Gå til innhold

Hva er baserape

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

For dere som ikke vet hva baserape er så ta en runde på khe sahn i bfv så skjønner dere det fort. :D

Endret av CHB3
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Det er vel ikke lov og stjele heller da ? men han skaffa jævlig med kills kun fordi han skulle hente heliet da

Joda! lov det!

Så du mener at man kan ta TANKS inn til main kjøre drepe alle som står og venter på helikopteret stå der en stund vente til et heli spawner og skyte på alt som kommer,

Til slutt etter 20 kills spawner heliet og du blir skutt av en SRAW

jaja

Skrevet (endret)
Fra Battlefield.no

8. Angrep på motstanderens utagbare base er forbudt

På noen kart har ett eller begge av lagene èn utagbar base hver. Disse er det ikke lov å angripe. Angrep på disse (eng: baserape) vil kunne straffes med utestengelse fra serverne våre.

Det vil bli slått spesielt hardt ned på kommandører som benytter artilleri mot slike baser. Det samme gjelder lag (eng: squads) som gjentatte ganger angriper slike baser ved at lagleder (eng: squad leader), ligger i skjul utenfor basen så resten av laget hans kan starte runden (eng: spawne) på han, og kontinuerlig angripe den aktuelle basen.

Unntaket er kun målrettede angrep for å ta ut strategiske installasjoner (UAV-vogn, radar og artilleristillinger) som måtte befinne seg i motstanderens utagbare base. Og selv om målet med et angrep er å ta ut disse installasjonene, blir det ikke godtatt at man pløyer gjennom fiendens utagbare base i stor stil og dreper for fote for å nå det.

og DERFOR liker jeg å spille på BF.no servere... Det er ett spill, det er ikke krig, det finnes regler. Bryter du dem fortjener du å bli KickBan'a, enkelt og greit... (og drittunger som ikke forstår/respekterer reglene kan dra ut ADSL kabelen og gro på seg ett par år før de begir seg ut på internett igjen)

Endret av MrLee
Skrevet (endret)
Så du mener at man kan ta TANKS inn til main kjøre drepe alle som står og venter på helikopteret stå der en stund vente til et heli spawner og skyte på alt som kommer,

Til slutt etter 20 kills spawner heliet og du blir skutt av en SRAW

jaja

Ja! dette mener jeg! Jeg er i mot alle regler som ikke er integrert i spillet! dvs alle regler man blir straffet for in-game er ok. Dvs at TK ikke er lov. Der er jeg enig! alle andre regler bør forkastes som vrøvl!

Vet at BF.no sine admins kjører sine egne "nazi-regler", men jeg gjør så godt jeg kan for å snike meg unna en kick/ban. Det går stort sett bra. Men jeg er villig til å ta en kick/ban i ny og ne for min overbevisning! Dem permbanner uansett ikke for slike ting. Så 10 min senere er man inne igjen!

Endret av gamer73
Skrevet

Med tanke på alle "feilene" som finnes i spill som BF2 i dag, så velger jeg å tro at slike regler er hva DICE hadde implementert hvis de hadde klart å tenke på absolutt ALT. :)

regner med at jeg ikke ser deg på BF.no sine servere da Gamer73 :=)

Skrevet

jo spiller der hele tiden pga god ping! Men det er jo ikke ofte man har mulighet til å baserape. Man tar jo self de andre flaggene før man kjører major baserape! Har bare blitt kicka 19 ganger fra ulike servere...som oftest da for ufrivillige/uforsiktige TK's (noe som er greit nok). Har aldri enda blitt kivka for basecamping. Det gjelder å prøve å ikke gjøre det så åpenlyst og prøve å unngå å tiltrekke seg admins oppmerksomhet.

Skrevet

Er glad for at battlefield.no har regler mot dette, for jeg ville aldri spilt mot deg gamer73. Selv om det er et krigsspill og man skal drepe hverandre, så er det ikke noe vits i å være idiot.

Jeg regner med at grunnen til at Dice ikke valgte å gjøre noe i mot det å stikke inn i hovedbasen til folk, dvs de gjorde jo noe, i Battlefield 1942 var det et problem at folk kjørte en tanks inn i en flyhall og stod å skøyt på folk mens de ikke kunne tas selv, ble jo reparert hele tiden.

Siden det ikke er noen reperasjonshaller i BF2 så kan de ikke stoppe det, om de hadde satt opp en usynlig vegg hadde det bare blitt dumt ikkesant? Så det handler mer om respekt ovenfor andre spillere, vær litt oppegående å la vær.

Skrevet (endret)
Med tanke på alle "feilene" som finnes i spill som BF2 i dag, så velger jeg å tro at slike regler er hva DICE hadde implementert hvis de hadde klart å tenke på absolutt ALT.

Om dem gjør det så greit nok. Da er det en del av spillet så greit nok. Selv om jeg personlig er imot slike begrensninger.

Men om EA hadde lagt inn et scenario hvor man liksom sa at fienden ikke kunne angripes på det og det stedet av politiske årsaker. Historien har mangt et eksempel på slike tilfeller. Et er hvor USA ikke kunne angripe cambodia (husker ikke helt hvordan landet staves men dere skjønner hva jeg mener) selv om Nord-vietnam kjørte angrep med "staging-point" i det landet. I et slik tilfelle ville det vært logisk i spillet. Og da er jeg med på det. Men siden det ikke er tilfelle så skal ikke folk lage regler i hytt og gevær!

Endret av gamer73
Skrevet
Er glad for at battlefield.no har regler mot dette, for jeg ville aldri spilt mot deg gamer73. Selv om det er et krigsspill og man skal drepe hverandre, så er det ikke noe vits i å være idiot.

Jeg regner med at grunnen til at Dice ikke valgte å gjøre noe i mot det å stikke inn i hovedbasen til folk, dvs de gjorde jo noe, i Battlefield 1942 var det et problem at folk kjørte en tanks inn i en flyhall og stod å skøyt på folk mens de ikke kunne tas selv, ble jo reparert hele tiden.

Siden det ikke er noen reperasjonshaller i BF2 så kan de ikke stoppe det, om de hadde satt opp en usynlig vegg hadde det bare blitt dumt ikkesant? Så det handler mer om respekt ovenfor andre spillere, vær litt oppegående å la vær.

du spiller nok mot meg ganske mye :thumbup:

Ingenting kan "ikke tas" i BF elelr BF2.

Skrevet

jo spiller der hele tiden pga god ping! Men det er jo ikke ofte man har mulighet til å baserape. Man tar jo self de andre flaggene før man kjører major baserape! Har bare blitt kicka 19 ganger fra ulike servere...som oftest da for ufrivillige/uforsiktige TK's (noe som er greit nok). Har aldri enda blitt kivka for basecamping. Det gjelder å prøve å ikke gjøre det så åpenlyst og prøve å unngå å tiltrekke seg admins oppmerksomhet.

Husk at du ikke trenger tiltrekke deg admins oppmerksomhet, om f.eks jeg ser en som basecamper så sier jeg i fra, da ser du nok en drøss med folk skrive mange stygge ord til deg og en admin/moderator som kickbanner deg.

Skjønner du det ikke selv? Når en server har regler mot en ting, så er det en grunn til det. bf.no har sett at basecamping er en uting og ødelegger spillets gang, hvorfor skal folk som deg da gjøre det?

Er jo fint at du prater om hvordan du sniker deg inn og ut, får vel foreslå permban fra nå av da... ;)

Skrevet
Med tanke på alle "feilene" som finnes i spill som BF2 i dag, så velger jeg å tro at slike regler er hva DICE hadde implementert hvis de hadde klart å tenke på absolutt ALT.

Om dem gjør det så greit nok. Da er det en del av spillet så greit nok. Selv om jeg personlig er imot slike begrensninger.

