Gå til innhold

CF Type II hvor få tak i?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ultra II er vel bare navnet på kortet ikke en indikasjon på hvilken type CF kort dette er.

Ja det stemmer "UltraII" er CF kort type I.

 

Det er stort sett Microdriver som er CF type II.

 

Hvorfor er du ute etter type II?

 

:) Per

Endret av perah
Lenke til kommentar

Siden jeg gjorde samme feilen som Tom J, jeg trodde SanDisk sin Ultra II var CF II. Siden jeg ikke fant noen CF II kort, ville jeg bare sjekke litt siden det er flere år siden jeg hørte at CF II kom og trodde at det var utbredt til nå.

 

Takk til alle for å klargjøre dette for meg.

Lenke til kommentar
ville jeg bare sjekke litt siden det er flere år siden jeg hørte at CF II kom og trodde at det var utbredt til nå.

Type II/Microdrives er vel heller sjelden forekomst da de er mye mindre solide enn Type I som er flashminnebasert. En microdrive er jo en liten harddisk, og går den i bakken så er det bye-bye-bilder. De er også tregere enn flashminne og bruker mer strøm. De er tykkere enn Type I og passer ikke i alle CF-kortlesere heller. Noe billigere er de jo, men bortsett fra det er det vel ingen store grunner til å gå for Type II. Vil tro de forsvinner helt etterhvert ettersom Type I brikkene etterhvert blir store og billige nok for de fleste. Det er flashminne som er fremtiden i både foto og videomarkedet (dog det ligger et godt stykke frem i tid når det gjelder videomarkedet).

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...