Gå til innhold

Spillverket.no: Kategori for hver konsoll


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Kunne tenkt meg at under "Diskuter spill og tilbehør - Konsoll"-delen, så hadde det vært inndelt etter konsoller.

 

En kategori for Playstation, en for Håndholdt osv.

 

:)

 

Noen andre synspunkter om dette. Jeg tror det ville blitt mye ryddigere etterhvert. Når jeg f.eks leter etter emner om Nintendo DS, så er det litt kjedlig å bla igjennom masse xbox- og playstation-tråder.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Vel hvis de gjorde det for hver konsoll ville vi til slutt se en NES-kategori, en Atari 2600-kategori, en SNES-kategori, en N64 kategori osv osv

Ville hatt noe liknende dette systemet.

 

-Gamecube / Revolution

-Playstation 1/2/3

-Xbox / Xbox 360

-Håndholdt

-Retro

Lenke til kommentar
Er det en moderator som har et synspunkt på dette?

Det er for det første styret som skal ha et synspunkt på dette. Jeg mener dog at dette emnet har vært tatt opp før, og at det den gangen ble sagt nei. Så vidt jeg vet tror jeg ikke at styret kommer til å si ja denne gangen heller, men man skal aldri se bort ifra noe.

 

Jeg skjønner tankegangen bak denne ordningen, men det ville blitt litt mange forumer, og kanskje litt rotete. Bare tenk på hva Nintendo-kategorien måtte hete:

 

NES / SNES / Virtual Boy / Nintendo 64 / Gamecube / Revolution

 

Litt i største laget eller hva?

 

Dessuten er det jo ikke bare nintendo som produserer håndholdt, men også sony. Da måtte man jo nesten dele det inn eter fabbrikant der også?

Endret av Orresnei
Lenke til kommentar

Sist gang dette var oppe, så trur eg ikkje at det kom noko endeleg svar.

 

Uansett så meiner eg at det ikkje er nødvendig med eigne kategorier. Det er ikkje nok poster til å forsvare dette. Då ville vi endt opp med mange kategorier med svært få poster.

 

Vist det skulle bli oppretta ein eigen kategori for kvar konsoll, så måtte det i så tilfelle vore ein for kvar produsent (Nintendo, Sony, MS og andre (f.eks ngage og Gizmondo))

Lenke til kommentar
Er det en moderator som har et synspunkt på dette?

Bare for å ha klarhet i en bitteliten sak først: Det er verken forumstyret eller moderatorer som bestemmer hvordan spilldelen av forumet skal struktureres. Det er det rett og slett Gamer.no som bestemmer. Forumstyret og moderatorer kan imidlertid naturligvis brukes som et rådførende organ. :-)

 

Når det gjelder forslaget til forumoppdelingen som er tatt opp her, så er det dessverre ikke aktuelt. Det blir rett og slett blir alt for mange kategorier (og underkategorier) å forholde seg til.

 

Jeg er dessuten ikke helt enig i at det er noe voldsomt behov for en ytterligere oppdeling i forhold til det vi har i dag, og oppdelingen vi har i dag er skapt på bakgrunn av 2-3 avstemninger og undersøkelser for en god stund siden. Det er veldig godt innarbeidet, og vil kreve mye jobb for admins å omstrukturere enda en gang.

 

Videre er det mange som syns det er fint å ha en felles kategori for alle konsoller. Da får man informasjon om andre konsoller som man kanskje ikke ville kommet over, i stedenfor å bruke skylapper og bare henge i PS2/Xbox-kategorien (det var et eksempel). Og man slipper også problemet med at mange av de samme spørsmålene stilles i 3-4 ulike kategorier. I tillegg kommer økt sjanse for feilposting når man har flere kategorier om omtrent samme sak.

 

Når det er sagt, så vil jeg påpeke at vi IKKE utelukker mulighet for å omstrukturere forumet etter behov i fremtiden, men akkurat dette forslaget syns jeg dessverre ikke hadde så mye godt over seg.

 

Det er to viktige årsaker til at vi er negative til en del av forslagene vi får inn med hensyn til forumstruktur:

 

a) Strukturen som er nå er der på bakgrunn av brukernes egne ønsker.

b) Undersøkelsene og selve omstruktureringen og flyttingen av tråder tok mye tid for oss.

 

Men hvis noen føler det er på tide med en ny strukturendring, så er de velkomne til å kjøre ut et (eller flere) gjennomtenkt(e) forslag - i en annen tråd.

Lenke til kommentar

Dere sa at det blir lite sannsynlig, men her er et forslag til hvordan det kan se ut, uten for mange kategorier.

-GameCube

-Xbox

-PS2

-Multi

-Håndholdt

-Retro

-Nestegenerasjon

 

Ville sett for meg noe sånt..

 

EDIT: Eller kanskje en kategori om dagens konsoller, en om nestegenerasjon, en om retro og en om håndholdt..?

Endret av apefisk
Lenke til kommentar

Jeg ber dere igjen pent om å opprette en NY tråd hvis dere vil komme med forslag på forumstruktur.

 

Dere sa at det blir lite sannsynlig, men her er et forslag til hvordan det kan se ut, uten for mange kategorier.

-GameCube

-Xbox

-PS2

-Multi

-Håndholdt

-Retro

-Nestegenerasjon

Hva mener du skal ligge under "Multi"? Og hva gjør vi med "Nestegenerasjon" når innholdet ikke lenger er neste generasjon, men denne generasjon? Skal alle de tusen trådene flyttes manuelt over i nye respektive kategorier for Xbox 360, Revolution og PlayStation 3?

 

Stenger denne tråden nå, så du kan evnt. svare meg på PM. Gode og gjennomtenkte forslag på HELE forumstrukturen mottas med takk, men i egen tråd - og det er også veldig, veldig fint om vedkommende som har et forslag leser mitt innlegg lenger opp en eller to ganger først.

 

Denne tråden handlet om konsollkategorier under "Diskuter spill og tilbehør - Konsoll", og vi har allerede forklart hvorfor det ikke blir aktuelt.

 

Det er IKKE meningen å være vanskelig, jeg liker bare å ha orden på sakene. :-)

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...