Men om EA hadde lagt inn et scenario hvor man liksom sa at fienden ikke kunne angripes på det og det stedet av politiske årsaker. Historien har mangt et eksempel på slike tilfeller. Et er hvor USA ikke kunne angripe cambodia (husker ikke helt hvordan landet staves men dere skjønner hva jeg mener) selv om Nord-vietnam kjørte angrep med "staging-point" i det landet. I et slik tilfelle ville det vært logisk i spillet. Og da er jeg med på det. Men siden det ikke er tilfelle så skal ikke folk lage regler i hytt og gevær!

Så en rød sirkel med en strek over (hva i all verden heter det?) er ikke et godt nok tegn? Hva gjør du når du ser et slikt skilt i trafikken? Selv om ikke tastaturet slås av når du går innenfor et slikt område, betyr det ikke at du skal inn der.

Skrevet

Snu om på flisa og tenk på baserape som effektiv læring/trening på å komme seg ut av en selvforskyldt situasjon.

Teamwork er nøkkelen her.

Mvh

Skrevet
Så en rød sirkel med en strek over (hva i all verden heter det?) er ikke et godt nok tegn? Hva gjør du når du ser et slikt skilt i trafikken? Selv om ikke tastaturet slås av når du går innenfor et slikt område, betyr det ikke at du skal inn der.

Det betyr bare at basen ikke kan tas. Mer betyr det ikke. Står det noe annet noen steder kanskje?

Og som jeg har sagt. Dem permbanner ikke for slike ting uansett!

Skrevet
Skjønner du det ikke selv? Når en server har regler mot en ting, så er det en grunn til det. bf.no har sett at basecamping er en uting og ødelegger spillets gang, hvorfor skal folk som deg da gjøre det?

Fordi jeg mener dem tar feil i sin oppfattning!

Skrevet (endret)

da foreslår jeg at du fjerner deg fra serveren og spiller på andre servere som ikke har disse reglene. Liker du ikke oppsettet, er det ingen som tvinger deg til å spille der. Skal du spille der, så skal du pokker følge reglene også!

(og grunnen til at de ikke permbanner er for at de skal gi folk muligheten til å lære av sine feil. at kyniske personer utnytter det er bare trist.)

Endret av MrLee
Skrevet
Snu om på flisa og tenk på baserape som effektiv læring/trening på å komme seg ut av en selvforskyldt situasjon.

Teamwork er nøkkelen her.

Nettopp! Ingenting er så kult som å kunne rykke ut fra det å bli baserapet og skaffe seg et flagg eller to. Klarer man det ikke så får man bare innse at man er for dårlig og håpe på å ikke havne i samme situasjon igjen. Eller bare trene mer. Det er tross alt et krigsspill!

Skrevet

Joda om det gjentar seg mye av deg gamer73 så blir du permbanna enten det er en dag eller en uke

Det som er det verste av spawnrape er når US har carrier og ikke har noen baser på land.... Så kommer det noen lame faenskaper i fly og bomber alle til døde.

De ødelegger jo spillet for sitt eget lag også da ved at de stopper spillet opp

Skrevet
da foreslår jeg at du fjerner deg fra serveren og spiller på andre servere som ikke har disse reglene. Liker du ikke oppsettet, er det ingen som tvinger deg til å spille der. Skal du spille der, så skal du pokker følge reglene også!

Ingen tvinger meg nei, men ingen tvinger meg til å spille på en annen server heller. Jeg forblir på BF.no sine servere!

Jeg vet ikke jeg, men jeg kan jo tenke meg at en god del som spiller på bf.no sine servere ikke liker reglene dems, men spiller der fortsatt.

For meg er det kunstig å ikke kunne skyte på en fiende som kanskje i tillegg står å fyrer løs på deg. Og som dere ser ut fra poster her. så er det nok av folk som ikke har noe imot baseraping!

Skrevet (endret)

jeg har ingenting imot baseraping på servere som ikke har noen regler mot det. Gjør det ikke selv, men aksepterer at det skjer. Men På en server som har spesifikke regler mot det, mener jeg at man bør følge reglene.Bare så synd at de ikke blir enforca like godt som de burde...

Endret av MrLee

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...