Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

"NTLDR mangler" - Hva betyr det?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, det er noe krøll med Windows. Jeg opplevde dette mye når IDE ledningen var ute å kjøre, byttet den og alt var bra.

En annen løsning er vel å formatere og reinstallere.

Skrevet

Hmm. I det siste har jeg ødelagt sykt med IDE-kabler. Plutselig så virker de ikke lengre. Så det vil hjelpe å formatere altså?

Skrevet

Skulle du ikkje få det til kan du søke Google og forumet etter NTLDR, finnes masse informasjon om denne feilen. Hadde den sjølv når eg berre hadde ein S-ATA harddisk med Windows på i maskina. Ikkje spør kvifor. :p

Skrevet

Grunnen til at du får denne "NTLDR is missing" feilen er vel at maskinen ikke finner filtabellen på hardisken. Du kan sjekke i BIOS at den disken du har OS på står som 1st boot priority. Fikk den samme feilen selv engang da jeg satt inn en ny harddisk.

Skrevet (endret)
Hmm. I det siste har jeg ødelagt sykt med IDE-kabler. Plutselig så virker de ikke lengre. Så det vil hjelpe å formatere altså?

Jepp. Beskjeden kommer ofte når du nettopp har reinstallert og ikke har hatt en helt bra reinstallasjon.

Endret av ReWinD
Skrevet

Litt lettere enn å reinstallere XP er bare å boote XP-CDen, ta å kjøre Recovery Console og kopiere filene fra %CD-stasjon%\i386\ med navnene "ntldr" og "ntdetect.com" til systemroota di (eks. c:\). Å sjekke IDE-kabelen kan også være en god idee.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...