Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Hjelp ! pc problem! vet ikke hva!


Anbefalte innlegg

Jeg bestillt en komplett pc nesten.. fikk delene og satt alt sammen... men, når jeg skrudde på skjedde det ingenting.. untatt at viftene begynte å gå og hd-led lyste konstant rødt.

ingen bilde på skjermen... jeg prøvde et annet grafikk kort.. men ikke noe forskjell. så tenkte jeg at det kan være cpu'n, og prøvde den på et annet hovedkort, og der var det samme som skjedde.. og "ikke skjedde". jeg prøvde også å ta av vifta og skru på pcn for noen sekunder... cpu var like kald som alltid den...

 

 

CPU - Amd athlon 64 3000+ 754 socket

RAM - TwinMos matched 1024mb DDR PC3200 2,5cl

VGA - Power Color ati radeon X850 pro 256mb

MOBO - Asus K8N4-E Deluxe,nForce4-4x,Socket-754 ATX, SATA, GbLAN, Firewire, DDR,PCI-Ex16

Endret av Nemorzuz
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En god emnetittel er en tittel som forklarer godt hva innholdet i posten din går ut på. En bruker bør kunne skaffe seg oversikt over hovedinnholdet i posten bare ut fra å lese tittelen. Emnetittelen i denne tråden er ikke god nok, om ikke dette blir endret slik at det er lettere å forstå hva slags informasjon tråden omhandler vil denne bli stengt! Vennligst forsøk å ha dette i tankene neste gang du starter en tråd, og orienter deg om hva vår nettikette sier om dårlig bruk av emnetitler. Bruk p_edit.gif-knappen i første post for å endre emnetittelen.

 

(Dette innlegget vil bli fjernet ved endring av emnetittel. Vennligst ikke kommenter dette innlegget.)

Lenke til kommentar

jeg vet ikke heelt hva problemet er skjønner du.. derfor valgte jeg denne kategorien

" PC-en fungerer ikke, og jeg aner ikke hvorfor"

og det beskriver mye allerede... hadde jeg skrevet overskriftet her på feks i skjermkort forumet hadde jeg forstått det at det gir lite mening... men når folk kommer inni forumet her så vet dem at dem finner folk som trenger hjelp med data.

Endret av Nemorzuz
Lenke til kommentar

Grunnen til at me vil ha gode emnefelt på trådene:

 

Om alle hadde skrevet det samme som deg så hadde denne kategorien vært fylt av akkurat like tråder som sa ingenting til den som viste svaret.

 

Tråder med beskrivende emnefelt får som oftest bedre og felre svar enn tråder med dårlig/veldig generelt emenfelt.

 

Slik dette emnefeltet er nå sier det ingenting mer enn at det er et pc-problem og du har inge peiling, men det sier kategorien også.

 

Derimot i innlegget ditt legger du masse info som lettare identifiserer problemet.

 

Ein emnetittel på denne tråden kan være:

 

PC starter, leds lyser, men booter ikke.

 

Selvbygd pc, vifter og led på, men ikke boot

 

 

Ser du forskjellen?

Lenke til kommentar

får du noen feilmelding på hk ?? piper den eller lyser på forskjellige dioder(som en kode på hva som er feil) ??

 

sjekk om HK har kontakt med chassi (legg evt. skumgummi matte under HK)

 

Evt bytt kabinett :p hehe

 

Hvis du har mer info om hva som skjer si ifra :D

 

 

ps.

De ansvarlige på dette forumet er litt merkelige til tider. Ikke noe og bry seg om. De var inne og forandret på profilen min etter 3 år ?? Ingen grunn eller noen opplysning om hvorfor. hehe Spesi ting

Lenke til kommentar

Jeg prøvde cpu'n på begge hovedkortan mine... da jeg prøvd den på min LANPARTY UT nf3 250gb da hadde jeg den liggende på senga mi med sån pose under (posen som hovedkortet var inni) ingen piiping eller noe sånt.. pluss at dem hovedkortene ikke har sån diagnose lys. huff!

har testet RAM og grafikk kort og.. dem funker fint.

Lenke til kommentar
så tenkte jeg at det kan være cpu'n, og prøvde den på et annet hovedkort, og der var det samme som skjedde.. og "ikke skjedde". jeg prøvde også å ta av vifta og skru på pcn for noen sekunder... cpu var like kald som alltid den...

Altså.. Jeg er egentlig veldig enig med deg. Det er prosessoren som er defekt. For hvis det samme skjer på to hovedkort så er det vel ganske åpenbart at det er prosessoren din? Ta kontakt med leverandør og si hva som har skjedd så ordner nok de en retur.

 

Lykke til :thumbup:

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...