Gå til innhold

7800gtx med ocz 3200, trenger jeg ny ramm?


simalarion

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

hmm men de er flere med amd 3200+ 64 som har fått 8400 i 3dmark 2005 med samme kort som meg.

 

Kortet overklokkes til 480 - 1300 og skall få nevnte 3dmark score om ikke noe stopper det, hva kan det være :hmm:

 

Edit: Dere har nokk rett, har sammelignet med lignendet systemer på 3dmark siden, for å øke scoren min trenger jeg ny cpu

 

:thumbup:

Endret av simalarion
Lenke til kommentar
Dere har nokk rett, har sammelignet med lignendet systemer på 3dmark siden, for å øke scoren min trenger jeg ny cpu.

Nope, du får ikke høyere score i 3DMark 05 med ny CPU.

Ivertfall ikke mange poengene, siden 05 versjonen gir GPU all julinga.

BTW: kortid ble 84003Dmarks dårlig? :dontgetit:

Endret av suprsid
Lenke til kommentar

8400 er det jeg ønske å oppnå, jeg ser jeg ikke har nevnte hva jeg fikk. Jeg klarte 7300.

 

Men jeg haddet et 754 (et asus kort med pci express ja) system med 3200+, jeg har nå solgt dette å kjøpt

 

939 3500+ 64 på et msi diamond

 

men angret nå på at jeg ikke bestilte asus deluxe som har marginal bedre ytelse på testen jeg har lest + at den er 350kr billigere.

 

Men på en annen side skall diamond være en genial overklokker (seff lært alt dette fra hw.no tester hehe)

 

Noen meninger om dette?

Endret av simalarion
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Jeg fikk også mye høyer score med min 3500+

 

fra 7200 til hele 8400

 

Men nå har jeg kjøpt 1gb ramm som blir 2gb til sammen, dette førte til at jeg fikk-400i 3dmark, ikke overakskendet for jeg leste en annen på forumet som opplevdet det samme, men spillene fugnerer mye! bedre å det er jo hovedsaken

Lenke til kommentar
Du sier du har kjøpt en giga til så du har to. Vil det si at du har 4 rambrikker? Isåfall betyr det at brikkene dine kjører på T2 command rate istedenfor T1. Det gir ca 7-10% dårligere ytelse. Du burde bytte ut rambrikkene dine med ett 2GB dual sett. Da vil du få fart på sakene igjen.

Jeg har 2 stk 1024 brikker og 2 stk 256 brikker, vil dette med 1T og 2T si at jeg bør ta ut de to 512 brikkene mine og kun kjøre 2Gb minne istedet for 2.5?

Endret av ohkaasa
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...