Gå til innhold

Problemer med lyd capturing med Tv-kort


Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg har TerraTec TV-card som jeg har store problemer med å få til lyden på.

Etter mye slit har jeg endelig greit å capture bilde med ikke så altforstor størrelse på fila. Men jeg vil jo gjerne ha lyd på det jeg tar opp også, men det fungerer ikke uannsett hva jeg prøver. Jeg bruker composite kabel for å få bilde inn, og en audio kabel for å få lyd inn på kortet via Audio In inngang på kortet. Når jeg ser live på kortet (direkte, uten å capture), så får jeg bra lyd.

 

Kan noen hjelpe meg?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har ett all in wonder kort men når jeg tar opp så blir lyden skurrete selvom den er satt på høy kvalitet. men når jeg ser på TV så er lyden helt perfekt. tror dette har noe med kabelen, skal kjøpe ny når jeg får tid men er ikke veldig hast siden det står en TV her også.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-08-01 12:43, Champ skrev:

Jeg har ett all in wonder kort men når jeg tar opp så blir lyden skurrete selvom den er satt på høy kvalitet. men når jeg ser på TV så er lyden helt perfekt. tror dette har noe med kabelen, skal kjøpe ny når jeg får tid men er ikke veldig hast siden det står en TV her også.


 

Prøv å sette ned volum på line in. Når jeg bruker WinDVR må jeg sette volum ned til 10% for å unngå dårlig lyd/skurring.

 

Når det gjelder Terratec kortet, hvis det er Cinergy, så kobler du line in på terratec kortet, også kobler du den lille kabelen fra line-ut på tv-kortet til line-in lydkortet.

 

Hvilke program bruker du? Og hvilke format (på bilde og lyd)

Lenke til kommentar

-du skrev

"Joda, jeg har kobla kabelen fra utgangen på lydkortet til line inn på hovedkortet. jeg bruker terratv som fulgte med tv-kortet."

 

 

du mener vel

- kabel fra terratech kortet skal over på line in på lydkortet (som eventuelt er integrert i hovedkortet)... regner med det var noen skrivefeil.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...