[SifO] Skrevet 20. juli 2005 Skrevet 20. juli 2005 hei jeg har problemer med å komme meg på nett om jeg kobler opp gjennom routeren, men den andre maskinen som er kobla til gjennom routeren fungerer nettet heilt fint. nettet fungerer fint om jeg ikke kobler gjennom routeren, og bare direkte på modemet, men da er problemet at den andre maskinen ikke har nett. Takker for alle svar.
trn100 Skrevet 20. juli 2005 Skrevet 20. juli 2005 Sjekk at egenskapene for nettverkstilkoblingen er lik for begge maskinene. Er den maskinen som virker satt opp for for DHCP, eller har den fast IP adresse ?
[SifO] Skrevet 20. juli 2005 Forfatter Skrevet 20. juli 2005 begge maskikene er satt til automatisk ip. (har ikke så mye peiling på nettverk)
trn100 Skrevet 20. juli 2005 Skrevet 20. juli 2005 Om begge nettverkstilkoblingene er satt opp likt (Automatisk IP) så skulle dette naturligvis funke... Forsøk å gjøre "Start - Kjør/Run - CMD" på begge maskinene, og skriv deretter inn "IPCONFIG/ALL" + enter for å sjekke at begge maskinene har IP adresser i samme range... På den maskinen som ikke virker, forsøk ev. også "IPCONFIG/RELEASE" og deretter "IPCONFIG/RENEW"... Har forresten begge maskinene samme operativsystem?
[SifO] Skrevet 20. juli 2005 Forfatter Skrevet 20. juli 2005 nei, da jeg tenker meg om så er det ikke samme den ene har win xp pro (den som ikke har nett) og den andre har win xp home
trn100 Skrevet 20. juli 2005 Skrevet 20. juli 2005 Forsøk å kjøre veiviseren for nettverkstilkoblinger til XP Pro.... Den funker faktisk i noen tilfeller :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå