frank_jarle Skrevet 20. juli 2005 Skrevet 20. juli 2005 strømforsyning til Shuttle trenger oppvarming før bruk, Vel har en merkelig shuttle som ikke har mer garanti igjen, PSUen har en merkelig feil, jeg må bruke føneren for å varme den opp hver gang jeg skal slå på maksinen. Jeg har ikke noe termostat hvor jeg kan måle hvor varmt det må være før maskinen slår seg på, men jeg vil anslå en plass mellom 30-50 grader for et eller annet element inni PSUen er varm nok. Dette er den gamle type PSU som er i en Shuttle XPC SB51G. Jeg vet de nye PSUene som kan kjøpes skal vistnok være mer stille (mindre vifte støy), men er det noen som har erfaring med å bruke en Shuttle isammen med Radeon AIW f.eks 9700 eller 9800 Pro, eventuelt R9550. Et annet kort er Nv6600GT. Siste spm, kan jeg bruke andre PSUer enn den fra Shuttle, kanskje et annet merke, eller en ekstern pcu av noe slag? Frankie
Hårek Skrevet 20. juli 2005 Skrevet 20. juli 2005 Har drevet en god del med feilsøking på elektronikk, og varmefølsomme komponenter er velkjent. Det er lettere å finne ved avkjøling enn oppvarming, da man kan bruke kjølespray på et veldig avgrenset område. Man må da varme hele saken til den virker og så prøve seg fram med kjølespray til den slutter å virke. Feilen kan være så enkelt som et dårlig loddepunkt. Men det var vel ikke dette du spurte om. Kjenner ikke Shuttle, men PSUer generellt kan byttes i andre merker så lenge de gir nok effekt.
frank_jarle Skrevet 20. juli 2005 Forfatter Skrevet 20. juli 2005 Jeg tror jeg vet hvor problemet ligger i PSUen, da jeg pleier å kun blåse varm luft inn på ettt område av den, men det som er litt merkelig er at maskinen funket fint i Singapore, men da jeg tok den med på flyreisen hjem til Norge og skulle starte den opp her så ble overraskelsen stor da den ikke ville starte opp, og latteren ble desto høøyere da jeg fant ut at oppe i stua hvor det var godt og varmt funket den....merkelig ja. Frankie
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå