LizZarD- Skrevet 20. juli 2005 Skrevet 20. juli 2005 Noen som har peil på hvordan man lager musikk for PC-Speaker? Som man f.eks finner i det gode, gamle spillet "Ski Or Die". Må man programmere dette ut fra råkode (hvordan gjør man det?) eller finnes det programmer som er mer visuelle og enklere å bruke?
sedsberg Skrevet 20. juli 2005 Skrevet 20. juli 2005 Jeg vet at det for Win3.11 fantes en "driver" for å bruke PC-speakeren som et vanlig lydkort. Spille av Wav, mod... MP3 (om maskinene i den tida hadde vært kraftige nok).
Manfred Skrevet 21. juli 2005 Skrevet 21. juli 2005 det er strengt tatt bare en port som må kalles i asm. vi drev med dette på skolen, men det er såppass lenge siden at jeg tror jeg vil slite med å grave opp noen kode på det nå Mekka en karaoke-maskin for "pål sine høner" i 1. klasse haha
Giddion Skrevet 26. juli 2005 Skrevet 26. juli 2005 i win32 api kan du bruke beep BOOL BEEP (DWORD dwFreq,DWORD dwDuration) PS: Tiden er i ms.
medlem-68510 Skrevet 26. juli 2005 Skrevet 26. juli 2005 Dos kommandoen XECHO kan spille ulike toner på beeperen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå