Gå til innhold

Fikset på ødelagt GF4?


Aderlig

Anbefalte innlegg

For en stund siden så gikk broder'n sitt MSI GF4 Ti 4400 skjermkort i stykker.

Men jeg tror det er mulig å få reddet det.

Det fordi det enkelt å greit ser ut som om skjermkortet klokker seg selv opp 100% (se bilder)

 

Jeg har ikke brydd meg så veldig mye om skjermkortet, men bror kjøpte seg nytt skjermkort han. Så nå har jeg lyst til å fikset på det, siden jeg har fattig MX-440...

 

Noen som har forslag til hvordan jeg kan få fikset dette?

Jeg har tenkt på å flashe BIOSen, men har ikke funnet noe særlig programvare til det.

 

Jeg ville blitt veldig glad hvis noen hadde en løsning!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hm.. trodde ikke et skjermkort klokket seg opp før det kom inn i windows.

 

når jeg hadde gf3ti200 i maskinen, klokket jeg det en gang opp med et eller annet snodig program som klokket opp både gpu og ram flere hundre mhz mer enn det som var standard.. resultat, instakrasj i både normal og safe-mode. bootingen gikk derimot helt fint.

 

prøvde kortet i en annen maskin, der funket det helt fint. formaterte hovedmaskinen, og alt var bare fryd og gammen igjen.

 

men, selvfølgelig.. jeg kan jo ta feil. :smile:

Lenke til kommentar

Er det ikke bare gainward som har garanti når det står om überklokking?

 

 

_________________

Dell Dimension 8200

CPU :: Intel Pentium4 2.0GHz

GFX :: ASUS v8440 GeForce4 Ti4400

RAM :: 512Mb PC-800 RDRam

HD :: 2xWD800BB

SC :: SB Live 5.1 Value!

+en floppy :grin:

 

[ Denne Melding var redigert av: Eskil87 på 2002-07-31 21:29 ]

Lenke til kommentar

Kva meiner du med at kortet "gikk i stykker"? knakk det i to?, slutta det å virke heilt av seg sjøl?

 

Sjølv om bilete viser "overklokkings-liknande" feil (tegn vises unormalt++) er det ikkje nødvendigvis det som skjer..

Tviler sterkt på at eit skjermkort som plutlseleg sluttar å fungere klokkar seg opp heilt av seg sjøl :smile: såklart, det _kan_ (kanskje) skjer, men.. ekstremt liten sansynlighet..

 

Om kortet har gått i bakken: er det knekte komponentar på kortet?

Om kortet slutta å fungera heilt plutseleg: Garanti :roll:

 

Lykke til!

 

_________________

header_a.jpg

 

[ Denne Melding var redigert av: DoMind på 2002-08-02 13:43 ]

Lenke til kommentar

OK. Kortet levde en stund. Og mer eller mindre "plutselig" så klokket powerstrip skjermkortet uendelig høyt, under oppstarten av Windows XP (hender det skjer på Gf4 ti kort i powerstrip) Og PCen hang seg. Etterpå var det som visst på hjemmesiden min...

 

Men i morra skal jeg låne et PCI skjermkort, slik at jeg kan flashe VGA BIOSen på lavere hastigheter: (200 MHz / 400 MHz foreksempel) Det ville blitt mer ytelse av det, enn skjermkortet jeg har nå... (NV17)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...