Gå til innhold

Hvilke programmer til Mac?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har innvestert i en iBook 12" og har ikke hatt mac før. Jeg lurer egentlig på hvilke programmer folk benytter seg av. Det fins noen program som jeg savner litt (winamp, mediaplayer, pakkeprogrammer osv.) Det ville vært svært nyttig og tidssparende dersom noen kunne gi noen eksempler på gode og pålitelige programmer til forskjellige tjenester.

Jeg ser helst etter shareware/freeware, jeg har som sagt nettopp kjøpt denne mac'en og har ikke så mye penger å kaste bort. Som sagt så gjør jeg dette for å høre folk sine oppfatninger og for å ikke rote så mye med sletting/installering, fordi etter windows så har jeg omtrent blitt allergisk mot dette.

Alle innslag ser jeg på som nyttige.

På forhånd; takk.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

1. Glem WinAMP, du får dilla på å sortere sanger i iTunes etter hvert...

2. Glem WMPlayer, du får dilla på å sortere kort-humor-film samlingen din slik at du kan spille dem av med QuickTime 7.0

3. StuffIt er Mac'ens WinZIP.

Skal du rippe DVD'er (backup) så er MacTheRipper programmet for deg, shareware.

Skal du konvertere wma filer til mp3 slik at iTunes kan spille dem, si hallo til EasyWMA.

Skal du ha ICQ, Yahoo Messenger og MSN Messenger på Mac'en, si velkommen til Proteus.

Skal du gjøre om uhamslige filmsnutter med stor hakking og ingen codecs hjelper, kjør dem igjennom Dr. DivX II.

Det fins masse små, nyttige applikasjoner til Mac, det hjelper bare å lete littegranne!

Skrevet
iTunes konverterer wma automatisk.

VLC holder til det meste når det gjelder videoavspilling, ellers kan man bruke MPlayer.

iTunes konverterer ikke wma automatisk, nei.

Dessverre skjer dette kun på windows versjonen...

Skrevet

Ok du kan jo bare laste ned WMP for OSX det er mange sider som må ha det for å streame video fra websider. Som fks killsometime.com og VG,NRK osv...

Men jeg ville anbefalt deg å titte på denne guiden:

http://mac1.no/node/1259

Der finner du ALT du trenger.

Skrevet

Beklager at jeg ikke så at denne emnet hadde blitt tatt opp før, dette skyldes dels at jeg er utrolig ivrig etter å få alt på plass og at jeg er litt lat ;).

Fremdeles vil jeg takke samtlige bidrag, mac1-siden var fantastisk. Resten var også svært nyttig!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...