Gå til innhold

Brannmuren har sluttet å virke.


Anbefalte innlegg

Brannmuren min har virket fint, helt til jeg lastet ned microsoft antispyware, antistyware`n slettet et progam som het newdotnet. (new.net). Etter denne handlingen får jeg denne feilmeldingen hver gang jeg skrur på marskina:

 

RUNDLL - feil ved innlasting av c:/PROGRA~1/NEWDOT~1/NEWDOT~1.DLL - den angitte filen ble ikke funnet.

 

Jeg klikker da OK (har ingen andre valg). Deretter kommer bublen opp som sier at datamaskinen kan være utsatt for risiko. klikk på boblen for å reparere problemet. Jeg slår da på brannmuren på sikkerhetsenteret, og får feilmeldingen:

 

Sikkerhetsenter kan ikke slå på windowsbrannmuren, prøv å slå på brannmuren selv ved å gå på brannmur på kontrollpanelet, velg på og deretter OK.

Jeg gjør det og får ny feilmelding:

 

Kan ikke vise brannmurinnstillninger fordi den tilknyttede tjenesten ikke kjører, vil du starte windows firewall/internet connection sharing (ICS)

Jeg klikker da JA, og får denne meldingen:

 

kan ikke starte windows firewall/internet connection sharing (ICS).

Klikker OK, og da er det ikke mere å få gjort. Men jeg vil ha denne brannmuren oppe på bena igjen, hvordan?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

newdotnet kjøres som en oppstartsfil ja. helt riktig. dette kan du fikse ved å ta bort denne fila under msconfig->oppstart. der finner du alle filene til programmene som starter samtidig som Windows starter. når du haker av newdotnet.exe, velger bruk, ok og restart så skal du ikke få denne feilmleidngen igjen.

med det samme kan du stikke en tur innom Kontrol Panel og deaktivere brannmuren derifra.

under Kontrol Panel skal du trykke på Windows Brannmur, mener jeg det var.

 

Lykke til.

Lenke til kommentar
newdotnet kjøres som en oppstartsfil ja. helt riktig. dette kan du fikse ved å ta bort denne fila under msconfig->oppstart. der finner du alle filene til programmene som starter samtidig som Windows starter. når du haker av newdotnet.exe, velger bruk, ok og restart så skal du ikke få denne feilmleidngen igjen.

YEAH! Det gikk, en feilmelding borte, men...

 

Deretter kommer bublen opp som sier at datamaskinen kan være utsatt for risiko. klikk på boblen for å reparere problemet. Jeg slår da på brannmuren på sikkerhetsenteret, og får feilmeldingen:

 

Sikkerhetsenter kan ikke slå på windowsbrannmuren, prøv å slå på brannmuren selv ved å gå på brannmur på kontrollpanelet, velg på og deretter OK.

Jeg gjør det og får ny feilmelding:

 

Kan ikke vise brannmurinnstillninger fordi den tilknyttede tjenesten ikke kjører, vil du starte windows firewall/internet connection sharing (ICS)

Klikker jeg nei avsluttes det, klikker jeg JA, og får denne meldingen:

 

kan ikke starte windows firewall/internet connection sharing (ICS).

Klikker OK, og da er det ikke mere å få gjort.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...