Gå til innhold

Zalman Northbridge kjøler på Gigabyte GA-K8NS ?


MortenS

Anbefalte innlegg

Hei,

 

Jeg leser at flere har byttet ut chipset viften på hovedkortet sitt med Zalman Northbridge kjøler ZM-NB47J. Spørsmål er om noen har efaring med å bytte ut med Zalman på et Gigabyte GA-K8NS Ultra-939 nForce3 Ultra hovedkort som jeg har? Er dette å anbefalle for å redusere støy, da PCen står i stua, og er det helt trygt og ikke fare for at noe ryker når det ikke er vifte på chipset? Har et POV Geforce 6600GT som evt kanskje står i veien noe?

 

Mottar evt andre tips ang chipset kjøling på Gigabyte GA-K8NS Ultra-939 :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har satt på den kjøleren på mitt NF7-S v2. Først hadde jeg ikke noe vifte på den, da ble den veldig varm, faktisk oppe i 37 grader. Siden satte jeg en 120mm vifte inn i siden, som blåser på skjermkort, minne og Northbridge. Da sakt temperaturen veldig. Clas Ohlson klokka måler 22,7 grader på rommet, og NB er 24 grader. En utrolig god kjøler hvis man bare har litt luftsirkulasjon mellom kjølerens ribber :)

Lenke til kommentar
Må man demontere hovedkortet for å få på plass Zalman Northbridge kjøleren, eller trenger man ikke det med litt lirking (på Gigabyte GA-K8NS evt)?

Du må ikke demontere hovedkortet nei.

Jeg har MSI K8N Neo2 og X800XT PE. Det jeg gjorde når jeg monterte Zalman-kjøleren var å klippe av plastpinnene til orginalkjøleren med en avbitertang,da slipper man ta ut hovedkortet. Jeg måtte også klippe av 3 av kjøleribbene på Zalman-kjøleren for å ikke komme i konflikt med skjermkortet.

Hvis du synes dette høres litt drastisk ut,kan du heller prøve å justere ned hastgheten på den orginale chipsettviften din med en ZALMAN FAN MATE 2.

Endret av Morten K
Lenke til kommentar
Ok, så dere tror uansett at Zalman chipset greia "holder" som kjøler, uten fare for trøbbel med varme og ødelagt hardware..?

Så lenge det er god luftsirkulasjon i kabinettet ditt,så er det ikke noe problem.

Jeg har brukt Zalman-kjøleren på mitt hovedkort i 2 mnd nå. Har ikke hatt noen problemer. Ikke problem med overklokking heller. Kjører min 3200+ på 3800+ hastighet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...