Gå til innhold

Innspill om Dell Inspiron 8200!


Anbefalte innlegg

Jeg skal kjøpe meg en Dell Inspiron 8200 tror jeg (hvis ikke 8200 blir det 4150)! Jeg har da valgt meg ut følgende systemkomponenter:

 

Prosessor: Mobile Intel Pentium 4 prosessor - M 1,6GHz

 

Minne: 512MB DDR SDRAM/266MHz (1x512MB)

 

Skjerm: BT - 15'' TFT Enhanced UXGA (1600x1200)

 

Harddisk: 20GB Ultra DMA/ATA 100 (4200RPM)

 

Grafikkort: 64MB DDR nVidia Geforce 4-440 GO 4xAGP 3D

 

Optisk enhet for fast montering: DVD / CD-RW COMBO Drive 24x/8x/8x/24x

 

Modem: Internal combo 56k modem / 10/100 network

 

Har noen innspill om dette? Burde jeg velge noe annet?

 

Jeg har selv en Dell Dimension 8200 og er veldig fornøyd med denne, selv om også jeg har hatt problemer med bestilling og kundebehandlig. Da jeg bestilte og hadde betalt (35.000,-) kunne de ikke se å ha mottatt noen bestilling, men skulle ringe meg opp igjen... Etter tre uker med masse mas og uten resultat, tok jeg kontakt med en selger, som ordnet opp på 5 minutter, og maskina mi fikk 1 prioritet av Dell. Bestillingen ble ordnet og lagt inn klokken tolv, og den var klar til sending samme dag! Så det endte godt!

 

Noen som har Dell Inspiron 8200 og Nylon-bæreveska til Dell? Ifølge mine kalkulasjoner, er maskina bredere enn veska! Stemmer dette??

 

 

[Jeg endret noen av komponentene! Ram, HD og DVD/Brenner]

 

[ Denne Melding var redigert av: Kvalen på 2002-08-01 10:49 ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bestilt bærbar hos dell for 5 uker siden har ringt 10 ganger. Siste gangen jeg ringte skjedde det faktisk noe, da skulle de legge inn en prioritert ordre fra Irland, for de hadde self. ikke pcen her i landet. Og de skulle oppgradere den jeg hadde bestilt, vet ikke hvor mye eller hva, men skal bli spennende å se.

 

Har ikke fått pcen enda da, men hvis den skal fra Irland så går det vel noen uker til tenker jeg.

Lenke til kommentar

Nei, jeg tror de antar at det tar 5 dager! Siden du er privatperson vil den bli levert på døren din av Schenker! De ringer samme dag de kommer for å avtale! Hvis du vil, er det mulig å ringe Schenker for å høre når de kommer med den! Jeg ringte rundt masse og maste! Hehe. Alle Dell kommer dessuten fra Irland... De lages først når du har bestilt (samme som Volvo), og fabrikken til Dell er der... Min tok 4 dager fra Irland til Gjøvik!

 

Hva slags Dell var det da?

 

[ Denne Melding var redigert av: Kvalen på 2002-07-31 13:35 ]

Lenke til kommentar

bæreveska i nylon er helt grei, og ja maskina passer oppi. dell gjør en del rart, men ærlig talt.

 

jeg hadde stor suksess med å bombe det norske servicekontoret med daglige mail. min i8200 brukte kortere tid fra irland til oslo, enn det tok linjegods å få den derfra til trondheim

Lenke til kommentar

Oppskrift for å få maskin levert enkelt og greit:

 

Alt. 1: Ring salg, og bestill på telefon. Husk å gå igjennom bestillingen etterpå, slik at du er enig med selger om valgt konfigurasjon. (Beste alternativ for de som ikke er 100% sikre på hva de skal ha, og hva de ulike komponentene gjør for ditt bruk.)

 

Alt. 2: Bestill på web, med rabatt, og ring salg etterpå for status. Husk å notere kvitteringsnummeret ditt, som referanse. (Du må regne med å vente ca. en dag før du får ordrenummer & kundenummer, da betalingen må godkjennes først.)

 

Hvis dette ikke virker vil jeg FRYKTELIG gjerne ha en privat melding om dette, da alt annnet enn førsteklasses kundebehandling er uakseptabelt i Dell.

Lenke til kommentar

når det gjelder maskinen så ser den veldig flott ut(nesten lik min;)...men jeg tror det er verdt pengene å oppgradere brenneren til 24x, og harddisken til 60gb...det ville jeg gjort ihvertfall...

 

...ellers så passer nylonvesken helt fint...men det står jo dell på den, og det er jo ikke særlig positivt!

 

menmen...hvis du absolutt skal ha en dell så tror jeg dette er maskinen å gå for! men...hvis du har tålmodighet nok til å holde ut med dell, så har du vel kanskje tålmodighet nok til å vente på radeon 9000?;)

 

mvh

krister

Lenke til kommentar

Ja, jeg tror det å ringe til en Delldude med en gang kanskje er det tryggeste! For da får du ihvertfall en kontaktperson hos Dell! Så sant det ikke er et supret tilbud hvis man bestiller over nettet da, f.eks 800,- i rabatt og litt annet stash.. Da var det siste du sa lurt.. Å kontakte en selger rett etterpå for å sjekke ordrestatus!

 

Men selv om kanskje kundeservicen til Dell kanskje ikke er på plass nr. 1, er maskinene deres tipp topp! Dessuten er det jo kun de som er ufornøyde som skriker ut.. Dell er jo et stort konsern som selger mange mange mange tusen maskiner! Skulle jo bare mangle om ikke noen skulle ha noen feil... Så lenge feilen blir rettet, er det ikke så veldig utslagsgivende ved valg av maskin...

Lenke til kommentar

Hva med Dell Inspiron 4150 da? Har jo mindre og dårligere skjerm + dårligere grafikkort! Men den er jo lett... !?!?!?! Hva sier folket??

 

Når kommer Dell Inspiron 8200 til å få Radeon 9000 da?? (Hvis den får det da! :grin:)

 

[ Denne Melding var redigert av: Kvalen på 2002-07-31 14:24 ]

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-07-31 15:45, m-kane skrev:

4150 kommer og med 1600*1200, men på 14,1"


Ville lagt til WLAN kort. Koster ikke alverden, og er "kjekt å ha".



Dell Inspiron 4150 har som beste skjerm 14.1'' TFT UXGA+, mens Dell Inspiron 8200 har UltraSharpTM 15" UXGA, noe som gir en enda bredere synsvinkel og enda klarere bilde! Dessuten blir det svarte svart og ikke grått når man har UltraSharpTM saken...

Lenke til kommentar

Noen ting :

 

Hvis du skal ha rask brenner må du ha mer enn 128Mb ram. Dette fordi hd'en er ganske treig så den klarer ikke å gi en høy nok datastrøm til å brenne på maks hastighet. Har selv en 24x men klarte bare å brenne på 12x (hd'en klarte ikke å levere data rasj nok + at jeg bare hadde 128mb ram). Ser ingen vits å kjøpe mer ram av dell, de bruker Kingston som er DYRT. Kjøpe selv i etterkant Crucial minnebrikke som jeg satte inn. Denne fungerer veldig bra og for en 256mb brikke ga jeg bare 700kr. Man må ut med det dobbelte hvis man skal ha Kingston :sad:

 

Ellers vil jeg si at insp8200 er en bra maskin. Synes selv 1600x1400 var litt lite så jeg kjøpte den andre skjermtypen. Plastikken "knirker" noe slik at man får en litt følelse av billig innpakning, men dette går over når man observerer ytelsen til dette beistet.

 

Lerun

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-07-31 16:40, lerun skrev:

Noen ting :


Hvis du skal ha rask brenner må du ha mer enn 128Mb ram. Dette fordi hd'en er ganske treig så den klarer ikke å gi en høy nok datastrøm til å brenne på maks hastighet. Har selv en 24x men klarte bare å brenne på 12x (hd'en klarte ikke å levere data rasj nok + at jeg bare hadde 128mb ram). Ser ingen vits å kjøpe mer ram av dell, de bruker Kingston som er DYRT. Kjøpe selv i etterkant Crucial minnebrikke som jeg satte inn. Denne fungerer veldig bra og for en 256mb brikke ga jeg bare 700kr. Man må ut med det dobbelte hvis man skal ha Kingston :sad:


Ellers vil jeg si at insp8200 er en bra maskin. Synes selv 1600x1400 var litt lite så jeg kjøpte den andre skjermtypen. Plastikken "knirker" noe slik at man får en litt følelse av billig innpakning, men dette går over når man observerer ytelsen til dette beistet.


Lerun


Ja?? Jeg har jo satt opp at den skal ha 256 mb ram! :grin: Det blir konge med bærbar.. Selv om den aldri kommer til å slå min Dell Dimension 8200! :grin:

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-07-31 14:10, DellDude skrev:

Oppskrift for å få maskin levert enkelt og greit:


Alt. 1: Ring salg, og bestill på telefon. Husk å gå igjennom bestillingen etterpå, slik at du er enig med selger om valgt konfigurasjon. (Beste alternativ for de som ikke er 100% sikre på hva de skal ha, og hva de ulike komponentene gjør for ditt bruk.)


Alt. 2: Bestill på web, med rabatt, og ring salg etterpå for status. Husk å notere kvitteringsnummeret ditt, som referanse. (Du må regne med å vente ca. en dag før du får ordrenummer & kundenummer, da betalingen må godkjennes først.)


Hvis dette ikke virker vil jeg FRYKTELIG gjerne ha en privat melding om dette, da alt annnet enn førsteklasses kundebehandling er uakseptabelt i Dell.



 

mener du å si at du selv stoler så lite på internett-bestillingen deres, at du anbefaler folk å ringe for å dobbeltsjekke hver gang de bestiller maskin? da faller jo mye av vitsen med nettbestillinger bort!;)

 

når det gjelder siste avsnittet ditt, skal du være glad at du ikke kom med det for et halvt år siden...for da hadde du fått ca. en million private meldinger fra meg!;)

 

mvh

krister

 

ps:grunnen til at jeg anbefaler å vente på radeon 9000 er at da kan du kjøpe en annen bærbar spillemaskin enn i8200!;) men når kortet kommer, og hvilke maskiner det kommer på vet jeg ikke...og dessverre kommer nok dell til å være først ute også med det!=)

Lenke til kommentar

Vente på noe annet enn Dell? Å nei du! Selv om kanskje kundeservicen ikke er på topp, har de veldig bra maskiner! :grin: *Dell-digger* Hehe.. De er jo best på skjermer til bærbare, er de ikke?? Hørte noen som sa det!

 

Jeg har forresten endret litt på komponentene på overstående maskin! Nå valgte jeg 20gb hd, 512 mb ram og 24x/8x/8x/24x dvd/cdrw combo

 

[ Denne Melding var redigert av: Kvalen på 2002-08-01 10:50 ]

Lenke til kommentar

kundeservice ikke helt på topp? den er mildt sagt forferdelig!!=) menmen...det er jo ditt eget valg om du vil ha en dell eller ikke...men jeg synes jo faktisk at dell har knallgode skjermer...

 

...men hvorfor har du valgt mer ram? det er jo sinnsykt dyrt å kjøpe det hos dell...jeg ville heller valgt 3.parts minne...

 

...og hvorfor mindre harddisk? selv om du kan endre på det i etterkant så er det glimrende å ha litt lagringsplass fra starten av...og det er jo ikke så stor prisforskjell!

 

mvh

krister

Lenke til kommentar

OK , grunnen til at folk skal ringe inn er at de da får kunde- og ordrenummer raskere enn om de venter på ordrebekreftelsen som kommer i posten. Og da kan de følge bestillingen selv, på http://www.dell.no/status.

 

Det som skjedde med deg er grunn nok til å oppfordre folk til å gjøre dette, Dells salgsavdeling kan ikke tillate seg å gi kunder dårlig behandling, og derfor håper jeg at min "bruksanvisning" kan hindre eller ihvertfall motvirke slike opplevelser for fremtidige kunder. Nå selger vi noen tuse bærbare i kvartalet, Dell er faktisk størst i Norge på bærbart, så noen kunder kommer desverre til å få problemer uansett. Menneskene som jobber i Dell er ikke ufeilbarlige, så målet er å redusere antall feil og sikre at flest mulig kunder får en positiv opplevelse med Dell.

 

Når det gjelder "venting" for å kjøpe noe nyere, er vel det som å vente på toget: Du ser lokaltog etter lokaltog kjøre forbi mens du venter på det nye ekspresstoget alle snakker om. Når det endelig dukker opp går det rykter om at det kommer intercity like om hjørnet. Venter du fremdeles? :wink:

Lenke til kommentar

Hehe.. Neida.. Venter til jeg får råd jeg! :grin: Blir kanskje i løpet av september... *Håpe* Har slik stygg Siviltjeneste for tiden, og der tjener man 5000 i mnd... Og så har jeg 4000 i utgifter hver mnd! Hehe.. Blir ikke så mye igjen.. Men nå dimmer jeg 25. september, så da får jeg 10.000 den mnd, og da skal jeg starte å jobbe! Så det blir bra.. Som vekter og greier!

 

Jeg får vel si følgende da: Jeg kjøper pc når jeg får råd, og så satser vi på at Han der oppe sørger for at jeg ikke får råd før jeg kan gjøre et bra kjøp! :grin: Hehe... (er ikke religiøs da.. var bare spøk!)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...