Gå til innhold

Hjelp til installering av driver?


yokko

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har fått en ny pc. Jeg synes den fungerer helt utmerket. Men jeg har lest tidligere på forumet at det går ann å hente mere ytelse via av en ny driver til skjermkortet. Det skal sies at jeg ikke er noe flink med pc. Liker helst bare å spille...

Derfor lurte jeg på om en av dere hackere kan gi meg en instruksjon på hvordan man skifter en driver, helst skritt for skritt.

Fra begynnelsen med avinstallering av den gamle, til den nye er i boks. Jeg har vært inne på omegadrives og tittet men jeg vet heller ikke konkret hvilken driver som skal innstalleres...

Rimelig idiot med monsteret! Jeg har forøverig en XPS med 6800 ultrakort! Håper en av dere kan gi meg en skikkelig instruks på dette slik at jeg slipper å gnæge mer!

 

Takk til de som kan gjøre dette!

 

-yokko- :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Derfor lurte jeg på om en av dere hackere kan gi meg en instruksjon på hvordan man skifter en driver, helst skritt for skritt.

Dette behøver man ikke å gjøre vanskelig...

Her er den nye Omega driveren til ditt kort http://www.omegadrivers.net/

Trykk på link Download da kommer et nytt vindu for driveren opp og trykk KJØR-neste-neste osv.. maskinen ber om restart når du kommer inn i Windows er den nye driveren innstalert :yes:

Endret av Jada-jada
Lenke til kommentar

hei jada-jada...

 

Dette behøver man ikke å gjøre vanskelig...

Her er den nye Omega driveren til ditt kort http://www.omegadrivers.net/

Trykk på link Download da kommer et nytt vindu for driveren opp og trykk KJØR-neste-neste osv.. maskinen ber om restart når du kommer inn i Windows er den nye driveren innstalert 

 

vil det si at man ikke trenger å bruke drivercleaner???

Lenke til kommentar
hei jada-jada...

 

Dette behøver man ikke å gjøre vanskelig...

Her er den nye Omega driveren til ditt kort http://www.omegadrivers.net/

Trykk på link Download da kommer et nytt vindu for driveren opp og trykk KJØR-neste-neste osv.. maskinen ber om restart når du kommer inn i Windows er den nye driveren innstalert 

 

vil det si at man ikke trenger å bruke drivercleaner???

Nei den nye driveren erstatter den gamle, jeg har aldri i mitt liv avinnstalert en driver det er unødvendig..

Lenke til kommentar
QUOTE (yokko @ 22/07/2005 : 10:52)

hei jada-jada...

 

 

QUOTE 

Dette behøver man ikke å gjøre vanskelig...

Her er den nye Omega driveren til ditt kort http://www.omegadrivers.net/

Trykk på link Download da kommer et nytt vindu for driveren opp og trykk KJØR-neste-neste osv.. maskinen ber om restart når du kommer inn i Windows er den nye driveren innstalert 

 

 

 

 

vil det si at man ikke trenger å bruke drivercleaner??? 

 

 

Nei den nye driveren erstatter den gamle, jeg har aldri i mitt liv avinnstalert en driver det er unødvendig..

 

prøvde nå... lastet ned og kjørte programmet.. men ingenting skjedde.....hmmm...

Lenke til kommentar

Det beste er å avinstallere gamle drivere før man installerer nye, spesielt når man skifter produsent.

 

Omegadriveren er en tweaket variant av orginaldriverne til nvidia og ati. Hvor mye bedre de er, vet jeg ikke. Vil ikke tro du merker noen forskjell. Produsenten av ditt kort, legger ut nye drivere her.

 

Last ned ny driver og lagre på hd, husk hvor.

Gå i kontrollpanel

Velg legg til/fjern programmer

Finn nvidia - trykk endre/fjern.

Kommer opp en boks som spør hvilke drivere du vil fjerne om du har flere produkter som kjører med drivere fra nvidia.

Fjern display driverne.

Restart.

Installer nye drivere.

Restart.

Test om alt er som det skal.

Lenke til kommentar
QUOTE (yokko @ 22/07/2005 : 10:52)

hei jada-jada...

