stian123 Skrevet 15. juli 2005 Skrevet 15. juli 2005 hei! Jeg har akkurat lagd gjestebok, og vil ha "siste innlegg" på indexsida... Jeg bruker koden $setning = @mysql_query("SELECT * FROM gjestebok ORDER BY id LIMIT 0,1; "); Men da er det kun det første innlegget i gjesteboken som blir vist... Går det ann å skrive noe som gjør at alltid det siste innlegget blir vist??
Gjest Slettet+6132 Skrevet 15. juli 2005 Skrevet 15. juli 2005 hei! Jeg har akkurat lagd gjestebok, og vil ha "siste innlegg" på indexsida... Jeg bruker koden $setning = @mysql_query("SELECT * FROM gjestebok ORDER BY id LIMIT 0,1; "); Men da er det kun det første innlegget i gjesteboken som blir vist... Går det ann å skrive noe som gjør at alltid det siste innlegget blir vist?? SELECT * FROM gjestebok ORDER BY id DESC LIMIT 0, 1; Noe slikt?
LateFot Skrevet 15. juli 2005 Skrevet 15. juli 2005 (endret) $setning = @mysql_query("SELECT * FROM gjestebok ORDER BY id DESC LIMIT 0,1"); tror jeg skal gjøre susen .. :-) edit: bahh ex0n kom i forkjøpet Endret 15. juli 2005 av LateFot
Hazno Skrevet 15. juli 2005 Skrevet 15. juli 2005 Notice: Trenger kun LIMIT 1 om den skal starte fra starten (eller bunnen ettersom det er DESC)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå