Gå til innhold

Skal begynne på NTNU datateknikk


shagg0r

Anbefalte innlegg

Skal begynne på det som står i topic :D til høsten. Er temmelig spent. Mest spent på å flytte hjemmenifra.

 

Er det noen andre datateknikkere her fra ntnu? Noen som vet om det dere tak over hodet prosjektet er bra? Er det bare slik at du får sittende soveplass feks i lesesalen ved skolen? :p Jeg er litt nervøs bor i oslo og har egentlig få muligheter til å dra til trheim for å se på hybel. Kjenner heller ikke byen, vet ikke hvor det er bra å ha hybel osv osv.

 

Kanskje litt feilpostet men men.. Hvis det eventuellt er noen fra datateknikk her, hva syntes dere om studiet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

tak over hodet ligger nedenfor festningen, ganske sentralt i trondheim. lurer på om det er en nedlagt befalsskole eller noe sånt, ihvertfall får du deg en seng å sove i.

 

selv flyttet jeg opp i fjor, da fant jeg et relativt billig (2750 + strøm) rom i et greit plassert kollektiv på hybel.no, og ringte opp til utleier og sa jeg ville ta rommet usett. det fungerte fint, og så slapp jeg alt stresset med å reise opp på forhånd, gå på visninger osv.

 

når det gjelder hvor det er greit å bo, bruk finn.no eller gule siders kartsøk for å se hvor sentralt de ulike hyblene ligger. min høyst subjektive mening om hvor det er akseptabelt for en gløser å bo ligger vedlagt i bildeformat :-)

 

EDIT: navn på gode plasser å bo: nedre singsaker, bakklandet, øya, midtbyen og nedre møllenberg.

 

nardo, byåsen, lade, moholt og voll er typiske plasser som utleier vil mene er supersentralt, men som ikke er noe særlig med mindre du liker å sykle på snø eller vil bruker penger på busskort.

post-235-1121697949_thumb.jpg

Endret av eucalor
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Har fått plass der jeg også. Håper dog på å komme inn på Fysikk og Matematikk.

 

Har søkt på Berg og Lerkendal studenthybler.

Om du kommer inn på Lerkendal har du sinnsykt flaks, har gått forbi der mange ganger hjem til moholt og jeg tror ikke det kan være mer enn 40 hybler der maks. Ser i allefall ikke ut som mer. Men det er i krabbeavstand til skolen da :), ser utrolig digg ut der. Berg er det vel enklere å komme inn på, men har hørt at standarden der er dårlig (går rykter om at de skal pusse opp men...)

Lenke til kommentar

Jeg sendte aldri inn bekreftelsen på at jeg hadde fått plass til SiT, så det vart ikke Lerkendal på meg. Fikk hybel 300 meter fra Gløshaugen (@ singsaker) så sluntret unna det å sende inn.

 

Stod at det var 4 ledige plasser på Lerkendal da jeg søkte. To dager etter var det 3 ledige. Virker ikke som det var så ufattelig vanskelig (selv om en veninne sa det var 1 års ventetid).. Angrer litt på at jeg ikke gikk mere inn for Lerkendal, men tror på jeg får det fint i Jonsvannsveien :)

 

Står forrsten på ventelisten på Singsaker studenterhjem. Hvis jeg får plass der, skal jeg prøve å brte leiekontrakten. 4000 for ALT er ikke verst. Så er det jo så mye tøffe ting der (trimrom, diskotek, døgnåpen kiosk, tilgang til gymsal, badstue, masse fester osv). Fikk dessverre først vite om studenterhjemmet for en knapp uke siden :( Hvis jeg ikke skal bu sammen med folk jeg blir kjent med om ett års tid blir det Singsaker studenterhjem på meg :D

 

Flere her som skal begynne på mattekurset på mandag?

 

 

 

Forresten: Hva er typisk lønn for en som akkurat er ferdig på datateknikk @ NTNU?

Endret av Nostradamus
Lenke til kommentar

 

Står forrsten på ventelisten på Singsaker studenterhjem. Hvis jeg får plass der, skal jeg prøve å brte leiekontrakten. 4000 for ALT er ikke verst. Så er det jo så mye tøffe ting der (trimrom, diskotek, døgnåpen kiosk, tilgang til gymsal, badstue, masse fester osv). Fikk dessverre først vite om studenterhjemmet for en knapp uke siden :( Hvis jeg ikke skal bu sammen med folk jeg blir kjent med om ett års tid blir det Singsaker studenterhjem på meg :D

Faren til en kompis av meg er kokk der. Gled deg til måltidene hvis du kommer inn :)

Lenke til kommentar
Forresten: Hva er typisk lønn for en som akkurat er ferdig på datateknikk @ NTNU?

 

Litt under 300 kanskje? 120-130kr timen er ganske standard å betale folk dersom de ikke har spesiell kompetanse.

Så lite? Jeg er ferdig med førsteåret på Fysmat, og har mulighet på programmeringsjobb til i underkant av 150kr timen. Og jeg har venner som tjener betraktelig mer enn det på programmeringsjobber. Snittet for en ferdigutdannet mastergradsstudent fra NTNU ligger på i overkant av 350 000 såvidt jeg har lest meg til.

Lenke til kommentar
Forresten: Hva er typisk lønn for en som akkurat er ferdig på datateknikk @ NTNU?

 

Litt under 300 kanskje? 120-130kr timen er ganske standard å betale folk dersom de ikke har spesiell kompetanse.

Så lite? Jeg er ferdig med førsteåret på Fysmat, og har mulighet på programmeringsjobb til i underkant av 150kr timen. Og jeg har venner som tjener betraktelig mer enn det på programmeringsjobber. Snittet for en ferdigutdannet mastergradsstudent fra NTNU ligger på i overkant av 350 000 såvidt jeg har lest meg til.

Programmering er i vinden for tiden.

 

Ut av ren nysgjerrighet spurte jeg en venn av meg som jobber for et vikarbyrå her i norge hva de betaler nyutdannede master folk nå om dagen, og om det ikke var et hasteoppdrag eller med spesielle krav så var 280 i året omregnet fra timesbetaling en helt standard lønn.

 

En annen viktig faktor er om lønnen din inkluderer overtid eller ikke. 370 i året kan høres ut som en fin betaling, men ikke om man må jobbe 50t overtid eller mer hver måned uten å få ekstra betalt for det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...