batteriet som står i forbindelse med bios og kansje den da ble resetta. Men jeg klarer jo ikke å få demontert maskinen for å komme til. Kanskje noen som vet hvordan disse maskinene demonteres?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tok ut hardisken fra en annen bærbar satte den fra denne i og installerte 98, satt den tilbake i simensen og kom inn på windows forsøkte en sånn passord ting for å finne passordet, og trykkte kill. Men det skulle jeg ikke gjort, nå piper den 3 ganger når jeg slår den på og får ingen bilde. Så de eneste da blir vell å finne tak i batteriet og prøve å resette allt kansje det fungerer. F**N :mad:

 

Tenkte jo ikke bare at jeg kunne flashe biosen fra windows uten å ødelegge maskinen!

Lenke til kommentar

Har brukt det programmet som det er linket til der i det andre forumet, men da ble allt fucka. Er det ingen som vet om noen plass jeg kan få tak i en sånn manual eller noe som forteller hvordan man åpner en fujitsu simens lifebook s6010, er vel samme opplegget på lifebook serien da.

Lenke til kommentar

Rent generelt ville jeg ikke brukt noe program for gjøre dette.

Du må finne det batteriet, og følge den framgangsmåten som er beskrevet i linken.

 

Hvis du begynner skru ut alle skruene på undersiden, så begynn med de som er merket, med et tall el bokstav i plasten ved siden av skruen, hvis det er noen, de kan være til tastaturet. Ofte et par tre skruer.

Så er det plastdekselet mellom skjerm og tastatur, det kan sitte ganske godt, jeg bruker en tynn skarp kniv, flatsiden, sjekk på undersiden om det kan være skrudd og.

 

Skru løs skruer hvis du er i tvil, du ødelegger ingenting.

Vent skru mere frahverandre til du har sjekket under tastaturet.

 

Prøv få tastaturet opp og vekk, ofte ligger det da et lite rundt klokkebatteri som kan være loddet fast i en printplate. Det jeg har gjort hvis det er loddet fast er at jeg har klippet den ene lederen, og heller loddet på en ny i stedet etterpå.

Men det kan like gjerne være klipset fast.

Lenke til kommentar

Forsøkte å få bort tastaturet men da knakk noe plast da jeg tok i. Men det gikk bra. skrudde løs allt av deksel, og skruver jeg fant tak i men allt satt like godt fremdeles. var noen skruver under festet på skjermen, men de kom jeg ikke til da må evt skjerm demonteres, og det tror jeg nå ikke skal være nødvendig?

Lenke til kommentar

dekselet skal kunne løsnes uten at skjermen demonteres, sånn pleier det være, men dekselet sitter ofte veldig godt fast, på grensen til at det ryker.

Men sjekk nøye om det kan være flere skruer.

 

Se etter små skruer på rammen til tastaturet og, når du har fått av plastdekselet.

 

Dette går bra det! Kan være lurt kjøpe en tube superlim for kamuflere evt arbeidsuhell!

Lenke til kommentar

Kunne det vært mulig å lagt inn sånn bios flashe ting rett på en harddisk uten noe på og koblet den til den bærbare, siden den bare booter fra hardisken. Da ville den jo funnet biosen der og så flasher den vel auto, som om jeg sku startet opp fra floppy? kan en sånn ide funke?

 

Hvordan skal jeg lage en boot ting på en tom harddisk og få den til å starte phlash.exe som er flashe tingen til biosen automatisk?

Endret av reyerd
Lenke til kommentar

Allt ordnet seg i dag, klarte til slutt å demontere maskinen, helt prosjekt det der var nødt til å demontere skjermen for å komme til batteriet. Heldigvis var det bare å ta ut en kontakt som var festet til det. Startet opp å allt virket.

Endret av reyerd
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...