Gå til innhold

MP3: Creative eller iRiver?


Anbefalte innlegg

Ser meg om etter en 5gb mp3-spiller og står mellom Creative Zen Micro, og den litt dyrere iRiver H10 5gb. Er det noen som har prøvd disse og kan vurdere dem mot hverandre?

 

Det er ikke lett å finne info fra brukere av h10 på nettet, siden den er så ny, men den store drawbacken på Micro virker å være at jack-kontakten er dårlig, mens h10 visstnok ikke har like god lydkvalitet som Micro.

 

Hva anbefales?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har testet flere av Iriver sine mp3 spillere og har bare positive ting å si om de!. Lydkvaliteten er glimrende!

 

Jeg har nettop bestilt meg Iriver h10 fra komplett.no OG tror ikke jeg kommer til å angre på kjøpet hvis denne irivern er like god som de andre jeg har hatt!

 

Zen Micro har også veldig god lydkvalitet, men har fått med meg at veldig mange har problemer med lyd utgangen.

 

Iriver h10 har også farge skjerm og støtter bilde visning noe som er et stort + for meg. H10 er jo ikke så veldig mye dyrere en Zen Micro!

 

 

Kjøp deg en Iriver H10!

Lenke til kommentar

Jeg hadde en Zen Micro og ble offer for lydutgangens svakheter. Fikk pengene tilbake og skulle investere i en iPod mini, eller iRiver H10. Men når jeg fikk hørt på begge (gjennom et godt hodesett) syntes jeg imidlertid at lydkvaliteten var så-som-så.

 

Har derfor vanket på diverse forum for å finne ut om Micro skulle få dette utbedret. Og selv om Creative aldri har gått ut og innrømmet at det til å begynne med var en feil, og i hvertfall ikke at feilen er utbedret, ser det ut til at antallet poster med folk som har opplevd ødelagte lydutganger har minket drastisk - og de som rapporterer porblemet ser ut til å ha hatt spilleren siden (rundt) årsskiftet.

 

Jeg vil derfor tro at problemet er utbedret, eller i det minste forsøkt utbedret, og at det nå er "trygt" å kjøpe denne spilleren.

 

Hadde det vært meg som skulle velge hadde jeg gått for Zen Micro.

Endret av larsjh
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...