 

 

QUOTE 

Dette behøver man ikke å gjøre vanskelig...

Her er den nye Omega driveren til ditt kort http://www.omegadrivers.net/

Trykk på link Download da kommer et nytt vindu for driveren opp og trykk KJØR-neste-neste osv.. maskinen ber om restart når du kommer inn i Windows er den nye driveren innstalert 

 

 

 

 

vil det si at man ikke trenger å bruke drivercleaner??? 

 

 

Nei den nye driveren erstatter den gamle, jeg har aldri i mitt liv avinnstalert en driver det er unødvendig..

 

prøvde nå... lastet ned og kjørte programmet.. men ingenting skjedde.....hmmm...

Lenke til kommentar
QUOTE (yokko @ 22/07/2005 : 10:52)

hei jada-jada...

 

 

QUOTE 

Dette behøver man ikke å gjøre vanskelig...

Her er den nye Omega driveren til ditt kort http://www.omegadrivers.net/

Trykk på link Download da kommer et nytt vindu for driveren opp og trykk KJØR-neste-neste osv.. maskinen ber om restart når du kommer inn i Windows er den nye driveren innstalert 

 

 

 

 

vil det si at man ikke trenger å bruke drivercleaner??? 

 

 

Nei den nye driveren erstatter den gamle, jeg har aldri i mitt liv avinnstalert en driver det er unødvendig..

 

prøvde nå... lastet ned og kjørte programmet.. men ingenting skjedde.....hmmm...

Du må tilate Windows å laste ned driveren tenker jeg :innocent:

Skal du gjøre det tungvint så følger du MorePower sitt råd men resultatet blir det SAMME :whistle:

Lenke til kommentar
Du må tilate Windows å laste ned driveren tenker jeg 

Skal du gjøre det tungvint så følger du MorePower sitt råd men resultatet blir det SAMME 

 

Greit nok, jeg beskrev meg selv som en idiot med pc... men nei.... jeg får jo lastet det ned. men når jeg trykker run så skjer det ikke noe.. den bare ekstraterer filen og deretter skjer det ikke noe...

 

yokko

Lenke til kommentar
Du må tilate Windows å laste ned driveren tenker jeg 

Skal du gjøre det tungvint så følger du MorePower sitt råd men resultatet blir det SAMME 

 

Greit nok, jeg beskrev meg selv som en idiot med pc... men nei.... jeg får jo lastet det ned. men når jeg trykker run så skjer det ikke noe.. den bare ekstraterer filen og deretter skjer det ikke noe...

 

yokko

Hm, trur du bare pakket ut .EXE fila.

Prøv på nytt, å husk hvor .EXE fila blir lagret, eller ta ett søk.

Så kjører du den fila

Lenke til kommentar

Nå har jeg endelig fått det installert, MEN.... DEN ER FAKTISK ELDERE ENN DEN JEG HADDE....

Når jeg skal spille battle field 2 får jeg feilmeldingen at det finnes nye drivere :innocent:

 

hmm jeg får vell fortsette å lete etter drivere jeg da..

 

omegadriver

Endret av yokko
Lenke til kommentar
Nå har jeg endelig fått det installert, MEN.... DEN ER FAKTISK ELDERE ENN DEN JEG HADDE....

Når jeg skal spille battle field 2 får jeg feilmeldingen at det finnes nye drivere :innocent:

 

hmm jeg får vell fortsette å lete etter drivere jeg da..

 

omegadriver

Det er den siste Omegadriveren til ditt kort i hvertfall... mulig Battle gir deg meldingen for det finnes en nyere orginal driver til ditt kort..

UANSETT det er jo ytelsen som teller eller hva?? så mål hva som gir deg den beste i 3D Mark feks..

Lenke til kommentar
Det er den siste Omegadriveren til ditt kort i hvertfall... mulig Battle gir deg meldingen for det finnes en nyere orginal driver til ditt kort..

UANSETT det er jo ytelsen som teller eller hva?? så mål hva som gir deg den beste i 3D Mark feks..

 

joda sånt nok...men en uviten person meg... han vet jo ikke om de nyere driverene fungerer bedre da vettu :p

men men...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...