Gå til innhold

smileys i Gaim, hvordan?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ikke for å være frekk, men trenger du virkelig den funksjonen? Det er en av «fjortis-funksjonene» til MSN.

Jeg vet ikke om GAIM har mulighet for den funksjonen. Hvis du virkelig må ha den så kan du prøve aMSN eller Kopete, for de har i alle fall den.

Lenke til kommentar

OK, greit at du mener det, men der er jeg ikke enig med deg, det er bedre å se smileyene enn "(ler)", "(grine)" osv. Amsn liker jeg ikke, spesielt pga at den starter samtale med alle som er logga på (prøvd det på flere maskiner, både windows og ubuntu). Det går altså ikke å få til i gaim?

Lenke til kommentar
Hei, etter at jeg gikk på options i gaim, fikk jeg fiksa slik at jeg kunne se vanlige smileys; men smileys som andre personer har definert sjøl i MSN messenger, kommer kun opp som tekst. Finnes det noen fiks for dette?

Preferences > Interface > Conversations > Smiley Themes > Velg "Default"

 

Burde vel kanskje klart å finne det sjølv? :)

Endret av objorkum
Lenke til kommentar
Amsn liker jeg ikke, spesielt pga at den starter samtale med alle som er logga på (prøvd det på flere maskiner, både windows og ubuntu).

Dette du tenkte på?

Nei, det var ikke det der jeg tenkte på. Jeg aner ikke hvordan jeg skal forklare det, men jeg prøver:

Jeg starter amsn og deretter virker det som om alle som er "pålogga" åpner et samtalevindu med meg, noe som resulter i at samtalevinduene grupperer seg, jeg høyreklikker- og velger lukk. Når noen andre går fra status "borte" eller andre, og over til "online", så skjer det samme.

Dette kan ikke være noe feil på maskinene mine. Jeg har installert amsn på 5 OS (ubuntu og windows xp, på 3 maskiner), og det samme skjer på alle.

 

For meg virker det som om MSN Messenger (som de fleste av kontaktene mine bruker) henter en form for metadata fra meg (personlig bilde eller liknende), og amsn tolker dette som om de åpner kontaktvindu med meg.

----

Over til problemet mitt, går det an å få gaim til å vise ikke-standard-ikoner; slike som er definert av brukeren sjøl?

Lenke til kommentar
Hei, etter at jeg gikk på options i gaim, fikk jeg fiksa slik at jeg kunne se vanlige smileys; men smileys som andre personer har definert sjøl i MSN messenger, kommer kun opp som tekst. Finnes det noen fiks for dette?

Preferences > Interface > Conversations > Smiley Themes > Velg "Default"

 

Burde vel kanskje klart å finne det sjølv? :)

Som jeg forsøkte å uttrykke i første post: Det er ikke problemet. Standard-smileys som :p , :), :D osv fungerer fint, det er smileys som (ler) osv, som ikke er definert som standard verken i MSN Messenger eller gaim jeg snakker om.

Endret av dabear
Lenke til kommentar

Har hatt samme problem med amsn som deg. (både i suse og ubuntu)

Bruker nå gaim selv.

Har lurt litt på det der med smileys selv. standard smilyene virker fint.

Ikke noen stor sak, men hadde vert greit å fått det til å virke.

Fjortis!? javel, må da være lov å "leke" litt?

 

:thumbup:

Lenke til kommentar
Svar til aMSN. Det er en "feil" som i MSN 7 som gjør at aMSN oppfatter det slik at folk åpner et chattevindu med deg bare ved å logge seg på. Dersom du velger "Do not show" slik som illustrert vil ikke chattevinduer åpnes, det gjør det i hvert fall ikke hos meg.

Det gjelder faktisk gaim også, fordi den sjekker nå og da etter endring av personlig avatar på alle brukere... så amsn taper :]

Lenke til kommentar
Som jeg forsøkte å uttrykke i første post: Det er ikke problemet. Standard-smileys som :p , :), :D osv fungerer fint, det er smileys som (ler) osv, som ikke er definert som standard verken i MSN Messenger eller gaim jeg snakker om.

Og over til saklighet: Det er mange gode grunner for at gaim ikke støtter denne funksjonen, den er rett og slett irriterende, hvis folk vil utrykke at de ler høyt så sier man ikke "lol" eller spytter ut en ekkel smiley, man sier "haha". En annen grunn er at det blir umulig å paste kode hvis folk bruker grafiske smilyer (standardiserte eller ikke).

Lenke til kommentar
Som jeg forsøkte å uttrykke i første post: Det er ikke problemet. Standard-smileys som :p , :), :D osv fungerer fint, det er smileys som (ler) osv, som ikke er definert som standard verken  i MSN Messenger eller gaim jeg snakker om.

Og over til saklighet: Det er mange gode grunner for at gaim ikke støtter denne funksjonen, den er rett og slett irriterende, hvis folk vil utrykke at de ler høyt så sier man ikke "lol" eller spytter ut en ekkel smiley, man sier "haha". En annen grunn er at det blir umulig å paste kode hvis folk bruker grafiske smilyer (standardiserte eller ikke).

I msn pluss så har du irc-style kommandoen "/noformat pastaKode", det er egentlig genialt. Dessuten, har du mye innhold, kan du legge det i ei fil eller pastebin, og sende henholdsvis fila eller linken til pastebinen. Kunne vært artig å lage en slik plugin, men desverre kan jeg ikke noe annet enn web-scripting(html,php,js) og Python.

Er det mulig å lage plugins til gaim gjennom python?

 

Uansett kanskje litt for stort prosjekt for meg å ta aleine, det må da finnes noen programmerere som har implemntert slik funksjonalitet som jeg ønsker (altså at alle egendefinerte smileys virker ) i en eller annen plugin?

Lenke til kommentar
Det gjelder faktisk gaim også, fordi den sjekker nå og da etter endring av personlig avatar på alle brukere... så amsn taper :]

Jeg satte ikke Gaim og aMSN opp mot hverandre, bare forklarte hvordan unngå at chattevinduer spretter opp i hytt og pine med aMSN. Jeg kunne ikke brydd meg mindre om hva folk bruker av gaim, kopete eller amsn.

Lenke til kommentar
Uansett kanskje litt for stort prosjekt for meg å ta aleine, det må da finnes noen programmerere som har implemntert slik funksjonalitet som jeg ønsker (altså at alle egendefinerte smileys virker ) i en eller annen plugin?

Har du ikke skjønnt det enda? Programmerere løper ikke rundt som idioter og sender grafiske smilier til hverandre, hvis du du _må_ ha grafiske/hjemmelagde smilier så kan du bruke windows og msn messenger plus.

 

I msn pluss så har du irc-style kommandoen "/noformat pastaKode", det er egentlig genialt.
Hva gjør den?
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...