Gå til innhold

smileys i Gaim, hvordan?


Anbefalte innlegg

Hei, etter at jeg gikk på options i gaim, fikk jeg fiksa slik at jeg kunne se vanlige smileys; men smileys som andre personer har definert sjøl i MSN messenger, kommer kun opp som tekst. Finnes det noen fiks for dette?

Preferences > Interface > Conversations > Smiley Themes > Velg "Default"

 

Burde vel kanskje klart å finne det sjølv? :)

Som jeg forsøkte å uttrykke i første post: Det er ikke problemet. Standard-smileys som :p , :), :D osv fungerer fint, det er smileys som (ler) osv, som ikke er definert som standard verken i MSN Messenger eller gaim jeg snakker om.

*Whoops, skamme seg*

 

Meinar det du er ute etter fungerar i aMSN. Er usikker på om du må aktivere det sjølv. Du kan fint skru av at det kjem eit vindauge kvar gong ein persjon gjer noko. Følg instruksjonane over.

Endret av objorkum
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har du ikke skjønnt det enda? Programmerere løper ikke rundt som idioter og sender grafiske smilier til hverandre, hvis du du _må_ ha grafiske/hjemmelagde smilier så kan du bruke windows og msn messenger plus.

Programmererne vil vel ha brukere til programmene de lager? De lager tross alt ikke programmene kun for seg selv. Dermed burde de kanskje og hadde tjent på å implentere funksjoner som folk vil ha.

Lenke til kommentar
Programmererne vil vel ha brukere til programmene de lager? De lager tross alt ikke programmene kun for seg selv. Dermed burde de kanskje og hadde tjent på å implentere funksjoner som folk vil ha.

dabear er vel den eneste her som trenger den funksjonen på liv og død

Lenke til kommentar
dabear er vel den eneste her som trenger den funksjonen på liv og død

Skal ikke være snakk om å ville ha den på liv og død. Så lenge en større gruppe synes det "hadde vært greit å ha den", vil de som tilhører denne gruppen få et bedre inntrykk av Gaim.

Lenke til kommentar
Skal ikke være snakk om å ville ha den på liv og død. Så lenge en større gruppe synes det "hadde vært greit å ha den", vil de som tilhører denne gruppen få et bedre inntrykk av Gaim.

Det er ikke så sikkert at GAIM-utviklerne vil ha den gruppen som liker å sende masse smileys til hverandre til å bruke gaim :]

Lenke til kommentar
Det er ikke så sikkert at GAIM-utviklerne vil ha den gruppen som liker å sende masse smileys til hverandre til å bruke gaim :]

Hvorfor ikke? Forstår at de helst ikke vil ha en svær fjortis-community, men tror ikke at de som "sender masse smilies" heller vil ha særlig stor interesse av å delta i communitien. De ville bare blitt statistikk-"uppere" som kanskje også hadde "spread the rumour" om Gaim.

Lenke til kommentar
Hvorfor ikke? Forstår at de helst ikke vil ha en svær fjortis-community, men tror ikke at de som "sender masse smilies" heller vil ha særlig stor interesse av å delta i communitien. De ville bare blitt statistikk-"uppere" som kanskje også hadde "spread the rumour" om Gaim.

fruktkake

Lenke til kommentar
Programmererne vil vel ha brukere til programmene de lager? De lager tross alt ikke programmene kun for seg selv. Dermed burde de kanskje og hadde tjent på å implentere funksjoner som folk vil ha.

Innen fri programvare er det mange som gjør nettopp det.

Det er en av grunnene til at fri programvare er god, det at den er skrevet for brukeren, og ikke med masse ubrukelige fjasfunksjoner for å hype opp.

 

Angående /noformat-funksjonen til MSN Plus; den og andre slike ekstrafunksjoner krever at begge parter har MSN Plus installert, noe som ofte gjør den ubrukelig.

 

Jeg skjønner fortsatt ikke hvorfor du på død og liv trenger egendefinerte smilyer. Hvis du ikke kan se de teite smilyene til den du prater med så kan du fortelle det. Kanskje vedkommede innser at det er meningsløst å kaste bort tid på å sende teite smilyer når du ikke ser dem likevel.

 

Hvis du på død og liv trenger en klient som etterligner de teite funksjonene til MSN Messenger så bruk aMSN, som har nettopp det som mål.

GAIM er for folk som vil kommunisere med hverandre, ikke folk som vil sende teite smilyer til hverandre.

Lenke til kommentar

enkle smilyer er bra det. Kan vel og kalles en form for kommunikasjon.

Fikk msn i vrangstrupen når folk startet med nugde,wink og det der h...... store KK i f.eks ikke.

Tror det er en plugginn som gir store dobblekonsonanter.

Sprettende punktom og er "litt" plagsomme

 

:yes:

Lenke til kommentar
Skal ikke være snakk om å ville ha den på liv og død. Så lenge en større gruppe synes det "hadde vært greit å ha den", vil de som tilhører denne gruppen få et bedre inntrykk av Gaim.

Det er ikke så sikkert at GAIM-utviklerne vil ha den gruppen som liker å sende masse smileys til hverandre til å bruke gaim :]

Patetisk!! Hva er dette for noe tullete og unødvendig snakk? Om karen lurer på hvordan man kan få aktivert den funksjonen så må vel ikke du dømme hva som er "fjortiss" eller ikke? Er du virkelig så stiv at du ikke kan se hvor mye morsomt man kan ha det med smileyer? Geez.

Lenke til kommentar

Det er mange som kan ha det morsomt ved å gjøre hærverk også.

(For de som ikke tok analogien: Jeg mener selvfølgelig ikke at smilyer er hærverk, men det er ikke nødvendigvis like morsomt for alle.)

Trådstarter har fått svar at GAIM ikke tilbyr den funksjonen, noe aMSN og Kopete gjør. Derfor kan man benytte tråden til å gå litt utover hva den ble startet for, uten å bli helt usaklig.

Disse to innleggene derimot er helt usaklige. ;)

Lenke til kommentar
Det er mange som kan ha det morsomt ved å gjøre hærverk også.

(For de som ikke tok analogien: Jeg mener selvfølgelig ikke at smilyer er hærverk, men det er ikke nødvendigvis like morsomt for alle.)

Trådstarter har fått svar at GAIM ikke tilbyr den funksjonen, noe aMSN og Kopete gjør. Derfor kan man benytte tråden til å gå litt utover hva den ble startet for, uten å bli helt usaklig.

Disse to innleggene derimot er helt usaklige. ;)

Vel, den holder ikke helt vann. Begge parter må isåfall SKRU på smileys, OG det plager ikke andre ;) Men såklart, nok off-topictull nå.

Lenke til kommentar

Hm, så gjennom faqen til Gaim idag:

Is MSNP9 (MSN6) going to be supported?

    MSNP9 support has existed in Gaim since 0.69. However, at this point, features such as custom smileys aren't yet implemented.

Maybe seinere engang? :roll:

 

Det dreier seg om veldig få smileys, så de jeg vil skal vises som animerte smileys, kan jeg visst bare legge i /home/bjorninge/.gaim/smileys leste jeg en plass..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...