Gå til innhold

Retur av defekt vare


Anbefalte innlegg

Jeg måtte sende tilbake 2048mb patriot minnebrikker til mpx og er det riktig at jeg skal betale frakten da?

 

Jeg har allerede gjort det med norgespakke (som mpx selv anbefalte meg å gjøre)

Men er det riktig at jeg skal betale frakten da?

+ pluss at jeg må vente i over 2 uker for å få tilsendt nye brikker.

Dette er den værste kundeservicen jeg har vært borti.

 

Jeg sitter her nå med en 256 (333mhz)brikke som jeg har fått lånt.

Men det går sinnsykt tregt. kan ikke spille eller noe som helst :cry: (utenom kabal)

Endret av Scortech
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har aldri vært borti nettsteder der man slipper å betale frakt hvis noe må sendes i retur. Det er helt normalt at du betaler for å sende brikkene tilbake til MPX. De gangene jeg måtte ha returnert minnebrikker til Komplett, har jeg sendt de som vanlig brevpost, noe som bare kostet kr 20,-.

Lenke til kommentar

Dette er IKKE normalt,du har krav på å få dekket portoutgifter når det er snakk om reklamasjon,men en del sjapper trenerer det,og vil helst ikke betale deg det,men står du på krava så betaler også de tilbake porto etter en stund. Dette er lovbestemt,så de kommer ikke unna.

 

les gjerne mer om dette her.

 

http://forbrukerportalen.no/portal/Publika...4/1023897913.49

 

 

 

Edit : lagt til link

Endret av mullemeck
Lenke til kommentar
Har aldri vært borti nettsteder der man slipper å betale frakt hvis noe må sendes i retur. Det er helt normalt at du betaler for å sende brikkene tilbake til MPX. De gangene jeg måtte ha returnert minnebrikker til Komplett, har jeg sendt de som vanlig brevpost, noe som bare kostet kr 20,-.

Normalt meg mitt i ryggen!! Hvorfor skal ikke sjappene følge norsk lov som oss andre?...|

Lenke til kommentar

Så lenge minnebrikkene ikke er solgt til deg ved oppsøkende telefonsalg eller dørsalg , så har du pr. internett oppsøkt butikken for å kjøpe minnebrikkene. Salgsstedet blir derfor adressen til firmaet og du må nok bite i det sure eplet og betale porto.

 

f.eks. Kjøper du en bil på en lokal messe og bilforhandleren har utsalgssted 50 km unna , kontrakt blir skrevet med lokalt poststed er det bilforhandlkeren sitt problem å hente bilen ved reklamasjon, mrk se at salgssted blir skrevet på kontrakten.

Normalt for et bilfirma vil være at du må komme til Deres utsalgssted for å tegne kontrakt og derfor må kunden betale for transport ved reklamasjon.

Lenke til kommentar

denne tråden (linken) kom godt med!

 

har en diskusjon med microplex og de vill bare dekke brevpost tilbake til meg. og siden det er et tastatur så må jeg jo ha norgespakke, og jeg nekter å betale mellom 600-700kr for ett mist tastatur med utsalgspris på under 300kr SURT å få feil hvis man ikke hvet om den norske LOV

 

:no::no::no:

Lenke til kommentar
Så lenge minnebrikkene ikke er solgt til deg ved oppsøkende telefonsalg eller dørsalg , så har du pr. internett oppsøkt butikken for å kjøpe minnebrikkene. Salgsstedet blir derfor adressen til firmaet og du må nok bite i det sure eplet og betale porto.

det er feil.

Handel via internett blir stilt på lik linje med all annen postordre-virksomhet. derfor er det akkurat de samme reglene som gjelder.

Det er derfor du bl.a. har 14 dagers angrerett, noe som du IKKE har hvis du handler over disk...

 

edit: la til en bl.a.

Endret av Musty
Lenke til kommentar
Poenget er vel at folk, fe og nisser greier å bruke tid på å krangle om slike summer!

har du prøvd å sende en 24" crt i retur noengang? for å si det slik skal det noe til at posten godtar den i en norgespakke til 70 spenn som du prater om.

 

Det koster faktisk en god del hundrelapper å sende en slik skjerm,er det da riktig at kunden skal lastes for at produktet ikke holder mål?

 

Poenget her er jo at alle webshops er klar over dette,men faktisk ikke har rutiner på dette. Dette fordi det er mye penger å spare/tjene på å la godtroende folk som deg spandere dette på selskaper som allerede har store aksjeutbytter!

Lenke til kommentar
Poenget er vel at folk, fe og nisser greier å bruke tid på å krangle om slike summer!

Ville i hvertfall ikke hatt deg annsatt som markeds ansvarlig... :p

 

Ingen som krangler, men rett skal være rett!

 

Blir som telefon selgere/"tiggere" sitt hovedargument; *er jo bare snakk om 100 kr * el... En slik 100 lapp hver dag må jeg jobbe mange timer for å tjene inn... (å nei, jeg er ikke en gnien fant!..)

 

 

Tipper du ikke jobber for dine egne penger enda...

Lenke til kommentar
Poenget er vel at folk, fe og nisser greier å bruke tid på å krangle om slike summer!

Ville i hvertfall ikke hatt deg annsatt som markeds ansvarlig... :p

 

Ingen som krangler, men rett skal være rett!

 

Blir som telefon selgere/"tiggere" sitt hovedargument; *er jo bare snakk om 100 kr * el... En slik 100 lapp hver dag må jeg jobbe mange timer for å tjene inn... (å nei, jeg er ikke en gnien fant!..)

 

 

Tipper du ikke jobber for dine egne penger enda...

kansje han er fortvilt markedsansvarlig :!:

Lenke til kommentar

Trenger råd fra ram eksperter her i forumet.

Jeg har fått tilbud om å velge noen andre rambrikker siden jeg ikke orker å vente til de brikkene jeg skal ha kommer inn

 

Vil disse brikkene være gode alternativ til de jeg orginalt skal ha?

Kingston 2048MB DDR PC3200 Minne Kit

1024MB x 2, 400MHz, CL3, 184pins

 

Jeg ser at det er Cl3.Er ikke det no no og ha på amd 64 system

 

trenger svar så fort så mulig please

Lenke til kommentar
Tipper du ikke jobber for dine egne penger enda...

Tipper du tar feil jeg, har jobba for egne penger i over 10 år nå!

 

Frustrasjonene ligger i at folk gidder å bruke mer enn 45 sekunder på å krangle om slike summer som norgespakke og porto. Klart jeg ikke snakker om en skjerm på mange kilo. Jeg har jobbet med kunder og fototing over disk i ni år og dere aner ikke hvor mye rart det er. Hadde tilogmed en som gnålte om at japan Foto tok 2990,- for en ting mens vi tok 2995,-

 

har en diskusjon med microplex og de vill bare dekke brevpost tilbake til meg. og siden det er et tastatur så må jeg jo ha norgespakke, og jeg nekter å betale mellom 600-700kr for ett mist tastatur med utsalgspris på under 300kr SURT å få feil hvis man ikke hvet om den norske LOV

Da sender du det i et brev, ta litt gråpapir rundt og sett frimerker på. Tror du microplex reparerer et tastatur til 300 kroner?

 

 

Har en bedrift ikke retur-rutiner i orden, bør vi som kunder kjenne våre besøkstider og snu i døra.

 

Edit: Vel, vel! Jeg lar nå kunder, datamaskiner og teknologi være, og siden dere er uenige med meg, drar jeg på hytta. Hod helg!

Endret av gorber
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...