Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Komplett Tilbud: SMC Gigabit switch


Anbefalte innlegg

Noen som har noe erfaring med denne gigabit-switchen (SMC EZ Switch 8505T 5P)?

 

http://komplett.no/k/ki.asp?sku=120732&cks=SWO

 

Jeg tenker litt, hva kan gå galt med en 5-porters switch uten managment? Men man vet jo aldri, den har ikke vifter det er jo bra, men har den noen irriterende pipelyder og slikt? Er det noen ytelsesproblemer? Alle erfaringer mottaes med takk.

 

AtW

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har switchen selv, men ikke opplevd noen pipelyder eller andre lyder fra den.

 

Hva hastigheter angår har jeg ikke hatt mere enn 3 maskiner + Iptelefon, koblet opp samtidig og har ikke merket noe under flioverføringer sammtidig som spilling, telefon samtale, osv.

 

Blir selvsagt litt varm over den delen der strøminntaket er, men bare det man kaller lunken, har ikke noe termometer og måle.

 

Hatt den i par måneder, ikke noe problem med selve switchen.

Lenke til kommentar
Her er test av forskjellige størrelser på jumbo frames

http://www.digit-life.com/articles2/gig-et...r2004-p1-2.html

 

Og ja, det er stor forskjell på jumbo frames av/på, flere MB/s i forskjell faktisk.

Du kan forvente nesten en dobling av ytelse med jumbo frames aktivert, dersom nettverkskortene og switchen støtter jumbo frames selvsagt.

Hmm, det var jo faktisk gasnke markant forbedring ja, hvordan får man egentlig aktivert Jumbo frames når switchen ikke har managment? Man må formodentlig sette det på i windows ta, så tar bare switchen imot? Og hva gjør en datamskin om den ikke støtter jumboframes, og får det fra switchen (er litt ymse maskiner som skal kobles til).

 

AtW

Lenke til kommentar

Jeg har hatt en SMC switch og en SMC router. Routeren levde i ca. 2 år før den sluttet å virke. (Var problemer med printer-porten etter bare 1 års tid.)

 

SMC Switch'en døde etter et par dager. Byttet den inn og den nye lever og har det fint. (ca. 4 år gammel nå.)

 

Men, pga diverse negative opplevelser med SMC, CNet og DLink har jeg nå gått over til kun 3com. (De har jeg i det minste kun gode opplevelser med så langt...)

 

[Edit:]

Så forøvrig ut som et godt tilbud det der, ble fristet selv nå :) (Og så ser det ut som om den egner seg til "stabling", noe som er en god ting!)

Endret av daffyd
Lenke til kommentar
Jeg hadde en SMC switch i 6 dager før den begynnte å ryke fra den. Den ble varm med engang man begynnte å belaste den.

Men gikk den i stykker da? Sålenge den ikke starter en brann, så bryr ikke jeg meg så veldig, er jo komplett sitt problem evt ;)

 

AtW

Selvsagt gikk den i stykker den brant innvendig.

Lenke til kommentar
Jeg har hatt en SMC switch og en SMC router. Routeren levde i ca. 2 år før den sluttet å virke. (Var problemer med printer-porten etter bare 1 års tid.)

 

SMC Switch'en døde etter et par dager. Byttet den inn og den nye lever og har det fint. (ca. 4 år gammel nå.)

 

Men, pga diverse negative opplevelser med SMC, CNet og DLink har jeg nå gått over til kun 3com. (De har jeg i det minste kun gode opplevelser med så langt...)

 

[Edit:]

Så forøvrig ut som et godt tilbud det der, ble fristet selv nå :) (Og så ser det ut som om den egner seg til "stabling", noe som er en god ting!)

Hehe, skal ikke være lett, personlig er vel ikke akkurat 3com noen favoritt. Men tror kanskje jeg går for SMC, satser på at amin sin switch var en mandagsutgave, vasnklig for å tro at de jevnlig brenner opp, litt for risikabelt å gi ut et slikt produkt. Virker som en adekvat switch til en billig penge.

 

AtW

Endret av ATWindsor
Lenke til kommentar

Hei,

 

jumbo frames aktiveres i driverne til nettverkskortet

Gå til local area connection properties og trykk på configure og så ligger jumbo frames som et alternativ under en av fanene.

 

Switchen er "dum" og den vil benytte seg av jumbo frames automatisk, dersom nettverkskortene har jumbo frames aktivert.

Lenke til kommentar
Hei,

 

jumbo frames aktiveres i driverne til nettverkskortet

Gå til local area connection properties og trykk på configure og så ligger jumbo frames som et alternativ under en av fanene.

 

Switchen er "dum" og den vil benytte seg av jumbo frames automatisk, dersom nettverkskortene har jumbo frames aktivert.

Hmm, kan ikke se noen jumbo-frame-setting på mitt kort, men jeg kan jo sette opp max frame size til 9000 da.

 

Men hva gjør switchen om jeg sender jumboframes til switchen, og maskinen pakkene skal til ikke støtter jumboframes?

 

AtW

Endret av ATWindsor
Lenke til kommentar

frame size som er 9000B er jumbo frame, alt over 1500B regnes som jumbo frame

 

Bare se testen som jeg linket til, der har de forskjellige størrelser på frames.

Har faktisk lest at noen benytter seg av 4000B frame for å oppnå best ytelse.

 

For at du skal utnytte jumbo frames, så må de nettverkskortene som skal snakke sammen, ha aktivert jumbo frame + at switchen må støtte det.

Dersom det er en pc som har jumbo frame aktivert og en annen ikke, så vil switchen benytte seg standard frame 1500B

Endret av skol
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...