Gå til innhold

Innspill om Dell Inspiron 8200!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jalla:

Jeg jobber for en stor bedrift som har avtale med (ctrl-alt-)Dell. -kunne ikke dy meg

Store problemer med HK - RAM, bærbare som henger på nettverket fordi driverne tryner er bare noen av problemene.

Ifølge den aktuelle bedriftens ISO - standard er det heller ikke lovlig med svart skjerm & tastatur, fordi kontrasten blir feil, og sliter på øynene.

 

Dell hart måttet rette seg etter dette, men tar tydeligvis ikke hensyn til at de kan skade synet hos sine privatkunder.

 

Bygg sjøl eller lukt på HP er mitt råd.

 

"Store problemer med HK - RAM" - Hva med å sjekke hva supporten vår kan tilby? Jeg vet ikke hva problemet hos dere kan være, men i motsetning til hva mange mener å "vite" har vi en omfattende supportorganisasjon så kontakt dem nå. (Er du forresten sikker på at det er Delldriverne som er problemet?)Uansett: 67 11 68 82.

 

Når det gjelder ISO er det kanskje TCO 99 du viser til? I så fall stemmer det at Midnight Grey ("Sort") ikke oppfyller de kravene, så de er TCO95 godkjent i stedet. (Dual-Tone skjermene er TCO99.) Dersom noen tror at Dell er ute etter å skade øynene på folk vil jeg benytte anledningen til å dementere dette. b(Uoffisielt men dog...)

 

Les mer om dette på http://www.dell.no/miljo.

 

Hva er best av 4150 og 8200? Tja... Den første er en "typisk" bærbar, mens den andre er en "desktop replacement" - med mer utstyr og høyere vekt. (Og 15" skjerm...)

Lenke til kommentar

hei delldude

jeg har akkurat fått tak i en 8200 på auksjon og skal love deg at jeg har merket meg alt du sier.jeg tror vel heller ikke at det skal vere så mye problemer med dell maskinene.det har vel kanskje heller og gjøre med at det er norges mest solgte maskiner.

Lenke til kommentar

Jeg har en 8200 og er meget fornøyd. Kjenner meg igjen på mye av det dere snakker om.

 

Men det er to ting jeg vil ta opp..

 

1. Dell oppgraderer så ofte at du kan oppleve at du får en utdatert pc i posten. For med en leveringstid på over 1 mnd i visse tilfeller så har det til samme pris kommet +20 gig disk +128 mb ram, samt mer CPU og ekstra batteri og annet dill. Jeg opplevde dette og tok kontakt og fikk pruta til meg et batteri og et biladapter :smile: Gjør det dere også. For ellers så kan du si at den blir returnert til Irland innen ti dager og i følge Dell så koster en slik retur (som du kan gjøre i flg kjøpsloven) 2000 - 3000 kroner. Og det blir det dårlig butikk av. Prut og krev avslag....

 

2. Noen som vet hvordan jeg lager multizone av DVD-Comboen min i min 8200?? Vil gjerne ha den til å spille alle DVD-filmer... USA og Europa.

 

H

Lenke til kommentar

Hehe... Jeg vurderte å kjøpe den jeg også... Er jo bare å bytte tastaturet da... Slik at det blir norsk... Så da vil den vel funke som en vanlig norsk en da vel?? :grin: Eneste er vel at xp har engelsk tekst og slik... Men du kan jo sikkert alltids skaffe en norsk ver. også...

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-08-02 23:26, DellDude skrev:


"Store problemer med HK - RAM" - Hva med å sjekke hva supporten vår kan tilby? Jeg vet ikke hva problemet hos dere kan være, men i motsetning til hva mange mener å "vite" har vi en omfattende supportorganisasjon så kontakt dem nå. (Er du forresten sikker på at det er Delldriverne som er problemet?)Uansett: 67 11 68 82.


Når det gjelder ISO er det kanskje TCO 99 du viser til? I så fall stemmer det at Midnight Grey ("Sort") ikke oppfyller de kravene, så de er TCO95 godkjent i stedet. (Dual-Tone skjermene er TCO99.) Dersom noen tror at Dell er ute etter å skade øynene på folk vil jeg benytte anledningen til å dementere dette. b(Uoffisielt men dog...)


Les mer om dette på
.


 

Når det gjelder supporten er det ingen spesielle ting å utsette på den, bortsett fra det at vi av og til får nesevise kommentarer fra folk i suporttelefonen, som;

"Det er ikke noe som dekkes av vår garanti... blah blah... ikke vårt ansvar osv..."

Når du har vært i kontakt med folk i Oslo eller Karmøy, som faktisk har fått support på akkurat det samme kan det være litt irriterende.

 

Ellers ikke noe å utsette på selve supportdelen.

 

Når det gjelder RAM & HK, fikk vi ca 35 GX 150 for en tid siden med defekte RAM - brikker - og hovedkort. RAM - brikkene sprakk da vi fyrte opp maskinene. Syke saker.

 

Fikk nye HK og RAM - brikker, og alt virka etterpå. Bugs uansett...

 

Kjøper du bil forventer du at støtfangern holder, selv om det ikke er den aktuelle bilprodusenten som har lagd den...

 

Jeg tror selvfølgelig ikke at Dell er ute etter å skade noen. Men det virker litt rart på meg at det som er regnet for å være skadelig for noen antas å ikke være skadelig for andre...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...