Gå til innhold

Hvorfor kan ikke jeg endre bass-instillingene i wi


Anbefalte innlegg

Har installert Windows XP x64 edition, og der følger det ikke med drivere til Soundblaster Live! kortet mitt. Creative har heller ikke laget drivere til det kortet ser det ut til.

 

Ble derfor nødt å bruke on-board kortet, men overaskelsen var stor da jeg hørte lyden. Det er absolutt NULL bass. Når jeg går inn i instillingene for å justere bassen får jeg ikke lov til det (se vedlagt bilde).

 

Noen som vet hva jeg kan gjøre? :hmm:

post-79-1121617900_thumb.png

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er nok heller forde de fleste on-board sound ikke har justering for bass/diskant. Noen har istedet en Equalizer.

 

Jeg har selv et Audigy2 ZS kort og lastet ned beta drivere (for xp64) fra creative. Har kikket litt i .inf filen til driverene og det ser faktisk ut som det også er støtte for SB Live. Du kan jo prøve dem ;)

 

Torstein

Lenke til kommentar

torspe: Har du disse bass-instillingene på Audigy-kortet ditt? Går det an å installere bare driverne, uten at Creative tar over PC'en din? (er overhode ikke interessert i ekstra programmer som kjører i bakgrunnen).

 

Dette koster jo ikke en formue, så hvis noen kan bekrefte at dette fungerer bra i x64, uten Creatives dill-dall er det jo bare å kjøpe det.

 

Kan jo forsåvidt forsøke driverne, selv om det står at det ikke kommer til Live før Q4 2005...

Endret av Lurifaksen
Lenke til kommentar

Glemte å legge til at jeg kjører Windows XP 64 (som dual boot på en ekstra HD). Lastet ned en trial versjon som virker i 180 dager. Har ikke lyst til å oppgradere enda da det ikke er x64 støtte for alt utstyret mitt. bl.a. Canon i865 skriver.

 

System:

 

Asus A8N SLI Deluxe mb

AMD64 3200+ (på 2.2 GHz 10% oc)

Saphire ATI X800 grafikk kort

Creative Audigy 2 ZS bulk lyd kort

2 GB RAM

2x250GB WD SATA disk

1x80GB Maxtor ATA disk

NEC 16x DVD brenner

LG 48x CD brenner

Pluss Deck 2 (MC kassett spiller)

Canon i865 skriver

Canon LiDE 35 scanner

 

Torstein

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...