Ulvemor Skrevet 17. juli 2005 Skrevet 17. juli 2005 Hei, jeg har et problem med WinAvi. Har lastet ned shareware utgaven 6.3 I startfasen gikk alt smertefritt. Fikk konvertert en del avi filer til dvd format. Flott program. Bortsett fra at hver gang jeg prøver å konvertere nå, så lukker programmet seg med en feilmelding. (WinAvi har et problem og må lukkes) Prøvde AviSanta, men da ble filene dobbelt så store...og kvaliteten var ikke spes bra. Så prøvde jeg Aare avi. Den har og et problem, først var det codecen, så får jeg melding om Uni protocol fault. Har hele Nero pakka/NeroVision, som jeg bruker til å sette hele dvd'en sammen, meny osv. Men bruker jeg denne til å konvertere avi filene til dvd, blir de for store igjen. Dvs. med WinAvi konverterer jeg dem til omtrent samme størrelse som "original", og får plass til 8 avsnitt på DVD. Bruker jeg Nero til å brenne med klarer jeg bare å få pressa inn 3 avsnitt Kan det være noen codecer jeg mangler? Har inne VLC, pluss lasta ned divX /Player codecen. WinAvi gir beskjed i starten om at jeg mangler en Real media codec, men jeg bruker aldri real og da har det vel ikke noe å si for at programmet skal funke? Kjipt dette her. WinAvi var liksom akkurat det jeg hadde bruk for, og så klikker det. Gidder ikke kjøpe programmet for å teste ut hvis ikke sharwaren virker liksom. Noen som har en ide om hva som kan være galt, evt komme med et godt forslag til annet program som ikke gjør filene dobbelt så store i samme slengen som det konverterer?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå