Gå til innhold

Treig pengeoverføring: Hvem har ansvaret?


Anbefalte innlegg

Hvem har ansvaret for at det tar bortimot en uke å få overført penger fra postbanken til f.eks Nordea?

(overføringer fra min konto i skandibanken til Nordea fungerer smertefritt, og på timen)

 

Har fått en anstendig sum med penger som skulle overføres til meg fra Postbanken, men jaggu har det ikke gått fem dager uten at jeg har sett snurten av av spenna.

 

Etter å ha sjekket litt rundt har jeg funnet ut at pengene forlot avsenderkontoen på sekundet de ble overført, men at de nå altså svever rundt i ett eller annet "pengetransaksjonenens ingenmannsland".

 

Regner med at pengen faktisk finnes ett eller annet sted og ikke er gått rett i /dev/nul, og dermed slår det meg at her er det noen som sitter og tjener seg rimelig feite på renter.

 

Det slår meg også at jeg helt sikkert ikke er den eneste som overfører penger på denne måten, og at renteinntektene for den som er "the man in the middle" må være astronomiske.

 

Er det rettferdig at noen skal tjene penger på noe som strengt tatt ikke er mer enn et tastetrykk ved en terminal-pc?

 

Hvem er det som har ansvaret for at systemet fungerer slik?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Transaksjoner går innom BBS, det er der det tar tid.

 

Forresten tviler jeg på at du har penger fra Skandiabanken inne på timen etter en overføring til Nordea.

Det gikk litt over en time fra jeg overførte pengene til jeg så de var kommet inn på kontoen.

 

Det her var rundt klokken 13.00

 

Kankjse tidspunktet på dagen har noe å si?

Lenke til kommentar
Hvem har ansvaret for at det tar bortimot en uke å få overført penger fra postbanken til f.eks Nordea?

(overføringer fra min konto i skandibanken til Nordea fungerer smertefritt, og på timen)

 

Har fått en anstendig sum med penger som skulle overføres til meg fra Postbanken, men jaggu har det ikke gått fem dager uten at jeg har sett snurten av av spenna.

 

Slapp av, dette er helt normalt. Desverre. :no:

Å overføre penger fra Postbanken til en annen bankkonto tar normalt en ukes tid. Hadde samme "problemet" en liten stund for noen år siden, da min arbeidsgiver brukte Postbanken mens jeg brukte en vanlig bank konto. Da tok det sin tid for meg å få pengene!

Lenke til kommentar
Hvem har ansvaret for at det tar bortimot en uke å få overført penger fra postbanken til f.eks Nordea?

(overføringer fra min konto i skandibanken til Nordea fungerer smertefritt, og på timen)

 

Har fått en anstendig sum med penger som skulle overføres til meg fra Postbanken, men jaggu har det ikke gått fem dager uten at jeg har sett snurten av av spenna.

 

Slapp av, dette er helt normalt. Desverre. :no:

Å overføre penger fra Postbanken til en annen bankkonto tar normalt en ukes tid. Hadde samme "problemet" en liten stund for noen år siden, da min arbeidsgiver brukte Postbanken mens jeg brukte en vanlig bank konto. Da tok det sin tid for meg å få pengene!

Jeg har aldri opplevd at det har tatt mer enn en dag å overføre penger mellom to konti i forskjellige banker. (Samme dag hvis det er samme bank). Men så bruker jeg ikke Postbanken. Jeg foreslår at de som opplever dette, bytter bank. Men ikke bytt til DnB, for DnB og Postbanken er samme bank... DnB kjøpte opp Postbanken for en del år siden.

Lenke til kommentar
Tidspunktet har kun sekunder å si, men Posten derimot, de liker å bruke god tid føler jeg. Sist jeg skulle ha overført penger fikk jeg beskjed om at jeg heller burde finne en annen bank å overføre det fra (en sjekk), da det ville ta opptil 14 dager hos de..

Latterlig. Så lang tid tenger de ikke, og om de skulle påstå det er det noe veldig galt med rutinene deres.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...