Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

PC starter, men ingenting skjer


Anbefalte innlegg

i går var psu'en min gått føyken. tilsynelatende uten grunn, men den bare surrer og piper, greit nok, den er innenfor garanti.

 

så jeg prøvde i dag med en ny psu, da starter maskinen min opp men skjermen forblir svart. disker, drev og vifter går som normalt, men det virker ikke som maskinen begynner å boote, diskene begynner hvertfall ikke å lese. maskinen lar seg heller ikke slå av ved å holde inne power-knappen i 5 sek, jeg må skru av med bryteren på selvet psu'en.

 

reserve-psu'en er litt svakere, så jeg prøvde å plugge ut unødige disker og har tatt ut overflødige kort. fremdeles ikke noe resultat.

 

sannsynligvis er det hk'et som har tatt kvelden.. da jeg ikke har et i reserve er det litt vanskelig å sjekke. det KAN selvfølgelig være noe annet, men igjen, vanskelig å si.

 

det første som slo meg var at det har vært overspenning, men vi har 2 andre pc'er i huset som fremdeles fungerer.. i tillegg har jeg overspenningsvern på den ødelagte men de to andre står plugget rett i veggen.

 

noen som har noen tips? da jeg ikke har tilgang på et reservehk får jeg ikke sjekket om teorien min stemmer.

Endret av rasputin_g
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Prøv å nullstille CMOS, pleier å funke. Som regel ved å sette jumperen i en annen posisjon eller ta ut batteriet å la det være ute en god stund før du setter det i på nytt. Se i manualen til HK (om du har den) hvordan du skal gå frem, det står sikkert der.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...