Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Firma i norge som leverer 100mbit internett?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Klart. Alle de store aktørene kan levere 100 mbit internett, men til en skamdyr pris. 100 mbit til privatkunder til overkommelig pris får du nok ikke på en stund ennå. Der er det raskeste du får adsl2 linjer, og der er også rimelig dyre ennå.

Endret av Authority
Lenke til kommentar

Det er vel ikke så mye et spørsmål om hvem som leverer det. Det er mer HVOR du kan få fatt i det. Det er bare noen ytterst få områder som har fiber for 100Mbit utbygdt desverre.

 

Bredbåndskompaniet hadde vel noen 100Mbits abbonenter nede i oslo om jeg ikke tar feil.

 

-Stigma

Lenke til kommentar
Man kan finne ut MAC-adressa på dekoderen og bruke den på din PC. Så da har du 100mbit internett.

Hvis jeg ikke tar helt feil står dette på et annet VLAN, så det hjelper ikke en dritt å komme inn dit.

 

 

 

Når det gjelder 100mbit så kan Banetele levere til alle stedet hvor det går jernbanelinjer. Prisen derimot er fort 100+k i måneden. Alle ISP'er med respekt for seg selv kan levere 100mbit.

Lenke til kommentar
Bill Gates snakket da om ram, ikke internett. :)

I know, I know - det var bare det at formuleringen "burde holde" for alle fikk meg til å tenke på den historien.

 

Og til det med at Bill ikke har sagt det, det kjenner jeg ikke noe til - jeg har da sikkert bare hengt meg på urban legend bølgen og tatt det for god fisk :-)

 

Det hele var ment som en "småmorsom" komentar, ikke noe annet. Tatt i betraktning at det for et par år siden var "normalt" å ha 640k (nå snakker jeg internett), og i dag er "normalen" nærmere 2mb skulle jeg tro, så er det nok ikke lenge før vi trenger 25 mb også :-) Spesielt ikke med tanke på utviklingen innen video on demand osv. Har ikke regnet på det , men for å få HDTV med 5.1 lyd, så må en nok sikkert nærme seg 25mb ned for å streame filmen direkte.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...