Mendel Skrevet 20. juli 2005 Skrevet 20. juli 2005 Hvorfor bruker så mange folk mods som skal gjøre det "lettere" å spille sin klasse? Syntes det er ganske tåpligt at folk må jukse for i det hele tatt klare å spille spillet. Juksing kan en heller gjøre på et annet spill (ikke online) Ser at det finnes mods for alt, ta av aspect of cheetah om en blir angrepet ol. det blir bare så teit. Det er jo ikke verre at en gjør det selv. Jeg kommer aldri til å bruke mod i allefall, Skal en selge noe på AH så er det bare å se hva markedet selger det for og legge seg midt inni (prismessig) og en lærer selv etterhvært hva som er verd å ta med seg og hva som er søppel. Eneste jeg bruker er Thottbot.com, den siden er grei å få tak i informasjon fra, som for eksempel hvor et sted er, men den siden er alltid siste utvei når jeg har prøvd alt annet. MVH Méndel
Osc4r Skrevet 20. juli 2005 Skrevet 20. juli 2005 Enkelte Mods burde vært ulovlige, som for eksempel Auto (troll Racial), Auto use Insigma og så videre. Scrolling combat text, CT_raidassist, Stunwatch og Interface mods derimot er meget praktiske. Du kan umulig ha noe imot Scrolling combat text? Det viser jo bare det som ville stått i combatloggen din uansett?
jevel Skrevet 20. juli 2005 Skrevet 20. juli 2005 Jeg var helt enig med deg lenge. Brukte Thott på lappisen og en helt modfri installasjon av WoW. Men etterhvert som spillet skrider frem så blir det mer og mer klart at man trenger å slå opp haugevis av ting på Thott, og da blir det mer tungvint enn snedig spør du meg. Derfor bruker jeg Auctioneer i stedet. Når det gjelder selfcast, så er den imperativ i kamp for en caster. Bruker du den så slipper du å targette deg selv når du skal buffe / heale i kamp. Dermed sparer du tid og blir mer effektiv. Scrolling Combat Text gir deg all informasjon som er viktig fra Combat Log som popups over hodet på charen din. Dermed kan du holde blikket på charen og samtidig få med deg debuffs, skade og healing. Utrolig snedig. Slik kan jeg gi deg gode grunner for å installere hver enkelt av de modene jeg bruker, da de enten forenkler livet som spiller, eller rett og slett gjør deg mer effektiv. Og så lenge Blizzard tillater dette så er det ikke juks. Det er veldig viktig å skille mellom juks (ala. teleport plugins) og disse lovlige modene. Veldig mange bruker dem, noe som igjen fører til at hvis du ikke bruker dem, så er du ikke 100% effektiv. Hvis du spiller WoW aktivt og vet at du ikke er 100% effektiv s er du ikke solidarisk mot dem du spiller med. Ergo så bør alle bruke mods til å støtte opp rundt sin spillestil og til å effektivisere denne. -KJ
Xzan Skrevet 20. juli 2005 Skrevet 20. juli 2005 Poenget med Mods er for at folk skal skille seg litt og kunne bruke de muligheter man har med spille. De fleste online spill har muliget til og skifte på GUIen, Blizzard har bare gjort det lettere
Haku Skrevet 20. juli 2005 Skrevet 20. juli 2005 Blizzard oppfordrer til bruk av mods, og implementerer mange av funksjonene til ulike mods i senere patcher. Gl hf få MC raid uten raidassist, hvis du er healer så kan du iallefall glemme det
Mendel Skrevet 20. juli 2005 Forfatter Skrevet 20. juli 2005 Ok, mange gode kommentarer her Når det gjelder den Scrolling Combat Text tingen så virker den ganske meningsløst, det er jo ikke så utrolig vanskelig å løfte på øynene for å se om den blinker, når jeg setter buffs på andre med min Paladin, så tar jeg førts på meg så på de andre, da vet jeg at om min blinker så går deres å ut, dermed rebuffer jeg. Samme gjelder damage og healing, en kan jo bare se på den grønne linjen Når det gjelder selfcast, så virker dem grei. Men personlig liker jeg å trykke tallet på buffen, for så å trykke på meg selv eller bildet, kommer an på hvilken situasjon jeg er i. En kan og lage en macro som markerer deg kaster spellen og markerer fienden igjen. Det var kanskje å ta litt hardt i når jeg sa juksing, men det som irreterer er vel at masse av det som disse mod'ene gjør kunne en ha løst med macro om en hadde hatt gidd å sette seg ned å finne ut hvordan. Men Smaken er som baken, den er delt i to.
FJERNET111 Skrevet 20. juli 2005 Skrevet 20. juli 2005 Scrolling Combat Text er veldig nyttig, ser så godt som aldri på combat log lengre. Koordinater er også smånyttig for å finne steder som ikke er så veldig logisk plassert. Ellers bruker jeg ikke noe særlig til mods utenom mobhealth og atlas.
Zork Skrevet 20. juli 2005 Skrevet 20. juli 2005 Jeg kommer aldri til å bruke mod i allefall, Skal en selge noe på AH så er det bare å se hva markedet selger det for og legge seg midt inni (prismessig) og en lærer selv etterhvært hva som er verd å ta med seg og hva som er søppel. Synes vel du burde prøvt addons før du bastant uttaler at du aldri vil bruke det... for meg er det nesten uaktuelt å spille uten de addon'ene jeg er blitt vant til. Det har ingenting med hverken juks eller 'usportslighet' å bruke addons - det er ikke bare tillatt fra blizzards side, men faktisk oppfordret til det. De har jo i etterkant lagt til flere av tingene som det ble lagt addons for, i standard-interfacet. Jeg klarer ikke å se at det skulle være så mye verre å klikke på 'atlas'-knappen for å få frem et kart over instancen en er i fremfor å alt-tabbe ut for å sjekke kartet på thottbot. Heller ikke å bruke auctioneer for å sjekke priser fremfor å alt-tabbe ut for å gjøre det samme på thottbot. Og at man kan flytte på ting i interfacet, få teksten der det er mest hensiktsmessig, få ekstra action-buttons der man vil etc. kan jeg heller ikke se at noen skulle ha problemer med å godta. Det finnes addons som går for langt, men disse blir disablet av blizzard dersom de ikke liker det. De har full kontroll på scripting-språket som brukes av addons, så er det ting de ikke liker, så fjerner de muligheten for å gjøre det. Det gjorde de bl.a. med muligheten for å gå fra sted til sted automatisk ved forhåndsdefinerte 'stier'. Bruker man ikke addons så gjør man seg selv en stor bjørnetjeneste... det er ikke vits i å gjøre ting tungvint bare for å gjøre dem tungvint
Mendel Skrevet 20. juli 2005 Forfatter Skrevet 20. juli 2005 Ok, jeg får se når jeg stiger opp i lvl om jeg har nødt til å bruke mod. Jeg har for øyeblikket en lvl 46 hunter og en lvl 36 Paladin, kanskje behovet kommer
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå