Gå til innhold

Skal kjøpe bra anlegg hovedsakelig til rock


Anbefalte innlegg

Heisann! Skal kjøpe meg et rimelig anlegg med høytalere og forsterker. Vil ha mye lyd for pengene, og anlegget skal stå på et forholdsvis lite rom. Er ikke intressert i ekstrem bass til tecno og trance osv! Vil ha ren og bra lyd for skikkelig rock, metal, punk o.l.! Anlegget jeg har nå er et lite microanlegg fra philips, blir det for mye trommer og bass overdøver det diskanten (bra gitar spill og sånnt) og lyden skurrer... Spiller sikker litt for høyt da :whistle: Skal kobles mest til pc. Vil ikke mye over 5000kr i pris for alt, har kabler. Kan godt være høytalere og forsterkere som er greie og få tak i brukt! ;) Noen som har et rimelig og bra anlegg og ambefale? :)

 

Mvh Haddock

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg ser i profilen din at du bor i Nord-Trøndelag. Da kan kanskje disse være noe for deg?

Blir lite penger igjen til forsterker da,men 3750 kr for et par JBL E-90 er sinnsykt billig!

 

Jeg har hatt JBL E-90 selv. De solgte jeg for 5000 kr. De koster fortsatt 7800 nye.

JBL E-90 er glimrende til rock!

Endret av Morten K
Lenke til kommentar

Hei igjen! Azur 640 virker rimelig og grei. Fikk ikke kjøpt de to e-90 høytalerne desverre :( Men har fått et tilbud om to pioneer høytalere Disse til 2700kr inkl. noen dårlige surround høytalere... Spiller disse no bra da? Trenger virkelig hjelp her! Kan ingenting om dette selv... Hvis dere ikke har erfaringer med dem : Er infoe om høytalerene på siden positive? :p

Lenke til kommentar

Skal han først gå over budsjett vil kanskje en brukt H/K 3350 gjøre susen.

Nøyer du deg med grumset du får fra CV så får du med etpar sånne også her. 5k for hele pakka.

Personlig ville jeg heller gått for JBL'ene og forsterkeren, slik får du nemlig ypperlige muligheter for utbygging til et bra hjemmekinoanlegg for prisen.

Sitt stille i helga og ikke bruk penger så får du råd vettu ;)

Lenke til kommentar

Ok, nye forslag :p : Disse??? Billige i hvertfall :p

 

Eller ville JBL Northrige e-10 eller e-20 være et mye bedre valg selv om de er mye mindre?

 

For meg ser det selvsagt ut som om det er mer lyd i de rimelige og vesentlig større høytalerene, men er dette no jalladrit som spiller stygt etter som prisen er så lav? :D

 

Ville kanskje Pioneerhøytalerene være bedre enn disse forslagene og? :blush:

Endret av Haddock
Lenke til kommentar

Sjekka opp litt plassering av eventuelle høytalere rundt i rommet nå forresten... Tror kanskje ikke gulvhøytalere vil være et så godt valg likevel... :roll: Viser seg at den ene blir stående 3m fra venstresiden min mens den andre blir stående havlannen meter til høyre for meg når jeg sitter med pc'n, som er eneste stedet jeg sitter da jeg spiller musikk :p

 

Testa ut litt med de to micro høytalerene jeg har nå og de passet ganske bra på hver side av meg, men blir stående halvannen meter fra meg på hver side... Går ut fra at dette er bedre enn det første forslaget der de må stå på helt forskjellige plasseringer i rommet...

 

Så går nok ut fra at jeg må gå for to stativhøytalere. Så da faller vel valget på JBL e-10 eller e-20... Ingen bedre alternativer til de høytalerene vel? I samme prisklasse og noe den samme størrelsen.. kan godt være hakket større eller mindre hvet ikke helt hva som vil være best etter som jeg skal sitte så nært dem :ermm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...